Nemčija kot počitniška dežela v mednarodni konkurenci zaseda odličen položaj. Pri indeksu turistične konkurenčnosti TTCI 2015 (Travel & Tourism Competitiveness Index 2015) je Svetovni gospodarski forum (WEF) Nemčiji podelil kar 5,22 točk od maksimalno sedmih in jo s tem uvrstil na tretje mesto med 141 najbolj priljubljenimi turističnimi destinacijami sveta.
Za las jo je prehitela Francija, ki se je s 5,24 točkami uvrstila na drugo mesto, na prvo mesto pa se je prvič zavihtela Španija s 5,31 točkami.
Petra Hedorfer, predsednica Nemške turistične organizacije (GNTB) o izjemno dobri uvrstitvi počitniške dežele Nemčije: »Le 0,09 točk ločijo prve tri države, kar potrjuje visoko konkurenčnost in odličen nivo ponudbe najbolj priljubljenih turističnih destinacij na svetu. Da smo se kot edina dežela kar tretjič zaporedoma uvrstili med prve tri najbolj priljubljene destinacije sveta, na eni strani potrjuje naše trdne temelje, na katerih gradimo promocijo počitniške dežele Nemčije, na drugi strani pa zahteva aktivno in neprekinjeno trženje počitniške dežele Nemčije z namenom, da se jo uspešno zasidra v zavesti ljubiteljev potovanj.«
Nadpovprečno dobre ocene v mednarodni primerjavi je Nemčija prejela v podkategorijah indeksa »Infrastruktura« in »Poslovno okolje«, prav tako pa je bila dobro ocenjena tudi v podkategorijah »Kulturni viri« ter »Poslovna potovanja«.
Indeks turistične konkurenčnosti TTCI
Indeks turistične konkurenčnosti TTCI je rezultat vsakoletnega turističnega poročila Travel & Tourism Competitiveness Report, ki v 14-ih izbranih kategorijah ocenjuje 141 držav sveta. TTCI za posamezne države ocenjuje gospodarske in družbene odlike potovalne industrije ter turističnega sektorja, ob enem pa opozori na potenciale, s katerimi bi lahko dežele svojo turistično formo še izboljšale.
Turisti se za obisk Nemčijo odločajo tudi zaradi njene bogate tradicije in običajev
Tradicija in običaji« bodo v letu 2015 v središču nove tematske kampanje Nemške turistične organizacije (German National Tourist Board – GNTB). Najnovejša uvrstitev 27-ih tradicij in običajev na novi zvezni seznam nemške nematerialne kulturne dediščine ponovno potrjuje, kako pomembno je, da spoštujemo in več pozornosti posvetimo tudi tej vrsti dediščine. Obiskovalcem Nemčije želi izbrane običaje v svoji novi kampanji približati tudi Nemška turistična organizacija.
»Tuji gostje po podatkih raziskave Qualitätsmonitor tradicijo ter zgodovino regije uvrščajo med deset najbolj pomembnih razlogov, ki vplivajo na njihovo odločitev za letovanje v Nemčiji - s svojo najnovejšo kampanjo Nemška turistična organizacija tematizira prav ta trend. Goste želi spodbuditi naj obiščejo počitniško deželo Nemčijo ter jo v luči tradicije na ta način tudi doživijo,« tako Petra Hedorfer, predsednica Nemške turistične organizacije.
Christoph Wulf, predsednik strokovnega odbora pri Deutsche UNESCO-Kommission pa dodaja: »V novi kampanji, ki bo v središče postavila nemške tradicije in običaje, bo igrala nematerialna kulturna dediščina, prepredena z izjemnim znanjem in sposobnostmi, ter njeno ustno izročilo pomembno vlogo. Ohranjene in še danes žive tradicije so namreč odraz kreativnosti in izumiteljskega duha naše družbe. Trženjske aktivnosti Nemške turistične organizacije bodo pomembnost nemške nematerialne dediščine na tujih trgih podkrepile in postavile še bolj v ospredje.«
Švabsko-alemanski pust, renski karneval s svojimi lokalnimi različicami, oglarstvo in tradicionalno pridobivanje katrana, številni družbeni običaji in festivali Lužiških Srbov, preganjanje zime s kresovanjem Biikebrennen, bratovščina solinarjev Salzwilker im Thale zu Halle, pasijonske igre v kraju Oberammergau, nemška kultura kruha, izdelovanje orgel in čudovita orgelska glasba so le nekateri izjemni primeri bogate nemške tradicije, kateri so bili s strani UNESCO-ve komisije pregledani ter na ministrski konferenci za področje kulturne dediščine nemških zveznih dežel potrjeni. Nemška turistična organizacija bo te običaje postavila v ospredje vseh svojih trženjskih aktivnosti.