Je maca res neučinkovita?

Moj strokovnjak > Moj zdravnik > Prehrana | piše: | 5.11.2013
Pozdravljeni! Po internetu berem o maci in o tem, da naj bi izboljšala koncentracijo. Z leti je namreč postala moja koncentracija vse slabša in bi si jo rada izboljšala. Prebrala pa sem tudi izkušnje ljudi, ki so uživali maco in niso nič kaj obetavne. Eden piše, da je po njej bruhal, drugi, da je tako ogabnega okusa, da je ne more uživati, spet tretji pa, da po uživanju mace ni opazil nobenih izboljšav. Kaj pa menite o maci vi? In kaj naj uživam za boljšo koncentracijo? Hvala in lep dan želim. M.K.
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Pozdravljeni!
Maca se povezuje z izboljšanjem spomina, koncentracije in učnih in umskih sposobnosti zaradi visoke hranilne vrednosti. Med drugim vsebuje aminokisline, nenasičene maščobe, kalcij, selen, cink, natrij, železo, kalij, magnezij, silicij, jod, fosfor, mangan, baker, vitamine B1, B2, B6, B12, C, E, D3, saponine, sterole, tanine in alkaloide, in zaradi tega pozitivno deluje na splošno počutje in krepi imunski sistem.

Priporoča se 1 do 2 žlički dnevno.

Ima poseben, rahlo sladek okus, in se je ponavadi ne uživa kar same. Lahko jo dodate sadnim kašicam, ali pa jo dodate toplemu kakavovemu napitku (pripravite lahko okusen napitek iz mandljevega mleka, nesladkanega kakava v prahu, kokosovega sladkorja in mace in cimeta), kapučinu ali pa masi za pecivo (1 žlička ne bo vplivala na okus).
Recept za okusen napitek: skuhajte (pravo ali žitno) kavo na ovsenem mleku, dodajte žličko mace, med in cimet po okusu) ...dobi pa se tudi v kapsulah.

Raziskave so pokazale, da imajo tudi borovnice izjemno pozitiven učinek na spomin in koncentracijo (pomagajo tudi izboljševati in preprečevati Parkinsonovo in Alzheimerjevo bolezen), saj vsebujejo veliko vitamina C in flavonoidov. Pozimi lahko pijete čaj iz posušenih borovnic in borovničevih listov, lahko pa uporabljate tudi zmrznjene za ledene napitke, čežane. Za spomin je odličen tudi zeleni čaj in čaj iz ginka ali ginsenga (gre za isto rastlino, le da je ginseng korenina, ginko pa listi). Dobijo pa se tudi kombinirane kapsule mace in ginsenga.

Poleg vsakodnevnega gibanja na svežem zraku in dovolj spanja Vam svetujem predvsem pestro prehrano, z obilo svežega sadja in zelenjave, bogato z omega 3 maščobnimi kislinami in vitaminoma E in B12 (konopljino olje, semena, orehi, avokado,miso ...), ter antioksidanti (temna čokolada, zeleni čaj, in borovnice), Izogibajte pa se uporabi belega sladkorja in predelanim živilom (izdelkom iz bele moke …) in nezdravim živalskim maščobam (meso na splošno), ter ocvrti hrani. Ob upoštevanju teh priporočil Vam ni potrebno uporabljati se mace.

Petra Derenčini,
svetovalka za zdravo prehrano

 
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Dušica Kunaver

Dušica Kunaver
pisateljica, zbiralka ljudskega izročila


"Najlepše darilo na svetu je tisto, ki si ga sam naredil."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2020 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.