Pri Zvezi potrošnikov Slovenije so objavili pismo, v kateri jih bralec sprašuje:
Imel sem odprt račun pri NKBM banki, ki pa mi je brez obrazložitve račun ukinila. Pojasnili so mi, da zaradi tega, ker nimam rednih dohodkov. Si lahko to dovolijo?
ZPS pojasnjuje sledeče:
Namen Zakona o plačilnih storitvah, storitvah izdajanja elektronskega denarja in plačilnih sistemih (v nadaljevanju: ZPlaSSIED), ki v slovensko zakonodajo prenaša Direktivo 2014/92/EU o primerljivosti nadomestil, povezanih s plačilnimi računi, zamenjavi plačilnih računov in dostopu do osnovnih plačilnih računov, je zagotoviti finančno vključenost potrošnikom, ne glede na njihove finančne okoliščine, kot so zaposlitveni status, raven dohodka, pretekli krediti ali osebni stečaj.
V primeru pogodbe med posameznikom in banko gre načeloma za pogodbo civilnega prava, ki jo lahko stranki kadarkoli odpovesta. Določila ZPlaSSIED (99. člen) o odpovedi okvirne pogodbe s strani ponudnika plačilnih storitev so natančneje urejena v Splošnih pogojih za opravljanje plačilnih storitev za potrošnike Nove KBM (v nadaljenanju: Splošni pogoji poslovanja) in sicer je v 11. točki opredeljeno prenehanje pogodbe: »banka lahko odpove pogodbo v splošnem dvomesečnem (2) odpovednem roku, s takojšnjim učinkom pa le v primerih hujših kršitev pogodbe, kršitev splošnih pogojev in veljavnih predpisov, kakor tudi iz razlogov, ki nakazujejo poslovanje, ki ni skladno z navedbami stranke ob vzpostavitvi poslovnega razmerja, ali odstopajo od bančnih pravil skladnosti poslovanja«.
184. člen, 2. odstavek ZPlaSSIED (enako povzeto tudi v Splošnih pogojih banke) taksativno našteva pogoje ob izpolnitvi katerih (vsaj enega) lahko banka odstopi od okvirne pogodbe za dostop do osnovnega plačilnega računa. Nova KBM lahko glede na določila v Splošnih pogojih poslovanja od pogodbe odstopi tudi v primeru, da v zadnjih 12-ih mesecih na transakcijskem računu ni sredstev in prometa ter na podlagi zakonskih ukrepov in sklepov institucij države in sodstva. Banka bo komitentu s priporočeno pošiljko poslala obvestilo o odpovedi pogodbe na zadnji znan naslov uporabnika.
V kolikor menite, da je banka kršila ZPlaSSIED oziroma Splošne pogoje poslovanja, svetujemo, da na banko naslovite pisno pritožbo in poskusite rešiti zadevo. Banka mora odgovoriti v 15 dneh. V kolikor se z odločitvijo o pritožbi ne boste strinjali, ali če v roku 15 dni ne boste prejeli odgovora, lahko podate pobudo za izvensodno reševanje spora in sicer po navadni pošti na naslov Združenja bank Slovenije.