Poraba goriva: Ali številke lažejo?

Evropske potrošniške organizacije skupaj z okoljevarstvenimi vse bolj zaskrbljeno spremljajo dogajanja na področju meritev porabe goriva. Zadnji podatki iz različnih virov namreč kažejo, da se je razlika med uradno izmerjeno in realno porabo goriva v povprečju dvignila že na več kot 30 odstotkov, medtem ko je bila še deset let nazaj le okoli pet odstotkov.
Meritve porabe goriva niso vedno natančne. (foto: FreeDigitalPhotos.net)
Meritve porabe goriva niso vedno natančne. (foto: FreeDigitalPhotos.net)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Meritve porabe goriva po sedanjem standardu (NEDC – New European Driving Cycle) so tudi osnova za izračun izpustov ogljikovega dioksida in posledično odmero "okoljskega" davka v številnih evropskih državah, tudi v Sloveniji. Na tej osnovi je Evropska komisija tudi določila najvišje dovoljene povprečne vrednosti izpustov do leta 2021, ki pri posameznih avtomobilskih tovarnah ne smejo preseči 95 g/km ogljikovega dioksida.

In prav tu, se zdi, je glavno jedro problema: razlike med uradno izmerjeno in realno porabo so se namreč začele povečevati ravno po ukrepu Evropske unije. Avtomobilske tovarne so vse svoje sile usmerile v iskanje možnosti izkoriščanja lukenj, ki jih omogoča standard NEDC (postavljen je bil že pred 40 leti). Med najbolj v nebo vpijoče sodi izračunavanje kotalnega upora avtomobila z bistveno preveč (in za vsakodnevno vožnjo nevarno) napolnjenimi pnevmatikami, manjkajočimi zunanjimi ogledali in celo prelepljanjem določenih odprtin. Na drugi strani med merjenjem niso vključeni niti najbolj uporabljeni električni porabniki, kot je radijski sprejemnik, izključena je tudi klimatska naprava – ki je včasih v avtomobilu, zaradi zmanjšanja teže, sploh ni, so zapisali na spletni strani Zveze potrošnikov Slovenije.

Potrošniki zato vse manj zaupajo tovarniškim podatkom o porabi goriva, saj je hkrati postalo jasno, da enaka označena poraba ne pomeni tudi enako drugačnih vrednosti med vsakdanjo vožnjo. S takšno prakso bi zato morali čimprej prekiniti in znano je že kako: z uveljavitvijo novega standarda meritve goriva WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures). Ta standard naj bi bil bistveno bližje realni porabi goriva, zato si potrošniške organizacije prizadevamo, da bi v veljavo stopil čimprej, vsekakor pa najkasneje v letu 2017.

Žal trenutno kaže, da se odgovornim prav veliko ne mudi. Roki za posamezna opravila so preseženi tudi za več kot pol leta, predstavniki avtomobilskih tovarn pa vse glasneje navajajo, da je njim edini realen rok leto 2022. Na ta način bi dodobra spremenili tudi načrte Evropske unije glede zmanjševanja izpustov CO2, saj bi zavlačevanje z uveljavitvijo novega standarda testiranja občutno upočasnilo načrtovano zaostritev meja izpustov.

Za povrh je že zdaj jasno, da novi standard ne bo mogel popolnoma odpraviti razliko med uradno izmerjeno in realno porabo, saj je že v času nastajanja (od leta 2008) do danes tehnologija napredovala tako hitro, da marsikaj ni dovolj natančno določeno. Kakršna koli obsežnejša revizija bi proces sprejemanja še upočasnila, zato bi morali več pozornosti nameniti vzpostavitvi učinkovitega sistema nadzora, ki bi zajel tako nove, predprodukcijske avtomobile, kot tudi tiste, ki se že vozijo na cestah, so še zapisali na ZPS.

Več informacij najdete tukaj.

Spremljajte Moja leta na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.

Morda te zanima tudi:

Kaj je narobe z mojo sobno rastlino? 7 najpogostejših razlogov, zakaj ne uspeva

Rumeni listi, rjave lise, povešenost, oveneli listi, le...

6 delov telesa, ki bi si jih morali redno pregledovati po 40. letu

Le nekaj minut na dan je potrebno za samopregledovanje ...

Kako lahko INGVER vzgojite sami doma?

Počasi se bliža sezona prehladov in viroz. Eno živilo, ...

Trpotec – neverjetna rastlina, ki celi rane, odpravlja kašelj in ureja prebavo

Rastlina, ki raste pred vašim pragom je izjemno zdravil...

Recepti iz Jožičine kuhinje: Bučkina rolada

Jožica z nami tokrat deli recept za okusno bučkino rola...

Ženske po 50. letu: Te stvari so nujne za dober seks v menopavzi (nasveti seksologinje)

Več ali manj seksa po 50. letu? Seksologinja pravi, da ...

Imate težave z očmi in slabo vidite? Masirajte te 4 zdravilne točke

Masaža teh točk na obrazu naj bi spodbudila samozdravlj...

S tem naravnim sredstvom se boste za vedno znebili nadležnega plevela

Sol v kombinaciji z vodo velja za močan naravni uničeva...

Ješprenj – kako skuhamo najboljši ričet?

Ričet je najbolj poznana jed iz ješprenja. Za ričet poz...

OGNJIČ: celi rane, pomaga pri težavah z limfo, podpira jetra, deluje protimikrobno

Ognjič je pogosta vrtna rastlina, ki raste praktično po...

Kaj vse mora biti v potovalni lekarni? (odgovarja magister farmacije)

Ko se odpravljamo na dopust, je sestavni del naše prtlj...

TELOVADIMO DOMA: 4 vaje za gibljive kolke

Imate težave z zategnjenimi mišicami v kolkih, zaradi p...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Starejše novice:
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Irena Dolinšek - IR1

Irena Dolinšek - IR1
upokojena organizatorka dogodkov


"Ljudje se moramo čim prej otresti strahu pred staranjem in delom življenja v penziji! Pomembno je, da sprejemamo vse stopnje razvoja v svojem življenju in izkoristimo njihove prednosti, saj je teh v vsakem obdobju življenja veliko, če jih le vidiš."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2025 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.