Slovenija je ob Portugalski, Avstriji, Luksemburgu in Danski pomemben partner v projektu, v katerem se učitelje ter učence v osnovni šol in dijake v srednji šoli opolnomoči s kompetenco podjetnosti.
Mednarodne partnerje projekta Youth start je v petek, 24. junija, pozdravila ministrica dr. Maja Makovec Brenčič in izpostavila, da je tovrstno sodelovanje pomembno za izobraževalni sistem, saj omogoča razvoj in mednarodno primerljivost. Poudarila je, da je spodbujanje podjetnosti v izobraževanju pomembno področje ministrstva: »V izobraževanje želimo umestiti kulturo podjetnosti, spremeniti način poučevanja in s tem mlade opolnomočiti s pravimi kompetencami za življenje. Pripravljamo nove javne razpise, s katerimi želimo odpreti šolski prostor in spodbuditi prožno prehajanje med izobraževanjem in okoljem ter trgom dela.«
Vodja projekta Youth start v Sloveniji, Maja Krušič Šega, je mednarodnim partnerjem predstavila, kako projekt poteka v Sloveniji: »Skupaj z Zavodom za šolstvo RS in Šolo za ravnatelje smo vzpostavili učinkovit način usposabljanja, z učitelji smo revidirali didaktične materiale in uspešno vključili 21 osnovnih šol, 19 srednjih šol, skupaj več kot 170 učiteljev in 2000 učencev in dijakov.«
Z izborom osnovnih šol in predvsem splošnih in strokovnih gimnazij je Slovenija referenčna država v projektu in Evropski komisiji, saj je dolgoročni cilj transverzalna umestitev kompetence podjetnosti v šolski prostor. Krušič Šega je na srečanju izpostavila odlične rezultate naših učiteljev, učencev in dijakov: »Po prvem letu implementacije in evalvacije so se naši učitelji izkazali kot visoko motivirani, spremenili so način poučevanja, učence pa opolnomočili s kompetencami, ki jim bodo olajšala vstop na trg.« Mladim so namreč v okviru razvojnega modela omogočili praktične izkušnje, uporabnost znanja in jih soočali s čim bolj realnimi situacijami. Po številnih raziskavah imajo namreč naši učenci in dijaki veliko znanja, a ga velikokrat po končanem šolanju ne znajo uporabiti, predstaviti. V okviru projekta Youth start se zato že osnovni šoli ponudi drugačen model učenja in ozaveščanja znanja. Na tak način se učenci in nato dijaki razvijajo v samostojne osebnosti, ki bodo proaktivno uresničevale svoje ideje in zamisli, zaznale priložnosti, kritično razmišljale, bile ustvarjalne in inovativne v svojem delovanju in znale voditi svojo karierno pot.
Številne uspešne prakse umestitve modela podjetnosti v šoli s strani naših učiteljev ter več o samem projektu si lahko ogledate na spletni strani projekta.