Voda s poslanstvom

Aktualno > Dogodki | piše: Lea Šuligoj | 18.1.2017
Slovencem zagotavlja dostop do pitne vode ustavna pravica, medtem pa na svetu kar 663 milijonov ljudi živi brez dostopa do čiste pitne vode.
Jankovic in Stefanini ob vodni črpalki v Etiopiji.
Jankovic in Stefanini ob vodni črpalki v Etiopiji.
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Voda WAMI ponuja alternativo izdelkom velikih korporacij. Namesto polnjenja žepov delničarjev raje polnijo kanistre s pitno vodo za ljudi z ogroženih območij. Vodnjake gradijo vnaprej, stroški pa se nato povrnejo s prodajo vode.

Slovenija je pred kratkim pravico do vode zapisala v ustavo, drugod po svetu pa več kot pol milijarde ljudi še vedno živi brez dostopa do pitne vode. Situacija se izboljšuje, a zelo počasi. Delno zaradi velikega obsega problema, zelo verjetno pa tudi zaradi pomanjkanja pravih rešitev. Nevladne organizacije ocenjujejo, da povprečen strošek za doživljenjsko oskrbo s pitno vodo znaša 40 ameriških dolarjev na posameznika (https://lifewater.org/water-hero). Trenutno je brez dostopa do pitne vode 663 milijonov ljudi (http://water.org/water-crisis/), torej bi bilo za rešitev problema potrebnih približno 26,5 milijarde ameriških dolarjev. Istočasno se letno proda za približno 160 milijard ustekleničene vode, pretežno v razvitem delu sveta, ob tem pa korporacije iztiskajo zadnji cent dobička, nemalokrat brez obzira na negativne spremembe v okolju. Morda težava ni v prevelikem obsegu problematike oskrbe s pitno vodo, temveč le v prevelikem pohlepu korporacij po dobičku.

Prav zaradi te nepravičnosti se je razvila želja po socialno odgovornem projektu, ki z vsako prodano steklenico donira 100 litrov vode nekomu, ki jo potrebuje. In rojevati se je pričela podjetniška ideja WAMI (Water with a mission – Voda s poslanstvom). Ustanovitelja podjetja Zoran Janković iz Maribora in Giacomo Stefanini iz Bologne sta se spoznala kot sodelavca v prodaji in marketingu ene izmed multinacionalk v Ženevi. Kmalu sta ugotovila, da imata zelo podobne poglede na globalno problematiko pitne vode in sklenila sta, da skupaj podrobneje raziščeta možnosti, kako pravičneje izrabljati vodne vire. Odkrila sta model, ki se je že izkazal za uspešnega v ZDA in Veliki Britaniji. Gre za financiranje vodne infrastrukture v razvijajočih državah s sredstvi iz prodaje ustekleničene vode v razvitem svetu. V centralno evropskem prostoru pa blagovnih znamk, ki bi na tak način pomagale izboljševati globalno krizo s pitno vodo, še ni bilo. Zoran in Giacomo sta izračunala, da bi lahko s takim poslovnim modelom vsi proizvajalci ustekleničene vode na svetu rešili problem pitne vode v manj kot petih letih. Če pa bi omenjeni poslovni model prevzeli le trije največji skupaj (Nestlé, Danone in Coca-Cola), bi za to potrebovali približno 13 let. Ustanovila sta podjetje in se lotila dela.

Wamijev poslovni model je pravzaprav enostaven. Del zneskov od prodaje donirajo dobrodelni organizaciji, ki skrbi za postavitev vodnih črpalk in izvirov na področjih, kjer ni dostopa do pitne vode. Odločili so se za sodelovanje z nevladno organizacijo Lifewater iz Kalifornije, ki ima kar 40 let izkušenj na področju zagotavljanja pitne vode in sanitarij v Afriki in Aziji. Prepričala pa jih je tudi njihova finančna učinkovitost in transparentnost delovanja.
V mladem podjetju Wami sredstev ne zapravljajo za velike oglaševalske kampanje, poleg tega je podjetje majhno in zaradi tega manj potratno. To morda pomeni, da podjetje na kratek rok ne bo ustvarjalo velikih dobičkov, a ustanoviteljev to zaenkrat ne moti. Na uspeh sta pripravljena počakati.

Prva službena pot jih je popeljala v Etiopijo, kjer so skupaj z organizacijo Lifewater konec junija odprli vodno črpalko ob osnovni šoli Ilu Dhina, v regiji Kokosa. »Ob odprtju črpalke smo se seznanili s situacijo pitne vode v regiji. Med drugim sva se s kolegom tudi preizkusila v nošenju vode, tako kot to dnevno (!) počnejo domačini. To pomeni, da sva prehodila šest kilometrov s po enim 20-litrskim kanistrom vode v vsaki roki. Sem aktiven športnik in redno treniram, a to je bil eden največjih naporov, kar sem jih doživel,« pove Zoran. Nova črpalka sedaj zagotavlja pitno vodo več kot 1.100 učencem in vaščanom.
Potrošniki so v zadnjem času marsikdaj nezaupljivi do dobrodelnih akcij. Pri Wamiju zato vodnjake gradijo vnaprej, stroški pa se nato povrnejo s prodajo vode. Tako lahko vsak že ob nakupu vode točno ve, kateri projekt podpira. "Ne prodajamo praznih obljub, temveč gradimo resnične projekte," poudari Zoran. Poleg tega je cena vode WAMI povsem primerljiva s cenami drugih blagovnih znamk.

Trenutno dostavljajo vodo v gostinske lokale na slovenski Obali ter v Milanu in Emiliji-Romanji, kjer za prodajo skrbi sodelavec Giacomo Stefanini. "Začenjamo tudi sodelovanje z manjšo trgovsko verigo z ekološko ponudbo v Italiji, kjer se je vodstvo navdušilo nad konceptom, pozitivne odzive pa prejemamo tudi s strani končnih uporabnikov,” pove Zoran.

Vodo polnijo na izviru v Karnijskih Alpah, nedaleč od Vidma v Italiji. Kakovost zagotavljajo po ISO standardu 9001:2008, voda se ponaša z nizko vsebnostjo natrija in relativno visoko pH-vrednostjo (7.8), čeprav pri podjetju iskreno menijo, da med različnimi izvirskimi ustekleničenimi vodami ni velikih razlik v kakovosti. Ravno zato verjamejo, da bodo potrošniki pripravljeni poizkusiti novo znamko vode, ki ima jasno merljivo dodano vrednost v primerjavi s konkurenčnimi izdelki na trgu.

V podjetju Wami se zavedajo, da pitje ustekleničene vode z ekološkega vidika ni najbolj primerno, vendar se je včasih nakupu težko izogniti, sploh ko smo na poti. In ravno v teh primerih ponujajo uporabnikom možnost, da z izbiro pravega izdelka naredijo nekaj dobrega za tiste, ki jim pitne vode primanjkuje. Z mislijo na okolje ponujajo vodo Wami tudi v steklenicah. Oblikovno podobo blagovne znamke so pravnoformalno prilagodili tako, da omogoča polnjenje vode iz različnih izvirov, tako bo v prihodnosti z razširitvijo prodajne mreže mogoče skrajšati transportne poti. Z dobavitelji pa spremljajo tudi nove trende na področju embalaže in iščejo rešitve, ki bi lahko bile prijaznejše do okolja, kot je na primer biorazgradljiva plastika.

Spremljajte Moja leta na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.

Morda te zanima tudi:

Živahni prvomajski prazniki v Portorožu in Piranu

V Portorožu in Piranu so turistično leto začeli v pozit...

Astrološka napoved: Kaj vas čaka ta teden (22.4. - 28.4. 2024)?

Energija Sonca v znamenju bika vas bo popeljala v sladk...

Kaj pomeni biti upokojen?

Zakaj je upokojitev ena najbolj travmatičnih izkušenj z...

Kinodvor za gluhe in naglušne

V Kinodvoru bodo v letošnjem letu izvedli deset filmski...

Metka Klevišar: PREMAJHNA TABLETA

"Pritoževala pa se je zato, ker je bila nova tableta pr...

Pozor! Prepoznajte zavajajoče oglase: kako spletni goljufi od vas dobijo denar?

Ko brskamo po spletu, se pogosto srečujemo z različnimi...

Starost kot priložnost: skriti razvojni potencial starosti

V zavodu OPRO menijo, da mnoge današnje politike, progr...

IDEJE ZA POMLADNO USTVARJANJE: Ustvarjalne minutke z vnuki

Ku-ku, ku-ku, pomlad je že tu. Narava se prebuja in nek...

Univerza za tretje življenjsko obdobje praznuje izjemnih 40 let

V teh dneh Univerza za tretje življenjsko obdobje prazn...

Izšla je aprilska revija Vzajemnost 2024

V aprilski Vzajemnosti pišemo tudi o tem, kako živijo u...

Numerološka napoved za APRIL: April nas bo postavil na realna tla

April, kot četrti mesec povezujemo s fizičnim elementom...

STROKOVNJAKINJA ODGOVARJA: Spletni zmenki in iskanje ljubezni preko spleta - kako začeti?

Včasih smo se spoznavali na zabavah, veselicah in podob...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Starejše novice:
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Trezika Vidovič

Trezika Vidovič
upokojena vzgojiteljica


"Prave odločitve me peljejo v pravo delovanje v življenju. Držim se zakona privlačnosti. Tisto, kar privlačiš, dobiš. Dobila sem življenje!"

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2024 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.