Kolesarski izlet: Iz Trsta v Poreč

Na lepše > Potovanja in izleti | piše: Goran Sambt | 30.11.2013
Morje, razgiban teren in ugodna klima, ki omogoča kolesarjenje čez celo leto, v Slovensko Istro privabljajo vedno več kolesarjev. Številni se na slovensko Obalo odpravijo predvsem zaradi znamenite in za rekreativnega kolesarja nepogrešljive Parenzane, kolesarske poti, ki poteka po trasi bivše železniške proge Trst – Poreč.
Vožnja med Koprom in Izolo, kjer je med 2. svetovno vojno bila potopljena potniška ladja Rex. (foto: osebni arhiv)
Vožnja med Koprom in Izolo, kjer je med 2. svetovno vojno bila potopljena potniška ladja Rex. (foto: osebni arhiv)
Vožnja med Koprom in Izolo, kjer je med 2. svetovno vojno bila potopljena potniška ladja Rex. (foto: osebni arhiv) vinorodna dolina med Izolo in Strunjanom, odeta v čudovite jesenske barveinorodna dolina med Izolo in Strunjanom, odeta v čudovite jesenske barve. Urejeno sprehajališče na rtu pri Seči, čez katerega pelje tudi Porečanka. (foto: osebni arhiv) Postopno vzpenjanje nad Sečoveljske soline na hrvaški strani vas bo razvajalo z lepim razgledom. Grožnjan (foto: osebni arhiv) Številni ohranjeni tuneli, skozi katere je železnica premagovala razgibano istrsko pokrajino. Vožnja s kolesom čez ozke in visoke viadukte pri hrvaškem Završju je posebno doživetje. Razgled na dolino reke Mirne med spustom proti Livadam. Motovun (foto: osebni arhiv) Številne enoslednice, ki peljejo tik ob morju med Novigradom in Savudrijo.
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Najbolj poznan in urejen je dobrih 31 kilometrov dolg slovenski asfaltni del, mi pa vam predlagamo, da si vzamete vsaj tri dni časa in prevozite celotno traso, vseh 130 kilometrov od Trsta do Poreča.

Od železniške proge do kolesarske poti
Ime »Parenzana« izvira iz imena »Parenzo«, kar je italijansko poimenovanje za Poreč, do koder je železnica dejansko vozila. Slovensko ime za progo je zato »Porečanka«. Ozkotirna železniška proga je bila zgrajena pod Avstro-Ogrsko oblastjo, obratovati pa je začela 1902. leta. Potekala je skozi notranjost Istre, s čimer je številne vasi povezala z morjem ter tako močno prispevala k gospodarskemu razvoju zaledja. Po prvi svetovni vojni je Istra pripadla Italiji, ta pa je zaradi finančnih izgub, ki jih je proga prinašala, saj sta avtobusni in pomorski prometa postajala vedno bolj konkurenčna, leta 1935 progo ukinila.

Nekaj desetletij po tem je zaživela ideja, da bi traso uredili v turistične namene, zato je nastal projekt »Parenzana – pot zdravja in prijateljstva«. Posamezne dele tras v Sloveniji se je uredilo že leta 2002, celotna pot pa je bila odprta šele zgodaj letos. Takrat sta bila do konca urejena tudi ves hrvaški in italijanski del.

Navdušila vas bo s čudovito istrsko pokrajino
Za pot priporočamo gorsko kolo, saj je kar 70 odstotkov poti makadamske. Takšen je praktično celoten hrvaški del, medtem ko sta slovenski in italijanski, slednjega je sicer zgolj tri kilometre, asfaltna. 130 km dolga trasa poteka skozi osem lepo ohranjenih tunelov, čez številne mostove ter viadukte in skozi neokrnjeno naravo istrske pokrajine z lepimi razgledi, ki vas zagotovo ne bodo pustili ravnodušne. Srečali boste tudi številne značilne kamnite zgradbe, železniške postaje iz časa, ko je proga še obratovala. Danes so še vedno vzdrževane, saj so v večini preurejene v stanovanja.

Kaj vzeti s sabo?
Poleg ostalih stvari za kolesarjenje naj vas še posebej spomnimo na lučko, ki bo prišla prav skozi nekatere daljše tunele brez razsvetljave. Prav tako vas lahko, še posebej pozno jeseni, ko so kratki dnevi, zaloti tema in ker ste sredi narave, luč lahko pride še kako prav. Dobro je imeti tudi rezervno zračnico in tlačilko. Ostro istrsko kamenje in kakšen trn vas namreč na takšni poti lahko kaj hitro presenetijo. Odveč ne bo tudi preprost set prve pomoči, stvari pa predlagamo, da peljete v nahrbtniku. Na nekaterih delih makadama je precej grobo kamenje, zato bo torbe, v kolikor jih boste imeli na prtljažniku, precej treslo. Seveda pa ne bo nič hudo narobe tudi, če se odločite za to opcijo. Ne pozabite še na osebni dokument, saj boste prečkali mejo s Hrvaško.

Zdaj pa na pot!
1. dan
Avtomobil je možno pustiti na parkirišču katere od večjih trgovin, ki se nahajajo v bližini krožišča, kamor prispete takoj po prečkanju meje v Spodnjih Škofijah. Od tam se odpravite na izhodišče, to je pri izlivu rečice Osp v morje, kjer je oznaka za kolesarsko stezo D-8 oz. FVG-2 (glejte zemljevid). Železnica je sicer potekala do centra Trsta, vendar pa so danes tam naftni rezervoarji za potrebe pristanišča, zato prvotne trase žal ni možno obnoviti. Po krajši vožnji ob kanalu bo pot kmalu zavila čez glavno cesto in med hiše, koder se podate preko bivše meje v Slovenijo. Blag vzpon vas bo pripeljal do vasi Spodnje Škofije, kjer ves čas sledite oznakam D-8. Od Škofij boste nadaljevali skozi gozdiček proti Dekanom. Tam prečkate avtocesto in nadaljujete po kolesarski poti proti Bertokom in naprej do Kopra. Pot se nadaljuje skozi Žusterno in ob morju do Izole, v Jagodju pa se boste podali že skozi prvi tunel in med nasade vinogradov ter oljk, od koder boste deležni nepozabnega razgleda na morje in piransko cerkev. Mimo Strunjana nadaljujete do Portoroža. Takoj po koncu tunela zavijete levo. Sledi spust do glavne ceste in skozi avtokamp Lucija, kjer vas pot popelje skozi Sečoveljskih solin do mejnega prehoda Dragonja. Takoj za prehodom, še pred igralnico Mulino, zavijete desno in od tam nadaljujete po makadamski poti. Sledite oznakam za kolesarsko pot D-8 oz. Parenzana. Pot vas bo zanesla skozi Buj do Grožnjana, prijetne umetniške vasice s številnimi ateljeji, kjer predlagamo, da prenočite. Prevozili boste namreč že nekaj čez 60 kilometrov. Mestece je poleti priljubljena turistična destinacija, zato z iskanjem apartmaja in kakšne restavracije s prepotrebno večerjo načeloma ne bo težav, tudi v jesenskih mesecih. Za vsak slučaj se lahko prej pozanimate preko spleta, ali pa malo povprašajte po vasi in domačini vas bodo z veseljem usmerili.
Ta članek se nadaljuje na naslednji strani - KLIKNI TUKAJ >
Stran: 1 2

Spremljajte Moja leta na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.

Morda te zanima tudi:

Ekskluzivno za bralce MojaLeta: 15% popust v Termah Dobrna

Naj bo razvajanje v topli termalni vodi, sproščanje v s...

Ambasadorka MojaLeta ocenila hotel Floramare: "Vstopila sem preplavljena s čustvi"

Na portalu Moja leta.si so mi zaupali, da grem v nov ho...

Doživljanje prelestnih gorskih panoram Dolomitov

Od mladosti sem zapisan goram; tudi zahtevnejšim. Poleg...

Izšla je februarska revija Vzajemnost 2024

V kakšni kondiciji je pokojninska blagajna, koliko znaš...

Nepozaben oddih v Termah Šmarješke Toplice

Februarja in marca spet Šmarješki tedni zvestobe!

Nagradna igra: Vikend paket za 2 osebi v Izoli!

Sodelujte v nagradni igri na Facebook strani Mojaleta.s...

IDEJA ZA IZLET: Goriška Brda

Goriška Brda so najbolj sredozemski del Posočja. Zaradi...

IDEJA ZA IZLET: Vas Vitovlje

Pod Vitovsko goro se razprostira vas Vitovlje in vas va...

IDEJA ZA IZLET: Parenzana - železnica za vse čase

Železniška proga Parenzana ali Porečanka je bila gorska...

Ideja za izlet: Trst - prestolnica kave

Ko zaslišite besedo »Trst«, katera je vaša prva asociac...

Najlepše francoske vasi

Ko pomislimo na Francijo, se nas večina najprej spomni ...

Živahni prvomajski prazniki v Portorožu in Piranu

V Portorožu in Piranu so turistično leto začeli v pozit...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Starejše novice:
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Trezika Vidovič

Trezika Vidovič
upokojena vzgojiteljica


"Prave odločitve me peljejo v pravo delovanje v življenju. Držim se zakona privlačnosti. Tisto, kar privlačiš, dobiš. Dobila sem življenje!"

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2024 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.