Zamude pri dolgotrajni oskrbi: informacijski sistem še vedno v razvoju

Aktualno > Novi zakoni | piše: K. R. | 27.12.2025
Vzpostavljanje informacijskega sistema, ki bi centrom za socialno delo olajšal priznavanje pravic iz dolgotrajne oskrbe, se sooča z resnimi zamudami. Kot poročajo na RTV Slovenija, izbrani izvajalec informatizacije – podjetje Žejn – do zdaj ni zaključil nobene od predvidenih faz projekta, čeprav bi jih moral po pogodbi izpolniti že več. Od sedmih faz bi morale biti do konca decembra 2025 zaključene vsaj štiri, a po podatkih ministrstva še ni bila potrjena niti ena prevzemna faza.
Centri za socialno delo pravice iz dolgotrajne oskrbe trenutno obravnavajo ročno, saj informacijski sistem še ne deluje. (Foto: Freepik)
Centri za socialno delo pravice iz dolgotrajne oskrbe trenutno obravnavajo ročno, saj informacijski sistem še ne deluje. (Foto: Freepik)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila

Centri za socialno delo delajo ročno

Zaradi nedelujočega informacijskega sistema so centri za socialno delo močno obremenjeni. Na RTV Slovenija so decembra 2025 poročali, da morajo zaposleni vloge za dolgotrajno oskrbo obdelovati ročno, kar pomeni individualno preverjanje podatkov po elektronski pošti pri različnih institucijah.

Monika Kubelj iz Centra za socialno delo Osrednja Slovenija – vzhod je za RTV Slovenija pojasnila, da počasno izdajanje odločb ni posledica pomanjkanja dela ali zavlačevanja, temveč dejstva, da informacijski sistem ne deluje. Centri tako nimajo nobene informacije, kdaj bodo lahko začeli uporabljati novo orodje, kar povzroča dodatno negotovost in skrbi.

Preberite tudi: Ko bolnišnična postelja postane čakalnica za prosto posteljo v domu starejših

Veliko nerešenih vlog

Po podatkih, ki jih navaja RTV Slovenija, so centri za socialno delo do zdaj izdali približno 7000 odločb o pravici do dolgotrajne oskrbe, medtem ko jih je nerešenih še okoli 13.000. Gre za veliko število ljudi, ki čakajo na odločitev, med njimi tudi stanovalci domov za starejše, kar dodatno obremenjuje sistem in zaposlene na terenu.

Na RTV Slovenija so že pred tem poročali, da je bil ljubljanski center za socialno delo zaradi izrednih obremenitev celo primoran zavrniti sodelovanje v oddaji V središču, saj so morali v zelo kratkem času obdelovati podatke ob prevedbah stanovalcev domov starejših v sistem dolgotrajne oskrbe.

Pogodba v vrednosti skoraj 400.000 evrov

Ministrstvo za solidarno prihodnost je 21. marca 2025 sklenilo pogodbo za vzpostavitev in vzdrževanje informacijskega sistema za dolgotrajno oskrbo z ljubljanskim podjetjem Žejn. Vrednost pogodbe znaša 388.570 evrov z davkom. Kot navajajo na RTV Slovenija, je bil drugi ponudnik na razpisu izločen zaradi manjkajočega zavarovanja za resnost ponudbe, zato je bil posel dodeljen podjetju Žejn, ki se je prijavilo skupaj s tremi podizvajalci.

Po pogodbi je projekt razdeljen na sedem faz, izvajalec pa lahko izstavi račun šele po zaključeni fazi in podpisanem prevzemnem zapisniku. Ministrstvo je potrdilo, da do zdaj še nobena faza ni bila formalno zaključena.

Preberite tudi: 1. december: dan, ko oskrba postane pravica – a sistem še ni pripravljen

Kaj pravi ministrstvo

Na ministrstvu za solidarno prihodnost poudarjajo, da informacijski sistem še nastaja in da obe ekipi – naročnik in izvajalec – aktivno sodelujeta. Kot so pojasnili za RTV Slovenija, se trenutno dela predvsem na delu sistema, ki bo pokrival odločanje o pravicah do dolgotrajne oskrbe.

Minister Simon Maljevac je ob nedavnem obisku Zasavja pojasnil, da informacijski sistem sicer ni pogoj za izdajo odločb in da centri lahko odločbe izdajajo tudi s pomočjo obstoječega informacijskega sistema Krpan. Ob tem je dodal, da upa, da bo novi sistem kmalu začel delovati in olajšal delo na terenu.

Na vprašanje, ali bodo zaradi zamud s podjetjem Žejn prekinili pogodbo, so na ministrstvu za RTV Slovenija odgovorili previdno. Poudarili so, da gre za kompleksen sistem in da so z izvajalcem v stalnem stiku ter v intenzivnih pogovorih o poteku dela, neposrednega odgovora o morebitni prekinitvi pogodbe pa niso podali.

Izvajalec odgovarja zadržano

Direktor podjetja Žejn, Ernest Žejn, je na vprašanja o zamudah po poročanju RTV Slovenija odgovoril, naj se novinarji glede projekta obrnejo na naročnika, torej ministrstvo za solidarno prihodnost. Že ob izbiri izvajalca pa je eden od virov, ki pozna delo podjetja, opozarjal, da je projekt zelo obsežen in da obstaja tveganje, da ga podjetje v zastavljenih rokih ne bo moglo izvesti.

RTV Slovenija ob tem spominja tudi na druge projekte, pri katerih se je podjetje Žejn pojavljalo kot ponudnik, med drugim pri razpisu za digitalizacijo notarskih storitev, ki se kljub več letom zapletov in razveljavitev odločitev še vedno ni začela.

Preberite tudi: Kako se s sistemom dolgotrajne oskrbe spoprijemajo na vstopnih točkah v centrih za socialno delo

Kaj to pomeni za uporabnike

Za ljudi, ki čakajo na odločbe o dolgotrajni oskrbi, zamude pomenijo predvsem negotovost. Čeprav pravice formalno obstajajo, njihovo uveljavljanje v praksi poteka počasneje, kot bi si želeli tako uporabniki kot zaposleni na centrih za socialno delo.

Primer kaže, kako pomembna je dobro delujoča informacijska podpora pri uvajanju obsežnih sistemskih sprememb – in kako hitro se breme ob zamudah prenese na ljudi, ki pomoč najbolj potrebujejo.

Spremljajte Moja leta na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.

dolgotrajna oskrba centri za socialno delo Žejn informacijski sistem
Morda te zanima tudi:

Marko Finec: »V domu starejših imam ves potreben komfort«

Ob dišeči kavi na klubski mizici me je pričakal v svoji...

Ko prostovoljka postane most do sveta: srčna Lili Gornik

Ko je prijatelju na koncu življenja napolnila napihljiv...

Odlični nasveti: Pomlajeni v nekaj trenutkih!

S temi nasveti, ki jih najdete v prispevku, boste z mal...

Odličen spanec: Zvečer naredite te preproste telesne vaje

Pred spanjem se zibljite sem ter tja, vse počnite počaa...

Ko dom postane bolnišnica: ko družina ostane brez sistemske pomoči

Ko starejši nenadoma postane odvisen od pomoči drugih, ...

Življenje v skladu z dušo: 6 nasvetov

Preverite, kako se ponovno povezati s svojo dušo in ji ...

Ne glede na spremembe nam je v ospredju vedno človek

»Tako kot vsaka novost tudi sistem dolgotrajne oskrbe p...

Izšla je decembrska številka revije Vzajemnost 2025

Osnovna ideja Rdečega križa je pomagati pri ohranjanju ...

Kaj prinaša pokojninska reforma v letu 2026 – in kaj to pomeni za vas?

Z novim letom se začenja obdobje sprememb v pokojninske...

Vsak tretji zdravnik v Evropi je starejši od 55 let – kaj to pomeni za paciente?

Evropske zdravstvene sisteme čaka resen izziv. Po zadnj...

Zaupanje v življenje: Kako ga povečati oziroma prebuditi?

Za sproščen odnos do življenja je nujno, da sprejmemo v...

Osamljenost boli: zakaj so odnosi v drugi polovici življenja najpomembnejši

Ko pomislimo na zdravje, najprej pomislimo na prehrano,...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Starejše novice:
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Irena Dolinšek - IR1

Irena Dolinšek - IR1
upokojena organizatorka dogodkov


"Ljudje se moramo čim prej otresti strahu pred staranjem in delom življenja v penziji! Pomembno je, da sprejemamo vse stopnje razvoja v svojem življenju in izkoristimo njihove prednosti, saj je teh v vsakem obdobju življenja veliko, če jih le vidiš."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2025 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.