Pet največjih izposojevalcev avtomobilov se je zavezalo, da bodo potrošnikom bolj jasno predstavili, kaj vsebujejo zavarovalne police in možnosti za polnjenje goriva, pravičneje obravnavali škodo in poskrbeli za bolj pregledno objavo cen. S tem so se odzvali na pozive Evropske komisije, ki je ugotovila, da se je v zadnjih letih občutno povečalo število pritožb potrošnikov na tem področju.
V Evropski uniji je vsako leto sklenjenih več kot 21 milijonov pogodb o najemu avtomobila (rent-a-car), številka pa raste tudi zaradi poenostavljene rezervacije preko različnih spletnih strani. Večina potrošnikov avtomobil najame izven domače države, pri tem pa naletijo na drugačne pogoje najema, kot so jih morda vajeni. Število pritožb je tako v dveh letih naraslo za 70 odstotkov, pri čemer se jih je največ nanašalo na ceno najema, vključena zavarovanja, informacije o polnjenju goriva in ostalih dodatnih stroških ter postopkih pri prevzemu in vrnitvi vozila.
V skladu z dogovorom se je pet največjih podjetij za izposojo vozil (Avis-Budget, Enterprise, Europcar, Hertz in Sixt), ki pokrivajo skoraj dve tretjini trga najema oziroma izposoje vozil, zavezalo, da bodo bolje uskladila sedanje prakse z zahtevami zakonodaje o varstvu potrošnikov.
Med najpomembnejšimi izboljšavami so:
- večja preglednost spletnih rezervacij z jasnejšo informacijo o vseh obveznih stroških, možnih neobveznih dodatkih in o ključnih pogojih in zahtevah najema, vključno s pologi, ki bremenijo potrošnikovo kreditno kartico,
- že v fazi rezervacije bo potrošnik dobil več informacij o možnostih zavarovanja, vključno s cenami, izjemami in upravičenimi dodatnimi stroški,
- izboljšana in preglednejša politika glede točenja goriva,
- jasnejši in pravičnejši postopki pregleda vozila,
- izboljšana praksa zaračunavanja dodatnih stroškov, pri čemer bo potrošnik lažje ugovarjal oceni škode, še preden mu bodo bremenili račun.
Novosti naj bi v poslovno prakso prenesli pred koncem letošnjega leta.
Kljub doseženemu dogovoru in zavezam pa nekatere stvari še naprej ostajajo odprte. Pri tem Evropska komisija še posebej izpostavlja vprašanje odgovornosti potrošnika za škodo, ki jo stori tretja oseba, sporne prakse posrednikov, kritja, ki jih ponuja zavarovalnica v paketih za najem avtomobila, iskanje drugih možnosti za zavarovanje, ki so na trgu, nenazadnje pa tudi vprašanje jezika, v katerem bi morali biti predstavljeni pogoji najema avtomobila v drugi državi članici.
Med najbolj izstopajočimi Evropska komisija izpostavlja primere, ko je potrošnik povzročil minimalno škodo (v vrednosti 100 evrov ali celo manj), ob vrnitvi vozila pa mu je podjetje odtegnilo celotno vrednost odbitne franšize (več kot 500 evrov), češ da je tako določeno v pogodbenih pogojih.