E-novice

Naroči se in prejemaj nove članke, nagradne igre in kupone.
 

Ste stari 50? Čas je, da pričnete!

Če se bližate 50. letu starosti, tudi, če ste že starejši, je skrajni čas, da pričnete z gibanjem in vadbo. V prispevku najdete nasvete, ki vam bodo pomagali, da se boste okrepili in živeli polno ter kakovostno!
Vadba z utežmi je zelo priporočljiva za starejše. (foto: FreeDigitalPhotos.net)
Vadba z utežmi je zelo priporočljiva za starejše. (foto: FreeDigitalPhotos.net)
Nazaj Naprej
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Treningi za moč, treningi, kjer dvigujete uteži, so ena najboljših vaj, ki bi jih morali izvajati tudi starejši. Seveda so tudi kardio vadbe zelo zdrave in priporočljive, a treningi za moč dajo vašemu telesu moč, krepijo mišice in so zelo priporočljivi v tretjem življenjskem obdobju.

Ko pomislimo na uteži, imamo pred očmi težke, več deset kilogramske uteži. Morda nas skrbi tudi, da bomo postali preveč mišičasti, če se bomo lotili vaj za moč. A temu ni tako. Uteži so lahke, dovolj je, da tehtajo od enega do dva kilograma, kasneje morda nekoliko več. Mišice, ki jih imajo mišičnjaki, ljudje, ki trenirajo tako imenovani »body bilding«, pa tudi ne nastanejo čez noč. Če vadite z lažjimi utežmi nekajkrat tedensko po pol ure, nikakor ne boste imeli preveč mišic. Sploh pa ne ženske, saj imajo zelo majhno raven testosterona. Ta pa je odgovoren za veliko mišično maso, ki jo imajo pretežno moški.

Zakaj pričeti z vadbo za moč?
Treningi in vadbe, pri katerih uporabljate lažje uteži izboljšujejo ravnotežje. Z leti pa je ravnotežje vse slabše. Ravnotežje je pogojeno tudi z mišicami. Zato je prav, da skrbite za svoje mišice. Raziskave so pokazale, da so padci pri starejših ljudeh za kar 40- odstotkov bolj pogosti, če ti niso fizično dobro pripravljeni.

Mišična masa prične z leti upadati. Ljudje, ki niso fizično aktivni, ki ne delajo vaj, se ne gibljejo, jo izgubljajo še toliko hitreje. To lahko privede do sarkopenije, upočasni se metabolizem, telo prične vse bolj intenzivno kopičiti maščobne zaloge. S tem, ko izgubljamo mišično maso, se povečuje delež maščobnih oblog.

Z upadom mišične mase pa je povezana tudi gostota kosti. Če nam mišična masa upada, upada tudi gostota kosti, to pa lahko privede do osteoporoze. Z redno vadbo lahko to preprečimo.

Vadba pozitivno vpliva tudi na sklepe. S tem, ko vadite in krepite mišice, lajšate znake artritisa. Močne mišice zmanjšujejo bolečine v sklepih.

Tudi spali boste bolje, če boste aktivni. Utrujenost po treningu je dobrodejna. Številne raziskave so pokazale, da gibanje in treningi zmanjšujejo raven stresa in pomagajo k boljšemu spanju, preprečujejo nespečnost.

Študije so pokazale tudi, da imajo telesno aktivni starejši veliko manj možnosti, da bi zboleli za sladkorno boleznijo tipa 2, saj vadba uravnava raven sladkorja v krvi.

Ko boste enkrat pričeli s treningi za moč, se vam bo življenje obrnilo na bolje. Veliko lažje boste premagovali vsakodnevni stres, imeli boste več energije, pomladili se boste, kos boste težjim fizičnim naporom in dlje časa boste samostojni. Vadba je zelo pomemben del tretjega življenjskega obdobja.

Če ne veste, kako začeti, katere vaje so najboljše, se obrnite na strokovnjake za šport. Ti vam bodo z veseljem pokazali in razložili kaj je najboljše za vas. Kaj še čakate? Pričnite danes!
Morda te zanima tudi:

Vaje, ki okrepijo trebušne mišice in odpravijo bolečine v hrbtenici

Z novim letom največkrat pride tudi sklep, da bomo shuj...

Zdrava telesna teža brez nezdravih diet

Ste na dieti? Se bojite, da boste ob koncu diete spet p...

Mladi vse manj aktivni

Raziskava Z zdravjem povezano vedenje v šolskem obdobju...

Ti nasveti bodo zares odpravili bolečine v hrbtenici in križu v eni minuti!

S temi nasveti bodo bolečine takoj minile. Poglejte pri...

Ali poznate resnico o pivskem trebuhu?

Imate tudi vi težave s tako imenovanim pivskim trebuhom...

Le ena minuta je dovolj, da izginejo bolečine v križu, hrbtu in vratu!

V prispevku boste našli zelo učinkovite nasvete, ki vam...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Ti je članek všeč? Klikni "Všeč mi je" in podaj svoj komentar.

Za komentiranje morate biti prijavljeni. Komentarji ne odražajo uredniške politike portala MojaLeta.si. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme, ne uporabljate sovražnega govora in upoštevate pravila sodelovanja na portalu.
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Barbara Bizovičar

Barbara Bizovičar
popotnica


"Sklenila sem, da ne bom več sanjala o življenju, ampak svoje sanje živela!"

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2017 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.