Test zimskih pnevmatik: Katere so kvalitetnejše?

Tokrat so potrošniške organizacije na testu soočile 14 različnih pnevmatik velikosti 175/65 R14T in 195/65 R15T ter preverili tudi kakovost celoletnih pnevmatik. Večina pnevmatik je dobila povprečno oceno, le pri celoletnih ni nobene, ki bi presegla oceno "pomanjkljivo".
Na ZPS so preverili kvaliteto pnevmatik. (foto: FreeDigitalPhotos.net)
Na ZPS so preverili kvaliteto pnevmatik. (foto: FreeDigitalPhotos.net)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Za dobro pnevmatiko manjše velikosti boste lahko plačali tudi manj kot 50 evrov, večjo pa boste dobili za manj kot 55 evrov.

Razlike v ceni med najslabšimi in najboljšimi pnevmatikami v velikosti 175/65 R14T in 195/65 R15T so sorazmerno majhne, zato varčevanje praktično ne prinaša koristi.

Test zimskih pnevmatik za letošnjo objavo so potrošniške organizacije skupaj z avtomobilskimi klubi seveda izvedle že preteklo zimo, zato so morali v nekaterih primerih preizkusiti vzorčne pnevmatike, še preden so jih začeli redno proizvajati. Pred objavo so takšne modele kot običajni potrošniki še enkrat kupili v trgovini in preverili, ali so po glavnih lastnostih enake kot preizkušene na testu. Žal ni bilo vedno tako, zato so tri takšne vzorce izločili, na koncu pa je v obeh kategorijah ostalo po 14 zimskih pnevmatik. K njim je treba prišteti še štiri celoletne pnevmatike večje velikosti, pri katerih so prav tako želeli objaviti rezultate več vzorcev, a so nekatere za letos napovedane novosti prestavili na prihodnje leto.

Velikost 175/65 R14T
Tokrat preizkušene pnevmatike manjše velikosti so namenjena množičnemu razredu majhnih avtomobilov – od mestnih malčkov, kakršen je fiat 500, do avtomobilov iz nižjega razreda, v katerega sodita Fordova Fiesta in pri nas najbolje prodajani Renaultov Clio. Le štirje vzorci so se izkazali za dovolj uravnotežene, da so si zaslužili skupno oceno "dobro". Med osmimi pnevmatikami, ki so dobile povprečno oceno, je razlog, da niso v samem vrhu, zelo podoben: skoraj vedno je bila to slabša odzivnost na mokri cesti, nekaj pa jih ima slabše lastnosti tudi na drugih podlagah.

Z oceno "nezadovoljivo" sta tokrat povsem na dnu dve pnevmatiki, obakrat je za najslabšo možno oceno kriva predvsem nezanesljivost na mokrem cestišču.

Velikost 195/65 R15T
Tudi pri pnevmatikah z velikostjo 195/65 R15T, ki so namenjene uporabi na avtomobilih nižjega srednjega razreda, kot sta VW Golf ali Opel Astra, so lahko podelili le štiri dobre ocene. Prav tako sta tudi v tej dimenziji sta na dnu tabele dve pnevmatiki z oceno nezadovoljivo, ki si nista zaslužili dobre ocene niti za vožnjo po suhi cesti, povsem pa sta odpovedali na mokri. Večina pnevmatik je, torej, povprečnih, pri čemer so dobro oceno zgrešile predvsem zaradi slabših lastnosti na mokri cesti.

Celoletne pnevmatike
Tokrat so preizkusili tudi celoletne pnevmatike.
"Niti ena od štirih preizkušenih pnevmatik ni dobila ocene `povprečno´, torej lahko mirno zapišemo, da nobena ne pomeni vsaj približno dobrega kompromisa med letno in zimsko pnevmatiko", je povzel rezultate Boštjan Okorn, vodja testiranja pri Zvezi potrošnikov Slovenije.

Ko kupujete zimske pnevmatike, morate vedeti …
Pri nakupu zimskih pnevmatik je poleg njihovih lastnosti pri vožnji po zasneženi cesti (težave s tem imajo le redki modeli) zelo pomembno, kako se obnesejo na mokri cesti. Pozimi se najbolj pogosto vozimo prav po ohlajeni mokri površini, zato velja biti še posebej pozoren na to oceno.

Ne pozabite: Sistem za nadzor tlaka postaja obvezen
Od 1. novembra letos morajo biti vsi novi osebni avtomobili opremljeni s sistemom za nadzor tlaka v pnevmatikah (TPMS – Tire Pressure Monitoring System). Doslej je ta zapoved veljala le za avtomobile, ki so novo tipsko homologacijo dobili po 1. novembru 2012. Če se tlak v pnevmatiki zmanjša pod določeno vrednost (80 odstotkov tovarniško predpisanega), takšen sistem voznika opozori s svetlobnim signalom na armaturni plošči. Premajhen tlak spremeni vozne lastnosti, večja je poraba goriva, vpliva pa tudi na življenjsko dobo pnevmatike.

"Delovanje sistema (vgrajen mora biti v vse štiri pnevmatike, ne pa tudi v rezervno) bodo v avtomobilih, za katere je vgradnja zakonska predpisana, preverjali tudi nadzorniki na tehničnem pregledu. Za voznike pomeni nov pripomoček tudi dodatno pazljivost, saj bodo morali tisti, ki pnevmatike menjajo skupaj s platišči, poskrbeti za sistem nadzora tlaka tudi na drugem kompletu platišč, sama menjava pnevmatik pa bo trajala nekoliko dlje, saj bo moral vulkanizer preveriti tipala, jih ponastaviti, kar pa po podatkih iz Motorevije, ki jo izdaja slovenski avtomobilski klub AMZS, včasih zahteva tudi nekaj kilometrov preizkusne vožnje," opozarja Boštjan Okorn, vodja testiranja pri Zvezi potrošnikov Slovenije.

Spremljajte Moja leta na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.

Morda te zanima tudi:

Pet najpogostejših spletnih prevar: kako jih prepoznati in kako se zaščititi

V sodobnem digitalnem svetu so spletne prevare vse bolj...

Izšla je februarska revija Vzajemnost 2025

Že od leta 2022 vsak mesec v pokojninsko blagajno vplač...

Senzor Dexcom G7: Prihodnost obvladovanja sladkorne bolezni

Za obvladovanje sladkorne bolezni predstavlja neprekinj...

Izšla je januarska revija Vzajemnost 2025

Stare hiše so bile zdrave, saj so znali naši predniki s...

SUPER NAGRADNA IGRA: Podarimo 4 knjige za odličen začetek leta

Sodelujte v nagradni igri na Facebook strani Mojaleta.s...

Iz Jožičine kuhinje: Piškoti "sacher tortice"

Jožica ima torat za nas recept za kekse, ki temeljijo n...

Astrološka napoved po znamenjih: Kaj vas čaka ta teden (30.12.2024 - 5.1. 2025)?

Do petka bo Venera v vodnarju, nato prehaja v znamenje ...

Kolenske poškodbe in smučanje: Kako se zaščititi in kje najti pravo opornico?

Smučanje združuje adrenalinsko vznemirjenje, rekreacijo...

Vrata je odprlo prvo društvo v Sloveniji, ki nudi podporo bolnikom z melanomom

V Sloveniji je začelo delovati prvo Nacionalno društvo ...

Astrološka napoved po znamenjih: Kaj vas čaka ta teden (16.12. - 22.12. 2024)?

Od sobote dalje, ko prehajamo v obdobje kozoroga pričak...

Božično - novoletni jedilnik: Kako pripravimo pravo božično pojedino?

Predstavljamo vam nekaj odličnih receptov za pravo boži...

15 let Programa Svit: Za zdravje in prihodnost brez raka debelega črevesa in danke

Program Svit, državni program presejanja in zgodnjega o...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Starejše novice:
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Barbara Bizovičar

Barbara Bizovičar
popotnica


"Sklenila sem, da ne bom več sanjala o življenju, ampak svoje sanje živela!"

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2025 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.