Arhiv odgovorov Zastavi vprašanje Kdo odgovarja
Išči po vprašanjih ostalih uporabnikov in odgovorih naših priznanih strokovnjakov.
Področje
Iskalni niz
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
13.8.2021
Odgovarja:

Prehrana v času menopavze

Dragi Mario, prosim za nasvet glede prehrane v času, ko se mi začenja menopavza. Imam neznosne težave - obliva me, občasno krvavim, velikokrat sem popolnoma brez moči. Kakšna dieta bi podprla moje počutje in mi pomagala naravno prebroditi ta čas? Hvala za odgovor, Erika

Prehrana v času menopavze comment arrow

Pozdravljeni,

Večina simptomov menopavze je vezana na znižano proizvodnjo hormonov v jajčnikih – v prvi vrsti na znižanje vsem znanega hormona estrogena. Simptomi vključujejo:

- povišanje deleža telesne maščobe in prerazporeditev maščobe na zdravstveno (in estetsko) manj ugodna mesta – primarno skoncentriranega okoli predela trebuha,

- napade vročine,

- pogosto nespečnost,

- nagle spremembe v razpoloženju,

- izgubo mišične mase in

- demineralizacijo kosti.

Iz vidika trajanja simptomov in njihovih posledic (na primer osteoporoza, osteopenija, različne presnovne težave, akutna in kronična obolenja in tako dalje), zdravja, dobrega počutja in dolgoživosti posameznic je smiselno zgoraj naštete simptome uravnavati oziroma s primernimi prilagoditvami omiliti, kolikor se le da. Kar se tiče teh prilagoditev lahko izpostavimo predvsem tri ključne točke:

1) Uravnavanje telesne mase s pomočjo prehranskih prilagoditev in redne telesne aktivnosti– s poudarkom na vadbi za moč.

2) Prioretiziranje spanja.

3) Hormonska terapija, katere primernost se oceni z izbranim zdravnikom.

Posebna »dieta za menopavzo« ne obstaja, kot tudi ne obstajajo »nujna« prehranska dopolnila, razne žavbe in maže, ki naj bi bile v blazno pomoč – vse to je v večji meri plod marketinga ter pretirano navdušenih anekdot določenih posameznikov, ne ugotovitev znanosti. Mimo tega tudi ni »nujnih« ali striktno odsvetovanih skupin živil v tem obdobju z naslednjimi izjemami:

  • Smiselno bi bilo omejiti vnos kofeina zaradi pogoste nespečnosti. To je še posebej pomembno v drugem delu dneva, saj kofein ostane v telesu nezanemarljivo dolgo časa.
  • Smiselno je omejiti tudi vnos alkohola, ki po eni strani ne nosi nobenih ugodnih vplivov na zdravje in prav tako lahko negativno vpliva na arhitekturo spanca, ki v tem obdobju tako ali tako zelo trpi.

Z ekipo smo pred kratkim dokončali obširen priročnik na temo menopavze, v katerem smo podrobno in konkretno obdelali vprašanja glede prehrane in vadbe v tem času za namen lajšanja simptomov ter ohranjanja zdrave telesne mase. Sicer ga sploh še nismo utegnili postaviti na internetno stran in ponuditi v prodajo. Sporočite, če vas slučajno zanima.

Lp,

Mario

Mario Sambolec,
nutricionist in osebni trener,
predavatelj Fitnes Zveze Slovenije,
ustanovitelj podjetja Feelgood
www.feel-good.si

Prejšna stran
1
2
3
...
Naslednja stran
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Starejše novice:
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Milena Miklavčič

Milena Miklavčič
novinarka, pisateljica


"Od nas samih je odvisno, s katero nogo bomo vstali. To je recept za uspešno življenje, ne nazadnje tudi v zrelih letih."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2024 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.