Glavni vzrok za neurejeno prebavo in debelost je ...

Aktualno > Zanimivosti | piše: M. L. | 14.11.2014
Veliko ljudi sploh ne zna več jesti počasi. Tempo življenja priganja, da hrano dobesedno zmečemo vase. To pa povzroča slabo počutje, napihnjenost, odvečne kilograme, neurejeno prebavo …
Jejte počasi, hrano dobro prežvečite. (foto: FreeDigitalPhotos.net)
Jejte počasi, hrano dobro prežvečite. (foto: FreeDigitalPhotos.net)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Strokovnjaki za prehrano opozarjajo, da bi morali jesti počasneje. Obrok bi moral trajali pol ure, kar se danes zdi skoraj nemogoče. A razmislite o tem in vedite, da počasno prehranjevanje prinaša polno dobrih stvari.

Če boste jedli počasneje in se hrani posvetili, boste začeli bolje okušati. Obroki bodo postali prijeten obred, v hrani boste uživali. Poleg tega se zelo zmanjša možnost, da bi se prenajedli. Pri počasnem hranjenju boste občutili hitreje, da ste siti. Signal iz želodca do možganov potuje približno 20 minut. Če boste jedli počasi, bodo možgani pravočasno sprejeli signal, da ste siti in prenajedanja ne bo.

Tudi tveganje za neurejeno prebavo se bo zmanjšalo. Če jeste prehitro, če hrano premalo prežvečite, potem tvegate prebavne težave, boli vas lahko želodec, pojavi se napihnjenost, vetrovi. Prebava se upočasni.

Kaj lahko storite, da se boste naučili jesti počasneje?
Prva in najbolj pomembna stvar je, da jeste takrat, ko še ne občutite volčje lakote. Če ste zelo lačni, potem boste avtomatično hrano metali vase, da se čim prej nasitite. Zato imejte čez dan pet obrokov, tri glavne in dve malici. Obroki naj bodo sestavljeni iz zdrave in raznolike prehrane.

Še en nasvet vam lahko pomaga, da se boste naučili jesti bolj zdravo. Ko nesete grižljaj hrane v usta, odložite vilice in počasi žvečite. Šele, ko boste hrano dobro prežvečili in pogoltnili, spet primite vilice v roke in jejte. Tako boste vsaj za enkrat podaljšali trajanje obroka.

Pomembno je tudi, da ne jeste pred računalnikom, pred televizijo. Hranjenje naj poteka za kuhinjsko mizo, pa če ste sami ali vas je več. To je zelo pomembno. Hrana je vir energije, zato ji moramo posvetiti pozornost.

Spremljajte Moja leta na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.

Morda te zanima tudi:

Pridružite se velikanom vožnje

Se spomnite, kako ste opravljali vozniški izpit in svoj...

Iz Jožičine kuhinje: "Škropivo" proti ušem

Iz Jožičine kuhinje prihaja malce drugačen recept, in s...

Astrološka napoved po znamenjih: Kaj vas čaka ta teden (15.7. - 21.7. 2024)?

Teden, v katerem energija Sonca v znamenju raka počasi ...

Recept: Stročji fižol v slanici

Jožica tokrat z nami deli recept za stročji fižol v sla...

Povečanje odločnosti za gibanje pri odraslih: vpliv na mikrobioto in možgane

Vprašanje, kako spodbuditi odrasle k gibanju, ni prepro...

Recepti za zdrava kosila: Polnjene paprike z rjavim rižem

Tokrat recept za odlično, okusno zdravo kosilo. Polnjen...

Demenca je v porastu. Kako ukrepati, da ne doleti tudi vas (svetuje trenerka spomina)?

Glede na porast demence je izrazito pomembna preventiva...

Ta vikend na obali: Praznik vina in česna

Konec tedna bo zaživelo dogajanje v Novi vasi. Vaščani ...

Potreba in pravica starejših do mobilnosti

V Srebrni niti - združenju za dostojno starost z zaskr...

Spoznajte učinkovit aparat CoaguChek INR za nadzor koagulacije krvi

CoaguChek INR je pomemben korak pri spremljanju koagula...

Astrološka napoved po znamenjih: Kaj vas čaka ta teden (8.7. - 14.7. 2024)?

Znali boste razumeti, prav tako nikogar in ničesar ne b...

Alkalna dieta: reši vas lahko raka, visokega pritiska, osteoporoze in odvečnih kg

Strokovnjaki, ki zagovarjajo alkalno dieto trdijo, da l...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Starejše novice:
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Milena Miklavčič

Milena Miklavčič
novinarka, pisateljica


"Od nas samih je odvisno, s katero nogo bomo vstali. To je recept za uspešno življenje, ne nazadnje tudi v zrelih letih."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2024 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.