Enajst filmov iz Slovenije ali o Sloveniji, razstava politične ilustracije, pogovori z ustvarjalci in bogat spremljevalni program so poudarki letošnje, že tretje edicije dogodka Neues slowenisches Kino, ki bo v organizaciji društva Periskop potekal v berlinskem kinu Sputnik med 24. in 26. novembrom.
Tridnevno dogajanje bo v petek zvečer uvedlo odprtje razstave Lost in Transition vizualne umetnice Samire Kentrić, sicer avtorice letošnje likovne podobe festivala, ki staplja javno, politično govorico z intimno sfero človekovega vsakdana. Razstava vključuje likovne komentarje prelomnih političnih dogodkov v Evropi in svetu zadnjih 12 let in opominja na ponavljanje in vztrajnost nekaterih pojavov, ki se nikoli ne končajo, ostajajo v tranziciji. Sledil bo celovečerni dokumentarni muzikal Dan osvoboditve (Uģis Olte in Mortena Traavik), manjšinska slovenska koprodukcija o spektakularnem koncertu skupine Laibach v Severni Koreji.
V soboto bodo v skupni projekciji Sieben Shorts na ogled kratki filmi po izboru organizatorjev Mednarodnega festivala kratkega filma v Ljubljani (FeKK). Bojana Bregar, Peter Cerovšek in Matevž Jerman so v svojo selekcijo uvrstili filme Lovska sreča (Maja Alibegović), Huda si (Tosja Flaker Berce), Zamejen (Leo Černic), Vsi smo tu že od nekdaj (Peter Cerovšek, Matevž Jerman, Neža Grum ), Slovo (Leon Vidmar), Anja Ganja (Peter Bizjak) in Trahere (Juš Jeraj in Atila Urbančič). Sledil bo dobitnik vesne za najboljši slovenski film 2017, intimni dokumentarec Družina (Rok Biček).
V nedeljo bo čas za dokumentarec Kaj pa Mojca? (Urša Menart) o ženskih junakinjah slovenskega filma ter za Trst, Jugoslavija (Alessandro Bozzer) o drobcu zgodovine, v katerem je vsa Slovenija, pa tudi Jugoslavija, nosila kavbojke iz Trsta.
»Med pripravljanjem tretje edicije Neues slowenisches Kino v Berlinu smo v društvu Periskop precej razmišljali o tem, kako berlinskemu občinstvu že bolj približati slovensko filmsko produkcijo, ki je kljub katastrofalnim razmeram in grozljivemu odnosu domače politike do celotnega področja vsako leto bolj izjemna in s tem tudi mednarodno relevantna. Kakor ponavljamo že vsa tri leta, smo novi slovenski film prepoznali kot biser, ki ga je treba varovati in mu dati priložnost. Tudi letos smo posebno pozornost namenili mlajšim avtorjem slovenskega filma in skušali podpreti njihove izdelke, ki so dobri, umetniško relevantni, vsebinsko in izrazno močni. Hkrati nismo želeli zanemariti filmov, ki so v svoj objektiv ujeli unikatna, drzna, včasih tudi provokativna vprašanja o slovenski umetnosti, zgodovini ali družbi nasploh,« pravi programska vodja festivala Nataša Kramberger.
Tudi letos bodo festivalskim filmskim projekcijam sledili pogovori z avtorji filmov in drugimi filmskimi ustvarjalci ter veliko neformalnih druženj v foyerju kina Sputnik. Prav tako na festival Neues slowenisches Kino v Berlinu že ves mesec opozarjajo spremljevalni dogodki, začenši z razprodanim gostovanjem zgodovinarja Jožeta Pirjevca v kinu Sputnik 25. oktobra in predstavitvijo njegove biografije o Titu. Gostovanje je dopolnila projekcija dokumentarca Mile Turajilić Cinema Komunisto o tem, kako neka država (v tem primeru Jugoslavija) s svojo kinematografijo lahko gradi svojo identiteto. Sledilo je gostovanje pesnikov Lucije Stupica in Toneta Škrjanca ter že četrta izvedba trajnostnega Martinovanja s slovenskimi ekološkimi vinarji in drugimi trajnostnimi iniciativami.
Nataša Kramberger dodaja: »Verjamemo, da korak za korakom razvijamo prepoznaven in stalen dogodek v Berlinu, ki bo zanimiv filmskim sladokuscem, pa tudi širši publiki. Sledimo ideji pogumnega, raznovrstnega, živahnega festivala, ki bo z vsakoletnimi filmskimi novostmi in smiselnim spremljevalnim dogajanjem celostno predstavil slovensko umetnost takšno, kakršna je: mnogovrstna in nepopustljiva.«
Dogodek poleg Slovenskega filmskega centra in kina Sputnik finančno podpira Urad za Slovence po svetu.