Največ pritožb na neprimeren odnos medicinskega osebja

Aktualno > Dogodki | piše: M. Hrvatin | 15.2.2016
V okviru Nacionalnega inštituta za javno zdravje svoje delo opravljajo tudi zastopniki pacientovih pravic, ki jih imamo v Sloveniji 12.
Zlata Rebolj (foto: M. Hrvatin)
Zlata Rebolj (foto: M. Hrvatin)
Zlata Rebolj (foto: M. Hrvatin) Ambasadorka portala MojaLeta.si in SVIT-ova ambasadorka Marija Hrvatin (levo)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Na Območni enoti Novo mesto je za pacientove pravice zadolžena Zlata Rebolj, njeno območje delovanja pa je Bela krajina in Dolenjska, kamor spada tudi del Posavja. V Zdravstvenem domu v Krškem smo jo gostili v četrtek, 11. februarja, ki je proglašen za Svetovni dan bolnikov. Z njo se je pogovarjala Marija Hrvatin, sicer Svitova ambasadorka, ki je tovrstno srečanje pripravila z namenom, da bi zainteresirano javnost z nasveti in izkušnjami gostje pobliže seznanila s pacientovimi pravicami.

Uvodoma je tako Reboljeva predstavila svoje delovne naloge in pristojnosti, nekaj besed pa je spregovorila tudi o Zakonu o pacientovih pravicah. V nadaljevanju je povedala, da se je v minulem letu nanjo obrnilo 75 pacientov, na Dobu pa je obiskala 15 zapornikov. Zavedla je 143 primerov, od tega jih je bilo 72 sprejetih v obravnavo. Telefonsko je svetovala 736 pacientom in prejela 472 elektronskih pošt. „Pogosto se po pogovoru z zastopnikom ne odločijo za uvedbo postopka pri izvajalcu zdravstvenih storitev zaradi domnevno kršenih pacientovih pravic, saj jih je strah, da v prihodnje ne bodo dobili primerne zdravstvene oskrbe, če bi jo potrebovali,“ je ob tem povedala Reboljeva. Pacienti so se po njenih besedah najpogosteje pritoževali zaradi neprimernega odnosa zdravnika, medicinske sestre ali drugega zdravstvenega delavca, zaradi domnevno neustreznega zdravljenja in zdravstvene oskrbe, čakanja na zdravstveno storitev ali čakanje v čakalnici ter čakanje na izvide, zavrnitev zdravljenja oz. odklonitev pregleda pacienta, pa tudi nedostopnosti do zdravstvene dokumentacije, reševalnih prevozov, neodzivnost izvajalcev in nedostopnost po telefonu. „Zavedamo se, da je večina nepravilnosti in pomanjkljivosti sistemskih, vendar so ljudje tisti, ki lahko s svojim znanjem in spretnostmi ter malo dobre volje spremenijo mnogo stvari,“ je še pojasnila Reboljeva in dodala, da se pacienti lahko obrnejo na katerega koli zastopnika, če menijo, da bi svoje težave lažje posredovali zastopniku iz druge območne enote.

V nadaljevanju je Zlata Rebolj izpostavila:
- Zastopnik mora imeti pooblastilo pacienta, da ga lahko zastopa pri uveljavljanju pravic, kakor tudi, da pacient zastopniku dovoljuje vpogled v njegovo zdravstveno dokumentacijo. Nihče namreč nima pravice vpogleda v pacientovo zdravstveno dokumentacijo brez njegovega dovoljenja, razen lečečega zdravnika.

- Čakalne dobe so nedopustne. Dopustna čakalna doba bi bila do treh mesecev, vendar vemo, da to ni res. Pod nujno lahko izda zdravnik napotnico, če je pacient življenjsko ogrožen in mora biti oskrbljen v 24 urah, vse ostalo je pod hitro, kar sicer po pravilniku pomeni do treh mesecev, a tudi to ne drži.

- Ena izmed oblik - zdravnik ima možnost, da na napotnico dopiše prošnjo in ugotovitev, da pacient npr. zaradi tega in tega potrebuje hitrejšo obravnavo, vljudno zaprosi, da se ga prej sprejeme. Druga oblika bi bila, da bi se zdravniki med sabo pogovorili, čeprav ponavadi zdravniki vedno rečejo, da nimajo časa, ampak pogovor po telefonu bi zadevo lahko hitreje rešil, če pa pacient preiskave ne potrebuje nujno, pa lahko čaka tudi dlje.

- V eni izmed bolnišnic imajo tisoč nerešenih napotnic za UZ, če bi jih vsak dan naredili deset, bi trajalo več kot leto dni, so pa ob tem kupili nov UZ. Verjetno ga potrebujejo, nimajo pa zdravnika, ki bi delal na tem aparatu.

- Trdno je prepričana, da naj nas ne bo strah morebitnih pripomb, saj zdravstveni delavci ne mislijo tako. Pravim, da je velika večina zdravnikov in zdravstvenih delavcev super, ogromno znanja imajo in dobro delajo, so vljudni, prijazni, v oporo pacientom. Je pa nekaj takih med njimi, ki si ne zaslužijo tega naziva, te bi pa morala stroka sama izločit, tega pa ne naredijo.

- Menim, da anonimnost ni najbolj primerna, če želimo nekaj urediti.

- Pri vsakem zdravstvenem izvajalcu je pristojna oseba za sprejemanje pritožb, pa se običajno kar hitro potem problem uredi in razreši.

- Slišala sem zdravnika, ki je rekel, da mu je lažje napisati še eno napotnico za magnetno kot iti na sodišče. Zdravniki kar pišejo napotnice.

- Ne bojte se izpostaviti, če se vam zdi, da se vam je zgodila krivica, se obrnite name in bomo skupaj poiskali rešitev.

- Vnaprej izražena volja. Ta pride v poštev v primeru, če vemo, da smo neozdravljivo bolni in ne želimo več agresivnih postopkov zdravljenja, ampak želimo le dostojno življenje do zadnje ure, da se nam npr. lajšajo bolečin, ali npr. nismo žejni.

- Pri koncesionarjih ni pritožb na ravnanje zdravnikov, obnašanje, so zelo prijazni, pogoste pa so pritožbe, da nekaj ne želijo narediti, kakšno preiskavo, saj je napotitelj plačnik, zaradi tega se radi izogibajo, ker gre iz njihovega računa.

- Mi imamo pravico, da izberemo katerega koli zdravnika, gremo lahko k specialistu kamor koli, vendar ob tem nimamo pravice, če ne gremo v najbližjo bolnišnico, da bi dobili povrnjene potne stroške. Torej, ta pravica ni za vse enaka, zdravstvo ni za vse državljane enako dostopno, ker mnogo ljudi živi v odročnih krajih, nimajo npr. svojcev, avtobusov ni, tako so že v začetku v podrejenem položaju.

- Drugo mnenje lahko zahtevaš v isti ustanovi, kjer si bil na zdravljenju, vendar kateri zdravnik bo napisal drugačno mnenje kot njegov kolega, s katerim delata skupaj. Mnenje vseh nas zastopnikov pacientovih pravic je, da v Sloveniji ne deluje drugo mnenje, saj zdravnik ne bo napisal kaj drugače, kakor je njegov kolega, s katerim sta skupaj študirala. Edino drugo mnenje, ki bi imelo težo, je tujina, ki pa ga zavarovalnica ne plača.

- V zvezi s Programom Svit in drugimi preventivnimi programi apeliram na medije, naj spodbujajo ljudi k vključitvi. Poznam primer moškega, ki ni bil star niti 50 let, pa je pred časom umrl zaradi raka. Ni šel na pregled, čeprav je bil v družini rak, mama, teta. Nikoli ni hotel k zdravniku, potem pa je bilo prepozno in mu niso mogli več pomagati.

- Potrebno bi bilo ločiti javno od zasebnega zdravstva, povečati nadzor nad izvajanjem zdravstvene dejavnosti koncesionarjev.

- Povečati nadzor nad izvajanjem samoplačniških dejavnosti.

Ob zaključku je Reboljeva še navedla, da se na zastopnika lahko obrnemo po telefonu, z navadno in elektronsko pošto, pa tudi z osebnim obiskom. Vsi kontakti so dosegljivi na spletni strani.

Želim vam obilo zdravja, čim manj obiskov katerega koli zdravnika, če pa potrebujete pomoč, so moja vrata vedno odprta, pa tudi s hvaležnostjo bom prišla med vas, če me boste povabili. Če bom znala, bom odgovorila, drugače pa bom odgovor poiskala,“ so bile njene besede ob koncu, čeprav si je potem vzela čas še za neformalne pogovore s posamezniki, ki so se želeli z njo pogovoriti.
Morda te zanima tudi:

Tedenski horoskop: Je pred nami nemiren teden?

V prispevku boste našli napoved za tedenski horoskop za...

Filharmonija se vrača

Po uspešnem zagonu Filharmoničnega spletnega abonmaja s...

Tedenski horoskop: Pred nami je energijsko najmočnejši teden v letu 2020

V prispevku boste našli napoved za tedenski horoskop za...

Tedenski horoskop: Sledite svojim sanjam

V prispevku boste našli napoved za tedenski horoskop za...

Poletne počitnice so lahko tudi zdrave

Samo še slaba dva tedna nas ločita od koledarskega pole...

Tedenski horoskop: Danes je dan polne lune

V prispevku boste našli napoved za tedenski horoskop za...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Mito Trefalt

Mito Trefalt
igralec, TV voditelj, urednik (1939 - 2016)


"Če imaš to srečo, da v življenju delaš, kar imaš rad - moraš biti zadovoljen."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2020 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.