Vrtec Tržič je postal del te skupnosti evropskih šol in vrtcev s programom Vseživljenjsko učenje, ki ga je vodila Evropska komisija. Namenjen je bil podpori in spodbujanju uporabe sodobnih informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT) v izobraževanju na ravni vrtcev, osnovnih in srednjih šol, sestavlja pa jo tisoče pedagogov, ki jim je skupna želja po povezovanju s kolegi prek meja domače dežele. Ker se v vrtcu zavedamo pomena predbralne pismenosti, smo se prek eTwinninga najprej povezali z ustvarjalci otroške literature in ilustracij, kjer gre za izmenjavo izkušenj in idej ter sodelovanja v smislu ustvarjanja otrok in odraslih.
Nacionalna svetovalna služba eTwinning je Vrtcu Tržič podelila eTwinnig certifikat, ki izkazuje, da so kot vrtec vpeti v mednarodno projektno sodelovanje evropskih šol. Od leta 2014 dalje je eTwinning sestavni del programa Erasmus+, programa evropskega sodelovanja na področju izobraževanja, usposabljanja, mladih in športa. Septembra leta 2014 sta se eTwinning projektu z naslovom Read the world – The Gruffalo priključili Sandra Gubič in Andreja Stanek. Projekt je temeljil na zgodbici Julie Donaldson »Zverjasec«, ki je otroke močno pritegnila. Otroci v skupini so bili v času trajanja projekta stari 4 do 5 let. Pri zbiranju idej so večinoma uporabljali ''nevihto možganov'', v kar so bili vključeni vsi otroci. Nadaljnje delo je večinoma potekalo v manjših skupinah, kjer so spoznali IKT sredstva, torej uporabo računalnika, fotoaparata, kamere, ki so jih uporabili za izdelavo različnih družabnih iger, npr. spomina, puzzle, namiznih iger.
Otroke je močno pritegnilo delo z računalnikom in fotoaparatom, saj je bilo za večino to nekaj novega in vzemirljivega. Nekaj posebnega je bilo tudi izdelovanje skupne maskote, Zverjasca. Vsaka sodelujoča država je izdelala maskoto, jo razdelila na 5 delov in poslala vsak del v drugo državo. Tako so vsi dobili čisto posebnega, evropskega Zverjasca.
V projekt so skušali vključiti vsa področja dejavnosti iz Kurikuluma za vrtce: družbo, naravo, jezik, umetnost, gibanje in matematiko. Pri otrocih so razvijali jezikovne in socialne kompetence, poleg tega pa kompetence digitalne pismenosti. Omogočili so jim pridobitev novih znanj z aktivno participacijo in dragocenim spoznavanjem svoje in tuje, evropske, kulture. Partnerske šole oz. vrtci so med seboj komunicirali prek elektronske pošte ter skypa. Otroci so delo v projektu spremljali na spletni strani, na katero smo vsi partnerji sproti nalagali gradiva. Otroci so stran spremljali tudi doma, skupaj s starši, ki so delo v projektu zelo pozitivno sprejeli in bili v posameznih dejavnostih aktivno vključeni tudi sami.
Kot je povedala ravnateljica mag. Nataša Durjava, je bila že prva novica, da je projekt med desetimi finalisti za nagrado, presenečenje in neizmerno veselje in potrditev dobrega dela pa je bilo obvestilo o zmagi v kategoriji, ki promovira ljubezen do branja. Vrtec Tržič se torej s ponosom ponaša z oznako, da gre tu za “primer odličnega sodelovalnega dela in predstavlja izredne dosežke”, kot je zapisano na portalu eTwinning. Blog, ki je nastajal v projektu, še vedno vabi k ogledu na naslovu
https://kidsreadtheworld.wordpress.com/.
Nagrada razvija strokovno identiteto delavcev, še posebej pa je pomembno to, da je projekt uspešno vodila pomočnica vzgojiteljice. S tem dokazuje, da je s prostorom, spodbudo in svobodo v delovnem timu zmožnost pomočnice vzgojiteljice biti vrhunska strokovna delavka. Zaposlenim je z eTwinning projekti omogočena primerjava praks, izmenjava didaktičnih pristopov in metod dela, poleg tega pa poglobljeno raziskovanje naše prakse in refleksija dela.
Strah pred učenjem in uporabo tujega jezika je spontano izzvenel, kljub temu, da je bil vse prej kot zamenarljiv. Z realizacijo tega eTwinning projekta se je povečal interes vseh strokovnih delavcev, vzgojiteljev in pomočnikov vzgojiteljev. Frekvenca uporabe spletne zbornice ter IKT orodij se je opazno zvišala, ker je tudi eden izmed globalnih ciljev letnega delovnega načrta. S tem se je prebil led strahu za prijavo večjega projekta v programu Erasmus+ »Through democracy to literacy« (Skozi demokracijo k pismenosti), v katerega smo pristopili opremljeni s pogumom in zagonom.
S tovrstnimi projekti se Vrtec Tržič širše in bolj poglobljeno povezuje in sodeluje navzven, tako z lokalno skupnostjo, npr. poglobljeno tematsko sodelovanje s Tržiškim muzejem in Komunalo Tržič.
Nagrada je za našo organizacijo dobrodošla potrditev za zastavljeno delo in spodbuda za nadaljnje dejavnosti mednarodnega sodelovanja.