Na Zvezi potrošnikov Slovenije so prejeli vprašanje:
"Našo babico, ki je že v letih in nima veliko izkušenj s telefoni, je poklical predstavnik mobilnega operaterja ter ji ponudil nov paket in telefonski aparat po ugodni ceni. Babica ga iz vljudnosti ni hotela zavrniti in se je strinjala, da ji ponudbo pošlje na dom, čeprav ni razumela, kaj točno ta vsebuje. Skrbi me, ali to morda že pomeni, da je babica s podjetjem sklenila pogodbo. Kaj menite?"
ZPS pojasnjuje:
Če podjetje s potrošnikom vzpostavi stik po telefonu in mu ponuja spremembo obstoječega paketa ali pa ga vabi k zamenjavi operaterja, pri katerem je potrošnik naročnik storitev mobilne telefonije, to še ne pomeni, da je potrošnik po telefonu sklenil pogodbo. Zakon o varstvu potrošnikov namreč izrecno določa, da je taka pogodba sklenjena šele, ko jo potrošnik podpiše ali podjetju pošlje pisno izjavo, da sprejema ponudbo.
Ko se bo torej dostavljavec pošte oglasil pri babici, naj babica ne podpiše nobenih papirjev, dokler se (skupaj) ne prepričate, kaj bi sploh podpisala. Poštne službe namreč za operaterje opravljajo tudi storitve podpisovanja dokumentov, kar pomeni, da lahko pogodbo podpišete kar neposredno dostavljavcu in s tem je naročniška pogodba z operaterjem sklenjena.
Tudi če bi babica pogodbo podpisala in bi pozneje ugotovili, da naročniški paket zanjo ni primeren, ali pa bi pogodbo nevede podpisala, ker bi na primer menila, da je podpisala zgolj prejem pošte, ima pravico, da v 14 dneh od sklenitve pogodbe od nje odstopi brez navedbe razloga in brez plačila stroškov, razen morebitnih stroškov vračila blaga, če ga je prejela. Pomembno je, da ne zamudite roka, v katerem morate operaterja obvestiti o odstopu. To je najbolje narediti pisno s priporočeno pošto ali po elektronski pošti.