Vsak kozmetični izdelek, ki je na voljo na trgu, mora biti registriran in imeti potrebno dokumentacijo, ki dokazuje, da je kozmetični izdelek varen za potrošnika in skladen z zakonom. Temelj za registracijo kozmetike je evropska uredba (ES) št. 1223/2009 EVROPSKEGA PARLAMENTA IN SVETA o kozmetičnih izdelkih. Uredba opredeljuje kakšne morajo biti značilnosti kozmetike, kako pravilno pripraviti deklaracijo (nalepko), katero dokumentacijo z informacijami o izdelku je potrebno pripraviti, kako izdelek ustrezno registrirati in vsebuje vrsto drugih podatkov, katere je dobro, da si preberejo izdelovalci kozmetike.
Glavni del dokumentacije, ki jo je potrebno pripraviti za vsak kozmetični izdelek pred prodajo na trgu, je
Poročilo o varnosti kozmetičnega izdelka. Priprava dokumentacije je za nepoznavalce zahtevna, navadno jo opravijo ocenjevalci varnosti, ki so za to usposobljeni. Vseeno je koristno, če vsebino poznajo tudi izdelovalci kozmetike, saj so zadeve, na katere morajo biti pozorni že v času, ko kupujejo surovine ali embalažo, saj jih morajo v nadaljevanju predložiti osebi, ki omenjeni dokument pripravlja. Seznam zahtevanih dokumentov in potrebnih laboratorijskih analiz za izdelavo poročila je individualen, glede na vrsto in specifiko kozmetičnega izdelka.
Ko je izdelek končan, laboratorijsko testiran in ima potrebno dokumentacijo, je potrebno pomisliti tudi kako izdelek na trgu prodajati, kako priti med vrsto podobnih izdelkov, ki so na trgu, priti v ospredje in na trgu tudi uspeti?
Zato je zelo pomembna tudi vsebina na nalepki in trditve o učinkovanju in delovanju kozmetičnega izdelka. Čeprav je kozmetični izdelek naraven, brez nevarnih konzervansov, parabenov in ni testiran na živalih, to še ne pomeni, da je lahko vse to navedeno na embalaži. Čeprav vsebuje izvleček ognjiča, to ne pomeni, da ima tudi kozmetični izdelek vse te lastnosti, ki jih ima ognjič. Nikakor se ne sme navesti, da kozmetični izdelek zdravi ali da ima katere druge zdravilne lastnosti. Že samo trditev, da izdelek vlaži kožo, je potrebno pred tem dokazati, sicer se je ne sme uporabljati. Obstajajo številne omejitve kaj se sme navesti in kako reklamirati svoj kozmetični izdelek, a so na voljo tudi orodja kako lastnosti znanstveno dokazati in trditve o učinkovanju varno vključiti v marketing.
Za podrobnejše informacije se obrnite na kozmetični laboratorij J.S. Hamilton na tel. številko 040 252 199 ali pišite na ljubljana@hamilton.com.pl. Več informacij lahko dobite tudi na spletni strani www.hamiltonlab.si.