Osteoporoza: Kako jo preprečiti?

Moje zdravje > Bolezni | piše: P. L. | 2.5.2013
Osteoporoza je počasno izgubljanje kalcija iz kosti, kar privede do tega, da postanejo bolj lomljive in krhke. Ta izguba kostne gostote pa je delno tudi del normalnega procesa staranja. Kako jo lahko preprečite sami?
Gibanje na svežem zraku pomaga preprečevati osteoporozo. (foto: Domen Mazzini)
Gibanje na svežem zraku pomaga preprečevati osteoporozo. (foto: Domen Mazzini)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila

Od 45. leta dalje kostna masa letno pade za pol do enega odstotka. Seveda pa so pomembni tudi genetski faktorji ter vplivi iz načina življenja in prehranjevanja. Predvsem nezdrava prehrana, čezmerna telesna teža ali podhranjenost ter pomanjkanje gibanja zvišujejo tveganje za pojav osteoporoze. Med glavne dejavnike tveganja pa so še preveč alkohola, preveč nikotina, pomanjkanje vitamina D in pomanjkanje kalcija. Približno vsaka tretja ženska in vsak peti moški po 50. letu starosti zboli za osteoporozo.

Možnosti zdravljenja
Zgodnja diagnoza pogosto odloča o uspehu zdravljenja. Zato je zelo pomembno, da si redno merite kostno gostoto in tako odkrijete bolezen še pred pojavom zlomov. S kontrolnimi meritvami se lahko določi izgubo kostnine in nato uvede pravo terapijo. Pri hudih bolečinah in omejenem gibanju je obvezno potreben zdravniški pregled.

Nasvet
Izogibajte se hrani, ki je bogata s fosfati (kola, topljeni sir, čokolada). Telesu odvzamejo kalcij, ker se vežejo s tem mineralom.

Preprečite osteoporozo
Osteoporozo lahko preprečite tako, da se veliko gibate na svežem zraku. Potreben je tudi vitamin D, naužijte se sonca, ampak zmerno. Zadostuje 20 minut na dan.

Uživajte hrano, bogato z vitaminom K (zelena zelenjava), ki izgrajuje kostnino. Uživajte hrano, ki je bogata z vitaminom C (agrumi), ta zdravi kostne zlome ter hrano, ki vsebuje magnezij (banane), ki utrjuje kosti.

Zdrava prehrana je zelo pomembna. Jejte hrano, ki je bogata s kalcijem (nemastne mlečne proizvode in mineralne vode, bogate s kalcijem), izogibajte se jedem, ki odvzemajo kalcij (sladkor).

Na vašem jedilniku pa naj bodo tudi fitoestrogeni, to so živila, ki vsebujejo snovi z estrogeni (koruza, zelje, soja, buče, papaje, janež, laneno seme, sončnična semena).

Morda te zanima tudi:

Demenca: Prvi znaki, ki jih lahko prepoznamo sami

Nedvomno vsak sam pri sebi najprej opazi spremembe pri...

Skrivnost, zaradi katere so Japonke videti mlajše

V prispevku boste našli povsem enostaven nasvet, kako s...

Kakšni so letošnji trendi obutve za jesen?

Vaša garderoba s čevlji bo slej kot prej zahtevala pril...

Plesen v kopalnici? 2 odlična nasveta, ki jo takoj odpravita

Plesen v kopalnici je dokaj pogosta težava, s katero se...

To so stvari, ki jih v kopalnici nujno potrebujete

Zagotovo v svoji kopalnici nimate vseh teh stvari, ki s...

Enostaven napitek iz samo enega živila topi odvečne kilograme in razstrupi celo telo v hipu

Z njim boste veliko lažje shujšali, očistili telo strup...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Trezika Vidovič

Trezika Vidovič
upokojena vzgojiteljica


"Prave odločitve me peljejo v pravo delovanje v življenju. Držim se zakona privlačnosti. Tisto, kar privlačiš, dobiš. Dobila sem življenje!"

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2019 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.