Na podlagi izkušenj izvajalcev medgeneracijskih aktivnosti smo poiskali najbolj pogoste pasti, v katere se lahko ujamemo. Vabimo vas, da se udeležite usposabljanja na temo
Medgeneracijsko sodelovanje, tematsko usposabljanje za prostovoljce, ki bo potekalo
31. marca 2015, v Ljubljani, kjer bodo preko interaktivnih delavnic iskali in načrtovali učinkovite medgeneracijske aktivnosti.
Več o usposabljanju najdete
tukaj.
Neprimerna aktivnost
Aktivnosti so lahko neprimerne na več načinov. Včasih zahtevajo previsoka znanja, kar je stresno za udeležence, ki ne morejo slediti, ali pa se spustijo na prenizki nivo in se posamezniki dolgočasijo.
Dobro je, da v naprej predvidimo, ali je aktivnost, ki jo nameravamo izvesti, dovolj zanimiva za udeležence različnih generacij, saj gre lahko za aktivnost, ki je zanimiva samo določeni starostni skupini ljudi.
Medgeneracijska dejavnost je neprimerna, če ne upošteva telesnih in razvojnih sposobnosti udeležencev. Mlajši otroci bodo težje izdelovali tehnično zahtevne izdelke, nekateri starejši ne bodo mogli uganjati najrazličnejših športnih vragolij, večina pa bo težko poslušala predavanje, ki bo trajalo več kot 45 minut.
Medgeneracijska aktivnost brez konkretne vsebine
Ljudi bodo privabile medgeneracijske aktivnosti s privlačno vsebino. Samo beseda medgeneracijska delavnica ni dovolj. Če zastavite aktivnost z zanimivo vsebino in v vabilu zapišete peka tort, pletenje košar, pohod na Pohorje, čistilna akcija, priprava gledališke igre, druženje ob pravljicah ali igranje taroka in šaha ..., se bodo udeležili aktivnosti tisti, ki jih to zanima. V tem primeru bo generacijsko mešana skupina dodana vrednost.
Učenje
Da med aktivnostjo ne bi prišlo do neprijetnih občutkov, mnenj in opazk, o primernem in neprimernem obnašanju, se je ob pričetku delavnice potrebno dogovoriti tudi o načinu dela.
Ko začnejo prostovoljci prenašati znanja na druge, se hitro znajdejo na preizkušnji potrpežljivosti. Znanje, ki se njim zdi samoumevno in logično, nekomu drugemu ni. Kljub temu, da so stvar povedali in pokazali že nekajkrat, jih udeleženci sprašujejo znova ista vprašanja.
Učenje novih spretnosti zahteva nekaj vaje in ponovitev preden posamezniki osvojijo novo znanje in tehniko. Pogosto so prvi poskusi težki in izdelki manj bleščeči, pa vendar imajo za posameznika, ki jih je ustvaril, velik pomen. Zato je priporočljivo, da mentorji udeležence učijo izboljšave tehnike in jim pustijo proste roke pri preizkušanju in ustvarjalnosti.
Razlike – med generacijami
Stereotipi v medgeneracijskih odnosih so skupek pojmov, s katerimi se označujejo posamezne generacije. Največkrat gre za opise karikiranih lastnosti pripadnikov neke generacije, kjer so te lastnosti poudarjene do te mere, da postanejo posmehljive ali žaljive. Pogosto se pojavljajo v negativni obliki in so zaradi vnaprejšnje presoje opravičilo za diskriminatorno obnašanje.
Ko se pojavijo predsodki, ki so usmerjeni na negativne lastnosti posamezne generacije in se začne posameznike gledati skozi tovrstna očala, se lahko zaprejo vrata sodelovanju med generacijami. Predsodki in stereotipi so tukaj in veliko jih je. Pomembno je, da se ozavestijo in da dobi vsak udeleženec priložnost, da se izkaže kot posameznik.
Medgeneracijske aktivnosti so odličen način za premagovanje stereotipov, saj ne gre le za druženje temveč tudi za sodelovanje in soustvarjanje različnih generacij.