Izobraževalni dogodek, ki je bil posvečen starejšim ženskam in njihovemu položaju v družbi, je bil hkrati tudi predstavitev pomembnih vprašanj, ki so jih odprli v okviru evropskega projekta TAG 'Blizu starosti, blizu socialno-kulturnemu spolu', v katerem je U3ŽO sodelovala med leti 2020 in 2022, ter širjenje vednosti o rezultatih tega projekta.
Starejši prinašajo v študijske skupine svoje izkušnje in te se umestijo v izobraževalni program. V okviru projekta TAG so se raziskovalci iz različnih držav, ki izhajajo iz organizacij, ki izobražujejo starejše, spraševali, v kolikšni meri se v teh programih znajdejo tudi izkušnje socialno-kulturnega spola. V kolikšni meri izobraževalni programi starejše pripravljajo na spoprijemanje z dvojno stigmo starosti in spola ter v kolikšni meri jih z ustreznimi vsebinami pripravljajo na zavračanje stereotipov o njihovi starosti ter spolu?
Kot utemeljujejo v raziskavi TAG, je socialno-kulturni spol v starosti še bolj pomemben kot v otroštvu, mladosti ali odraslosti, in sicer bolj zaradi družbenih pogledov, kot zaradi psiholoških sprememb ali morda fizioloških značilnosti poznejših let življenja. Neenakosti med socialno-kulturnima spoloma se gradijo vse življenje in se odražajo kot razlike v izobraženosti, poklicna segregacija, razlike v dohodku in na številne druge načine. V starosti so, ugotavljajo raziskovalci, te neenakosti še močnejše in tako privedejo do “akumulacije oz. kopičenja neprednosti”. Prav zato, utemeljujejo, je zelo pomembno, da je izobraževalce starejših ustrezno uvede v vprašanja socialno-kulturnega spola ter s tovrstnimi vsebinami obogati študijske programe.
V okviru projekta 'Blizu starosti, blizu socialno-kulturnemu spolu' so tako nastali Priročnik o ženskih vprašanjih, zgodbe prezrtih žensk, spletna stran https://tagproject.eu/, na kateri so na voljo tudi tečaj z multimodalnim učenjem za izobraževalce odraslih, interaktivni zemljevid, zelo zanimiva Facebook stran z zgodbami prezrtih žensk in druge vsebine.
Foto: posnetek zaslona.Spletna stran je na voljo tudi v slovenskem jeziku.
Dr. Findeisen je prijeten dogodek zaključila z mislijo Greera, da je izjemnega pomena, da programi izobraževanja starejših opolnomočijo starejše ženske v njihovi borbi za to, da bi bile videne, prepoznane, cenjene v njihovi resnični drugačnosti in zaradi zmožnosti, da se dopolnjujejo z moškimi.