6 nujnih vitaminov in mineralov za možgane

Moje zdravje > Alternativa | piše: Mojca Šimenc | 2.3.2018
Možgani so zapleten organ, ki za svoje normalno delovanje potrebuje številne hranilne snovi. Raziskali smo, katere so najbolj pomembne in zakaj.
Zadosten vnos hranilnih snovi, ki jih možgani najbolj potrebujejo, izboljša koncentracijo, sposobnost učenja in spomin. (foto: pixabay.com)
Zadosten vnos hranilnih snovi, ki jih možgani najbolj potrebujejo, izboljša koncentracijo, sposobnost učenja in spomin. (foto: pixabay.com)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila

Zadosten vnos hranilnih snovi, ki jih možgani najbolj potrebujejo, izboljša koncentracijo, sposobnost učenja in spomin. Zato je pomembno, da jih uživamo vsak dan. Glavni njihov vir naj bo hrana.

Tiamin (vitamin B1)
Vitamini skupne B so za možgane izjemno pomembni. Vitamin B1 je le eden iz te skupine, in igra pomembno vlogo pri prevajanju živčnih impulzov. Če ga je v možganih premalo, je posledica kronična motnja spomina.

Folna kislina
Folati, ki ih je še posebej veliko v zelenjavi, se po zaužitju v telesu spremenijo v folno kislino. Folna kislina ima pomembno vlogo pri sintezi aminokislin in tvorbi živčnega tkiva. Presnova folne kisline je močno odvisna od drugih vitaminov skupine B. Pomanjkanje folne kisline je povezano z razvojnimi težavami pri otrocih. Dodajanje folne kisline izboljša spomin.

Askorbinska kislina (vitamin C)
Najvišjo koncentracija tega esencialnega vitamina najdemo v možganih, zlasti v hipofizi -kar 400 miligramov na kilogram teže. Vitamin C ščiti možgane pred oksidativnim stresom in je pomemben pri sintezi dopamina – možganskega prenašalca, ki igra pomembno vlogi pri sistemu nagrajevanja. Dopamin dviguje energijo in izboljšuje razpoloženje. Ker vitamina C ne moremo shraniti v telesu, ga moramo vsak dan vnašati s hrano. Na dan ga potrebujemo 90 miligramov (nosečnice in kadilci ga potrebujejo več, med 110 in 150 miligramov).

Kalcij
Kalcij je najpomembnejši mineral za učinkovito delovanje možganov. Če ga možganom primanjkuje, ga »vzamejo« iz kosti, ki so največja »zaloga« kalcija v telesu. Kalcij nenehno prehaja iz kosti v kri in obratno in če ga v telo ne vnašamo dovolj ali je vsrkavanje v črevesju moteno, koti postajajo krhke in porozne. Kalcij je pomemben je za prenos impulzov med možganskimi celicami in uravnava celično signalizacijo. Na dan ga potrebujemo 1000 miligramov, dobimo pa ga predvsem z mlekom in mlečnimi izdelki. 50 gramov sira vsebuje 500 miligramov kalcija.

Magnezij
Magnezij je pomemben za pretvorbo mnogih vitaminov B v njihovo aktivno obliko. Z drugimi besedami, jemanje kateregakoli dodatka vitamina B bi bilo nesmiselno brez magnezija in drugih mineralov. Magnezij izboljša delovni in dolgoročni spomin in je pomemben za prenos impulzov v celicah. Pomanjkanje magnezija (med drugim) vodi v nevrološke težave.

Cink
Cink je za možgane pomemben, ker omogoča komunikacijo med nevroni. Posebej visoka koncentracija cinka je v določenih celicah hipokampusa. Pomanjkanje cinka je povezano z motnjami učenja in spomina, pa tudi s Parkinsonovo boleznijo.

Viri:
The Journal of International Medical Research
Mayo Clinic
UHN Daily

 

Igrajte se z nami!

Preizkusite svoje možgane, igrajte igrico spomin in z nekaj sreče osvojite še lepo nagrado. Kliknite tukaj! 

Morda te zanima tudi:

Povezava med duševnimi ranami iz otroštva in menopavzo

V zadnjem času sem od treh moških srednjih let poslušal...

Bezeg zdravi bronhitis, astmo in preprečuje razvoj raka

Bezeg, ta stara in zdravilna rastlina je izredno učinko...

Ta trenutek najboljši recept: Dovolj je en kozarec na tešče

Ta recept je zares največji hit v tem trenutku. Ko ga b...

Naj obrabljeno koleno ne ukrade vašega trenutka

Toplejši in daljši dnevi kar kličejo po preživljanju pr...

Mladi orehi in med: Recept, ki vas bo navdušil

Ljudski recept čisti kri, znižuje krvni tlak, zdravi vn...

So orehi res tako močni, da preprečijo celo to bolezensko stanje? Preberite

Orehi spadajo med zelo zdrava živila, pomagajo krepiti ...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Vlasta Nussdorfer

Vlasta Nussdorfer
varuhinja človekovih pravic


"Nihče ni popoln; ne mlad in ne star, šele vsi skupaj lahko zgradimo lepši in srečnejši svet."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2019 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.