Na spletni strani Zveze potrošnikov Slovenije so odgovorili na vprašanje bralke, ki sprašuje, ali lahko prekliče pogodbo o zavarovanju, ki jo je podpisala ob obisku zavarovalniškega agenta na domu:
"Sklenila sem pogodbo o življenjskem zavarovanju, potem pa so me iz različnih agencij neprestano klicali in ponujali, da bi na mojem domu predstavili nove izboljšane možnosti zavarovanja. Čeprav sem jih prosila, naj me ne kličejo več, tega niso upoštevali. Potem sem enemu agentu le dovolila, da me je obiskal na domu. Komaj sem se ga znebila, saj mi je poskušal prodati kopico novih produktov. Sprašujem se, kaj bi se zgodilo, če bi ob takšnem obisku pod pritiskom le podpisala pogodbo ali aneks k obstoječi. Bi jo lahko kasneje preklicala?"
Soglasje za neposredno trženje lahko prekličete
Zelo dobro poznamo agresivno trženjsko prakso pri različnih vrstah in oblikah zavarovanja, kot jo navajate, in pogosta so tudi vprašanja potrošnikov o tem. Težava je večplastna. Potrošnike najprej opozarjamo na njihovo zakonsko pravico, da lahko kadarkoli prekličejo svoje soglasje za neposredno trženje. Če podjetje tega ne upošteva, ga lahko potrošnik prijavi informacijskemu pooblaščencu, so odgovorili na ZPSju in svetovali še:
Vzemite si čas za razmislek
Če je potrošnik zadovoljen s svojim zavarovanjem in ne razmišlja o kakršnih koli spremembah, oziroma jih ne potrebuje, odsvetujemo obisk zavarovalnega agenta na domu, saj glede na dejstvo, da potrošnik ne želi sprememb, pomeni le izgubo časa. Če pa se potrošnik že odloči za obisk agenta, je zelo pomembno vedeti, da mu ni treba ob obisku še ničesar podpisati.
Zelo odsvetujejo, da bi že ob prvem obisku agenta podpisali pogodbo, saj so zavarovalne pogodbe kompleksne, pravno zahtevne za razumevanje, predvsem pa imajo tudi dolgoročne ekonomske posledice. Potrošnikom svetujejo, da si vzamejo dovolj časa za premislek. Od agenta naj zahtevajo ponudbo in vse pogoje, vso dokumentacijo pa naj temeljito preberejo. Šele po temeljitem razmisleku naj se odločijo, ali resnično želijo spremembo pogodbe ali dodatne storitve. Pogodbo naj podpišejo šele, ko se celovito seznanijo z njeno vsebino - preden se odločijo za podpis, morajo poiskati odgovore prav na vsa vprašanja, povezana s produktom.
Odstop od sklenjene pogodbe
Če potrošnik takoj po podpisu pogodbe ugotovi, da se je prenaglil in morda ni sprejel najboljše odločitve, naj najprej preveri vsebino pogodbe. V splošnih pogojih mora biti namreč v skladu z veljavno zakonodajo določen tudi način in časovni okvir, ko je mogoče pogodbo odpovedati, oziroma v celoti ali delno razvezati, ter kakšne so obveznosti zavarovalnice v takih primerih.
Pri življenjskem zavarovanju rok za odpoved pogodbe ne sme biti krajši od štirinajstih in ne daljši od tridesetih dni od dneva sklenitve zavarovalne pogodbe.
Potrošnikom svetujejo, naj na sporno prakso opozorijo Slovensko zavarovalno združenje in Agencijo za zavarovalni nadzor, so zaključili pri ZPS.