Ali zavarovalniško pogodbo lahko predčasno prekinemo?

V Sloveniji je večkrat prisotno agresivno trženje pri različnih vrstah in oblikah zavarovanja. Ali lahko pogodbo, ki ste jo sklenili, kasneje prekličete? Kam se lahko obrnete po pomoč? Kam lahko prijavite agresivnega zavarovalniškega agenta ali agencijo?
Preden sklenete novo pogodbo, dobro preberite vse. (foto: FreeDigitalPhotos.net)
Preden sklenete novo pogodbo, dobro preberite vse. (foto: FreeDigitalPhotos.net)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Na spletni strani Zveze potrošnikov Slovenije so odgovorili na vprašanje bralke, ki sprašuje, ali lahko prekliče pogodbo o zavarovanju, ki jo je podpisala ob obisku zavarovalniškega agenta na domu:

"Sklenila sem pogodbo o življenjskem zavarovanju, potem pa so me iz različnih agencij neprestano klicali in ponujali, da bi na mojem domu predstavili nove izboljšane možnosti zavarovanja. Čeprav sem jih prosila, naj me ne kličejo več, tega niso upoštevali. Potem sem enemu agentu le dovolila, da me je obiskal na domu. Komaj sem se ga znebila, saj mi je poskušal prodati kopico novih produktov. Sprašujem se, kaj bi se zgodilo, če bi ob takšnem obisku pod pritiskom le podpisala pogodbo ali aneks k obstoječi. Bi jo lahko kasneje preklicala?"

Soglasje za neposredno trženje lahko prekličete
Zelo dobro poznamo agresivno trženjsko prakso pri različnih vrstah in oblikah zavarovanja, kot jo navajate, in pogosta so tudi vprašanja potrošnikov o tem. Težava je večplastna. Potrošnike najprej opozarjamo na njihovo zakonsko pravico, da lahko kadarkoli prekličejo svoje soglasje za neposredno trženje. Če podjetje tega ne upošteva, ga lahko potrošnik prijavi informacijskemu pooblaščencu, so odgovorili na ZPSju in svetovali še:

Vzemite si čas za razmislek
Če je potrošnik zadovoljen s svojim zavarovanjem in ne razmišlja o kakršnih koli spremembah, oziroma jih ne potrebuje, odsvetujemo obisk zavarovalnega agenta na domu, saj glede na dejstvo, da potrošnik ne želi sprememb, pomeni le izgubo časa. Če pa se potrošnik že odloči za obisk agenta, je zelo pomembno vedeti, da mu ni treba ob obisku še ničesar podpisati.

Zelo odsvetujejo, da bi že ob prvem obisku agenta podpisali pogodbo, saj so zavarovalne pogodbe kompleksne, pravno zahtevne za razumevanje, predvsem pa imajo tudi dolgoročne ekonomske posledice. Potrošnikom svetujejo, da si vzamejo dovolj časa za premislek. Od agenta naj zahtevajo ponudbo in vse pogoje, vso dokumentacijo pa naj temeljito preberejo. Šele po temeljitem razmisleku naj se odločijo, ali resnično želijo spremembo pogodbe ali dodatne storitve. Pogodbo naj podpišejo šele, ko se celovito seznanijo z njeno vsebino - preden se odločijo za podpis, morajo poiskati odgovore prav na vsa vprašanja, povezana s produktom.

Odstop od sklenjene pogodbe
Če potrošnik takoj po podpisu pogodbe ugotovi, da se je prenaglil in morda ni sprejel najboljše odločitve, naj najprej preveri vsebino pogodbe. V splošnih pogojih mora biti namreč v skladu z veljavno zakonodajo določen tudi način in časovni okvir, ko je mogoče pogodbo odpovedati, oziroma v celoti ali delno razvezati, ter kakšne so obveznosti zavarovalnice v takih primerih.

Pri življenjskem zavarovanju rok za odpoved pogodbe ne sme biti krajši od štirinajstih in ne daljši od tridesetih dni od dneva sklenitve zavarovalne pogodbe.

Potrošnikom svetujejo, naj na sporno prakso opozorijo Slovensko zavarovalno združenje in Agencijo za zavarovalni nadzor, so zaključili pri ZPS.

Spremljajte Moja leta na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.

Morda te zanima tudi:

Ob svetovnem dnevu samomora: »Spreminjajmo razumevanje samomora«

Svetovni dan preprečevanja samomora vsako leto obeležuj...

"Osebna rast je naša dolžnost. Če se ustavimo, začnemo nazadovati."

Ta propad se dogaja najprej na psihičnem nivoju, kasnej...

Imate težave z očmi in slabo vidite? Masirajte te 4 zdravilne točke

Masaža teh točk na obrazu naj bi spodbudila samozdravlj...

Ob 40.letnici usmrtitve 10 žensk v Iranu: O položaju žensk doma in po svetu

Our story is one je globalna kampanja Bahajske mednarod...

TELOVADBA: Vaje za izboljšanje simptomov karpalnega kanala (video)

Sindrom karpalnega kanala povzroča neprijetno mravljinč...

Kako se lotiti rehabilitacije po menjavi kolka?

Menjava kolka (endoproteza kolka) spada pod zahtevne op...

Kroži lažno e-mail obvestilo v imenu Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije

Kroži e-mail z virusom za krajo gesel, in sicer v imenu...

Pridružite se velikanom vožnje

Se spomnite, kako ste opravljali vozniški izpit in svoj...

Potreba in pravica starejših do mobilnosti

V Srebrni niti - združenju za dostojno starost z zaskr...

Spoznajte učinkovit aparat CoaguChek INR za nadzor koagulacije krvi

CoaguChek INR je pomemben korak pri spremljanju koagula...

Parkinsonova bolezen: Kako s kineziologijo do nasmeška na ustih?

Parkinsonova bolezen je ena najbolj znanih nevroloških ...

Intervju: "To je starost, ko pridemo do točke brez vrnitve, kar se tiče višine pokojnine."

"Če varčujemo, nas bo čas bogato nagradil. Če pa vse ži...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Starejše novice:
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Trezika Vidovič

Trezika Vidovič
upokojena vzgojiteljica


"Prave odločitve me peljejo v pravo delovanje v življenju. Držim se zakona privlačnosti. Tisto, kar privlačiš, dobiš. Dobila sem življenje!"

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2024 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.