Babice in dedki: Ugasnite vnukom televizijo!

Moji odnosi > Družina | piše: Mo. S. | 3.5.2022
Televizijski oglasi za nezdravo hrano spodbujajo nezdrave prehranske navade in debelost, najbolj pogosti pa so v času, ko so pred ekrani otroci.
Televizija je medij, ki privzgaja stil življenja, zato je pomembno, kakšne vsebine posredujemo otrokom. (foto: pixabay.com)
Televizija je medij, ki privzgaja stil življenja, zato je pomembno, kakšne vsebine posredujemo otrokom. (foto: pixabay.com)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Raziskovalci Inštituta za nutricistiko so pod drobnogled vzeli oglase za živila. V času, ko so bili pred ekrani najmlajši – otroci v starosti od štiri do devet let, jih je kar 96 odstotkov promoviralo nezdravo hrano, predvsem sladkarije, sladke pijače in piškote. Živa Korošec iz Inštituta za nutricionistiko je povedala: "V 12 mesecih je bilo predvajanih preko 93.000 oglasov za živila. Oglase za živila smo razvrstili glede na vrsto živil, ki jih oglašujejo, oglaševana živila pa smo dodatno ovrednotili tudi s posebnim sistemom za profiliranje živil, ki nam je omogočal razvrstitev živil med bolj ali manj zdrava. Takšno vrednotenje smo naredili z dvema različnima modeloma za profiliranje živil, med drugim tudi z modelom, razvitim s strani Svetovne zdravstvene organizacije - posebej za omejevanje oglaševanja živil otrokom."

Televizija je medij, ki privzgaja stil življenja, zato je pomembno, kakšne vsebine posredujemo otrokom. Še posebej vpliva na prehranske preference otrok, promocija nezdrave hrane pa je motilni dejavnik za privzgajanje zdravih prehranjevalnih navad. Igor Pravst iz Inštituta za nutricionistiko pojasnjuje: »Otroci zaradi omejene sposobnosti kritične presoje oglaševana živila dojemajo kot priporočana, kar lahko pomembno vpliva na njihove prehranske izbire kasneje v življenju. Ugotovili smo, da so kar 96 odstotkov oglaševanja živil predstavljali oglasi za živila, katerih oglaševanje otrokom bi bilo ob upoštevanju priporočil Svetovne zdravstvene organizacije prepovedano. Kar 77 odstotkov oglaševanja je bilo povezanega z oglaševanjem sladkarij, katerih oglaševanje otrokom se odsvetuje – ne glede na njihovo prehransko sestavo. Ugotovili smo tudi, da je preko 90 odstotkov oglasov predstavljalo živila, proizvedena s strani tujih podjetij, ki v Sloveniji nimajo proizvodnih kapacitet

Čeprav se je trend debelosti med otroci in mladostniki ustavil, je stanje še vedno zaskrbljujoče. V zadnjih dvajsetih letih se je delež otrok s prekomerno telesno težo podvojil. Otroci s prekomerno telesno težo imajo dokazano večje tveganje za debelost v odrasli dobi, s tem pa se povečujejo tudi tveganja za vrsto drugih nenalezljivih bolezni.

Predstavljeni rezultati so potrdili potrebo po ureditvi področja oglaševanja živil otrokom. Država Slovenija se ga je lotila lani in pripravila smernice, po katerih je predvidena popolna omejitev oglaševanja otrokom so na primer čokolada, bomboni, piškoti, pecivo in podobni izdelki, pa tudi sladoledi, energijske pijače in prehranska dopolnila. Za oglaševanje nekaterih drugih skupin živil, na primer sveže in zamrznjene zelenjave in sadja, omejitve niso predvidene. Tako ureditev že poznajo nekatere države, na primer Velika Britanija, priporoča pa jo tudi SZO.
Viri:
International Journal of Public Health.
Inštitut za nutricistiko
SZO

Spremljajte Moja leta na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.

Morda te zanima tudi:

Metka Klevišar: PRIKRIVAL JE SVOJO BOLEZEN

Navadno ljudje zelo radi govorijo o svoji bolezni, včas...

Tragedija v domu za starejše: Strelski pohod na Hrvaškem terjal šest življenj

V ponedeljek zjutraj je Hrvaško pretresla tragična novi...

Pridružite se velikanom vožnje

Se spomnite, kako ste opravljali vozniški izpit in svoj...

Astrološka napoved po znamenjih: Kaj vas čaka ta teden (15.7. - 21.7. 2024)?

Teden, v katerem energija Sonca v znamenju raka počasi ...

Astrološka napoved po znamenjih: Kaj vas čaka ta teden (8.7. - 14.7. 2024)?

Znali boste razumeti, prav tako nikogar in ničesar ne b...

Numeroskop: napoved za JULIJ 2024 (piše priznana numerologinja)

Sedmi mesec nas prinaša boj med skrajnostmi v življenju...

Astrološka napoved po znamenjih: Kaj vas čaka ta teden (1.7. - 7.7. 2024)?

V ospredje prihajajo čustvene napetosti, ki se v vas na...

Že veste, kaj boste delali v zrelih letih svojega življenja?

Nekateri želijo svetu še kaj dati, morda tudi zaslužiti...

Metka Klevišar: MISLITI S SVOJO GLAVO

Danes slišimo od vsepovsod toliko najrazličnejših novic...

Astrološka napoved po znamenjih: Kaj vas čaka ta teden (24.6 - 30.6. 2024)?

Pred vami je teden, v katerem se bo prepletala nežna en...

"Največ zdravstvenih tegob zadene tiste, ki vstopijo v čas upokojitve nepripravljeni"

Upokojitev je izziv za psihično in fizično zdravje. Oba...

Intervju: Kako prižgati naravni sijaj, pomladiti obraz ter zgladiti gube?

Ali res potrebujemo botoks, da bi zgladili gube na obra...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Starejše novice:
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Zvezdana Mlakar

Zvezdana Mlakar
igralka


"Človek se mora imeti rad. Le tako najde moč za spremembe in neskončno veselo lepoto, ki sije navzven."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2024 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.