Babice in dedki: Ugasnite vnukom televizijo!

Moji odnosi > Družina | piše: Mo. S. | 16.2.2025
Televizijski oglasi za nezdravo hrano spodbujajo nezdrave prehranske navade in debelost, najbolj pogosti pa so v času, ko so pred ekrani otroci.
Televizija je medij, ki privzgaja stil življenja, zato je pomembno, kakšne vsebine posredujemo otrokom. (Vir: Freepik.com)
Televizija je medij, ki privzgaja stil življenja, zato je pomembno, kakšne vsebine posredujemo otrokom. (Vir: Freepik.com)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Raziskovalci Inštituta za nutricistiko so pod drobnogled vzeli oglase za živila. V času, ko so bili pred ekrani najmlajši – otroci v starosti od štiri do devet let, jih je kar 96 odstotkov promoviralo nezdravo hrano, predvsem sladkarije, sladke pijače in piškote. Živa Korošec iz Inštituta za nutricionistiko je povedala: "V 12 mesecih je bilo predvajanih preko 93.000 oglasov za živila. Oglase za živila smo razvrstili glede na vrsto živil, ki jih oglašujejo, oglaševana živila pa smo dodatno ovrednotili tudi s posebnim sistemom za profiliranje živil, ki nam je omogočal razvrstitev živil med bolj ali manj zdrava. Takšno vrednotenje smo naredili z dvema različnima modeloma za profiliranje živil, med drugim tudi z modelom, razvitim s strani Svetovne zdravstvene organizacije - posebej za omejevanje oglaševanja živil otrokom."
 

Televizija je medij, ki privzgaja stil življenja, zato je pomembno, kakšne vsebine posredujemo otrokom. Še posebej vpliva na prehranske preference otrok, promocija nezdrave hrane pa je motilni dejavnik za privzgajanje zdravih prehranjevalnih navad. Igor Pravst iz Inštituta za nutricionistiko pojasnjuje: »Otroci zaradi omejene sposobnosti kritične presoje oglaševana živila dojemajo kot priporočana, kar lahko pomembno vpliva na njihove prehranske izbire kasneje v življenju. Ugotovili smo, da so kar 96 odstotkov oglaševanja živil predstavljali oglasi za živila, katerih oglaševanje otrokom bi bilo ob upoštevanju priporočil Svetovne zdravstvene organizacije prepovedano. Kar 77 odstotkov oglaševanja je bilo povezanega z oglaševanjem sladkarij, katerih oglaševanje otrokom se odsvetuje – ne glede na njihovo prehransko sestavo. Ugotovili smo tudi, da je preko 90 odstotkov oglasov predstavljalo živila, proizvedena s strani tujih podjetij, ki v Sloveniji nimajo proizvodnih kapacitet
 
Preberite tudi: Življenje v skladu z dušo: 6 nasvetov

Čeprav se je trend debelosti med otroci in mladostniki ustavil, je stanje še vedno zaskrbljujoče. V zadnjih dvajsetih letih se je delež otrok s prekomerno telesno težo podvojil. Otroci s prekomerno telesno težo imajo dokazano večje tveganje za debelost v odrasli dobi, s tem pa se povečujejo tudi tveganja za vrsto drugih nenalezljivih bolezni.

Predstavljeni rezultati so potrdili potrebo po ureditvi področja oglaševanja živil otrokom. Država Slovenija se ga je lotila lani in pripravila smernice, po katerih je predvidena popolna omejitev oglaševanja otrokom so na primer čokolada, bomboni, piškoti, pecivo in podobni izdelki, pa tudi sladoledi, energijske pijače in prehranska dopolnila. Za oglaševanje nekaterih drugih skupin živil, na primer sveže in zamrznjene zelenjave in sadja, omejitve niso predvidene. Tako ureditev že poznajo nekatere države, na primer Velika Britanija, priporoča pa jo tudi SZO.
Viri:
International Journal of Public Health.
Inštitut za nutricistiko
SZO

Spremljajte Moja leta na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.

Morda te zanima tudi:

Sprostitev in ravnovesje v zrelih letih: Kako najti notranji mir v podjetništvu

Podjetništvo v zrelih letih prinaša številne prednosti ...

Zakaj se po zimi počutimo izčrpane? To so najpogostejši vzroki za pomladno utrujenost

Pomlad prinaša obljubo nove energije in ponovnega prebu...

Kako premagati notranji nemir in najti izpolnjenost v zrelih letih

Ste se kdaj znašli v obdobju, ko ste dosegli večino svo...

Kako si pričarati čudovito valentinovo, če ste samski

Valentinovo je pogosto predstavljeno kot praznik parov,...

Domači ljubljenčki v domovih za starejše: ali pozitivni učinki odtehtajo izzive?

V slovenskih domovih za starejše se vedno pogosteje odp...

Nasveti za uspešno zmenkovanje po 50. letu starosti

Zmenkovanje po 50. letu je lahko vznemirljiva izkušnja....

Psihološko - socialna prilagoditev na starost: Osamljenost je tiha rana sodobnega časa

Ljudje so od nekdaj živeli v skupnostih. Člani skupnost...

Kako varno nakupovati na spletu?

Spet je tu november, mesec nakupovalne mrzlice, velikih...

Kako ohraniti živahno spolnost tudi v menopavzi?

Velja splošno prepričanje, da naj bi v zrelih letih med...

6 navad, ki povečujejo tveganje za demenco in Alzheimerjevo bolezen

Strokovnjaki opozarjajo pred navadami, ki uničujejo naš...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Starejše novice:
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Nadica Lukman

Nadica Lukman
djotiš astrologinja in mentorica za osebno rast


"Lahko smo nejevoljni, tarnamo nad svojimi leti, žalujemo za preteklostjo, a vse to je nesmiselno. Namesto tega delajmo stvari, ki nas veselijo."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2025 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.