Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) poroča, da je prejela več pritožb potrošnikov, ki so pri dvigu na bankomatih na Hrvaškem mislili, da so pravilno izbrali "dvig brez konverzije" in bili nato šokirani nad visokimi dodatnimi nadomestili.
Na primer slovenski dopustnik, ki je na hrvaškem bankomatu opravil dvig v višini 3000 kun (slabih 400 evrov), je moral poleg nadomestila za dvig izven evro območja plačati dodatno še skoraj 30 evrov.
Priporočila ZPS
Kaj je zgoraj omenjeni dopustnik naredil narobe oziroma kako se izogniti takšnim visokim dodatnim stroškom, ko ste na Hrvaškem? ZPS priporoča naslednje:
1) Dobro preberite. Vedno zelo pozorno preberite besedilo na ekranu bankomata. Vzemite si čas in ne hitite. Če niste prepričani, katero možnost izbrati, raje prekinite dvig.
2) S konverzijo ali brez? Če pred sabo zagledate vprašanje o konverziji, ki vam ponuja možnost "brez konverzije", se ne pustite zavesti, saj s tem, ko zavrnete konverzijo, v resnici zavrnete konverzijo svoje banke oziroma izdajatelja kartice, torej Mastercarda ali Vise. S tem zavrnete tudi bolj ugoden tečaj in plačate dodatno provizijo v višini slabih deset odstotkov. Če vam torej bankomat ponudi možnost konverzije, preverite, ali gre za konverzijo vaše banke/izdajatelja vaše kartice (sprejmete) ali lastnika bankomata (zavrnete).
3) Lokalna valuta. Če vam bankomat ponudi možnosti "naplata u lokalnoj valuti" in "naplata u domaćoj valuti", vedno izberite lokalno valuto oziroma kune, saj vas pri izboru domače valute oziroma evrov lahko doleti tudi skoraj desetodstotna dodatna provizija.
4) Plačilo v kunah. Nekateri bankomati zaenkrat še ohranjajo bolj jasno izbiro pri dvigu gotovine, in sicer plačilo v kunah ali plačilo v evrih. Boljšega tečaja boste deležni, če boste izbrali "naplata u HKR" (lokalna valuta), torej plačilo v hrvaških kunah.
5) Pri vseh plačilih. In ne pozabite: vse, kar velja za bankomate, velja tudi za plačila s karticami na POS terminalih v restavracijah, trgovinah, hotelih ...