EPC Slovenija je od leta 2006 del evropske mreže (ECC net), ki deluje pod okriljem Evropske komisije. Mrežo sestavljajo centri iz vseh držav članic EU, pridružena pa sta tudi centra iz Norveške in Islandije.
Namen mreže je prispevati k večji varnosti in zaupanju potrošnikov pri čezmejnem nakupovanju v EU. Centri po Evropi seznanjajo potrošnike o njihovih pravicah pri čezmejnem nakupovanju v EU, možnih načinih reševanja pritožb ter postopkih reševanja morebitnega spora s tujim trgovcem. EPC pomaga tudi tako, da posreduje pri ponudniku blaga ali storitev in poskuša doseči mirno rešitev spora. Kadar ta ni mogoča, seznanja in usmerja stranki k možnim oblikam zunajsodnega reševanja sporov in nudi pomoč v omenjenih postopkih.
Poleg ustreznih ukrepov za zaščito potrošnikov so pomembne tudi dejavnosti in ukrepi za čim boljšo ozaveščenost in informiranje potrošnikov: o pravicah, ki jih imajo, s priporočili pa tudi z opozarjanjem na potrebno previdnost pri nakupovanju. Na ta način se lahko potrošnik kljub vedno novim izzivom in neznankam na trgu, marsikateri nevšečnosti izogne.
Na ravni EU je letošnje leto na področju politik varstva potrošnikov posvečeno evropskim potrošnikom v digitalni dobi, saj je vprašanje o pravicah potrošnikov na spletu vedno znova aktualno. Ali jih dovolj poznamo, jih znamo uveljaviti, imamo učinkovito zakonodajo, kako še izboljšati varnost na spletu, kako se izogniti prevaram?
To so vprašanja, na katera bodo poskušali odgovoriti predstavniki EPC Slovenija.
Predavanju, ki bo trajalo eno uro, bo sledila razprava.
Prijavite se lahko na e-naslov
mateja.pecar@acs.si do torka, 17. junija.