Pri ZPS v zadnjem času opažajo pravo eksplozijo števila objav in reklam na temo virtualnih valut, ki opisujejo in vabijo v nove oblike poslovanja in možnosti zaslužka. Virtualne valute in blockchain tehnologija, na kateri te praviloma temeljijo, imajo nedvomno potencial, da v prihodnosti korenito spremenijo številne poslovne procese in ponudijo alternative tako pri vsakdanjem plačilnem poslovanju kot tudi pri monetarni politiki.
Zavedati pa se moramo, da smo od te točke še dokaj oddaljeni in da za veliko večino potrošnikov danes ne obstajajo tehtni razlogi, da začnejo virtualne valute uporabljati. Potrebno se je zavedati tudi tega, da povsod prisotne reklame in pozive k vstopu v svet virtualnih valut objavljajo predvsem tisti, ki služijo s prodajo z virtualnimi valutami povezanih rešitev. Potrošnikom svetujemo, naj se pred odločitvijo za nakup virtualnih valut zavedajo naslednjih dejavnikov:
Virtualne valute niso zakonsko plačilno sredstvo, zato noben trgovec ni zavezan k temu, da jih sprejme. Danes smo predvsem pri Bitcoinu priča rasti števila možnosti za plačevanje, to pa nikakor ne velja za vse od ostalih 3.000 virtualnih valut, ki danes obstajajo. Velika nihanja vrednosti virtualnih valut, tudi Bitcoina, so lahko resna ovira za nakupovanje z njimi.
Zaradi nihanj, ki jih še bolj spodbujajo borzne špekulacije, virtualne valute nikakor niso primerne kot naložba. Kdor razmišlja o varčevanju z njimi, se mora zavedati, da lahko izgubi svoj celoten vložek.
V virtualnih valutah naložena sredstva niso povsem varna pred krajami, hekerskimi vdori in sistemskimi zlomi, varnostne rešitve pa so praviloma povezane z dodatnimi stroški.
Pri številnih ponudbah novih virtualnih valut, s katerimi ni možno kupiti prav nič, gre očitno za nič drugega kot mrežni marketing. Nemški nadzornik finančnih trgov BAFIN je letos že ukrepal proti eni od njih, pred kratkim pa je britanski finančni nadzornik FCA javnost posvaril pred veliki tveganji sodelovanja pri prvih ponudbah kriptovalut.