10 pogostih navad, ki pospešujejo razvoj demence

Moje zdravje > Bolezni | piše: Katka Kos | 22.2.2024
Pogosto počnemo stvari, imamo razvade, za katere se niti ne zavedamo, da močno vplivajo tudi na zdravje naših možganov. V prispevku boste našli deset pogostih razvad, ki lahko hitreje privedejo do demence.
Če boste aktivni, bodo zdravi tudi vaši možgani. (foto: pexels.com)
Če boste aktivni, bodo zdravi tudi vaši možgani. (foto: pexels.com)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila

Nezdrave navade so del našega vsakdana. Nekdo jih ima več, spet drugi manj. Pogosto pa se niti ne zavedamo, kako veliko škodo lahko te nezdrave razvade, ki jih negujemo leta in leta, naredijo našemu telesu, našim možganom.

Mnogo je takšnih, ki pospešujejo razvoj raznih bolezni, tudi hujših, kot je denimo demenca. Zato smo zbrali deset slabih razvad, ki so pogoste, a povzročajo tudi hitrejši razvoj demence. Če se med njimi najdete, naj bo to opozorilo, da jih ne boste več počeli.

PREBERITE TUDI: Intervju s trenerko spomina: "Ukrepati, ko so že nastopile težave, je malo pozno"

Preskakovanje zajtrka
Večna dilema: je zajtrk pomemben za naše zdravje ali ne? Je zajtrk zdrav ali je vseeno, če zjutraj ne jemo ničesar. Mnogi, ki želijo hitreje shujšati, zajtrk enostavno preskočijo in do kosila le pijejo tekočino. Nekateri zjutraj ne čutijo lakote in zato jedo šele kasneje, ko so lačni. A strokovnjaki pravijo, da je zajtrk pomemben. Ne hrani le našega telesa, hrani tudi naše možgane. Zajtrk bi moral biti sestavljen iz zdravih in hranljivih živil. Takšna hranijo naše možgane in jim zagotovijo tudi energijo za delovanje.

Prenajedanje
Prenajedanje ne prinaša nič dobrega našemu zdravju. Zaradi prenajedanja slabimo srce, povzroča lahko mašenje naših žil. Če pa krvni obtok ni dovolj pretočen, lahko privede tudi do slabšega zdravja možganov. Zato jejte po pameti, večkrat na dan in primerno velike obroke.

Kajenje
Kajenje povzroča mnogo negativnega za naše zdravje. Med drugim tudi občutno povišuje možnost za razvoj Alzheimerjeve ali Parkinsonove bolezni.

Sladkor
Če je v vaši prehrani preveč sladkorja, to zavira absorpcijo proteinov in ostalih hranljivih snovi. Sladkor lahko dobesedno zamaši naše možgane in jih počasi uničuje.

Dihanje onesnaženega zraka
Raziskave so pokazale, da so ljudje, ki živijo na podeželju, veliko bolj zdravi, saj ne vdihujejo onesnaženega zraka, ki je prisoten v mestih. Sveži zrak je zelo pomemben za naše zdravje možganov. Zato se čim večkrat odpravite v naravo in predihajte pljuča.

Pomanjkanje spanja
Pomanjkanje spanja ni tako nedolžna stvar, kot morda mislite. Če možgani ne počivajo, propadajo. Zato je zelo pomembno, da vsako noč spimo osem kvalitetnih ur, brez motenj, kot so televizija, telefon, računalnik. Te stvari v spalnico nikakor ne sodijo.

PREBERITE TUDI: INTERVJU: depresija, žalost ali demenca?

Spanje z odejo čez glavo 
Sliši se morda malce nenavadno, toda veliko ljudi ima to navado, da spijo tako, da so pokriti tudi čez glavo. A strokovnjaki opozarjajo, da to ni prav. Na tak način lahko namreč povzročijo, da imajo možgani premalo kisika, kar pa na dolgi rok lahko privede do težav.

Bolezen brez počitka
Vse bolj pogosta navada je, da smo v akciji tudi takrat, ko smo bolni. Mnogi ne počivajo, poskušajo delati. A četudi smo samo prehlajeni, je to znak za dodaten počitek. Kadar je naša imunsko odpornost slabša, naše telo potrebuje počitek. S tem ohranja tudi zdravje možganov. Zato nikar ne delajte, če ste bolni. Počivajte.

Vadba za možgane
Možgane je potrebno neprestano trenirati. Če vaši možgani spijo, nimajo dela, bodo zares zaspali in razvila se bo demenca. Zato pišite, berite knjige, lotite se ročnega dela, rešujte križanke, odigrajte šah ali igro spomin z vnuki. Vaši možgani potrebujejo vsakodnevni trening, da ostanejo v dobri formi.

Pogovarjajte se
Pogovor je zelo pomemben za zdravje naših možganov. Ljudje smo družabna bitja in pogovor nujno potrebujemo. Zelo pomembno je, da se vsak dan pogovarjamo in tudi poslušamo. Na tak način tudi razmišljamo, saj naši možgani predelujejo pogovore, tisto, kar smo slišali … komunikacija je torej izjemnega pomena.

PREBERITE TUDI: Želite zdrave možgane? Nujno izločite ta živila iz prehrane!

Spremljajte Moja leta na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.

Morda te zanima tudi:

Finančna priprava na upokojitev: Kako se finančno pripraviti na upokojitev?

O svoji starosti je potrebno razmišljati že precej let ...

TELOVADIMO: Vaje proti mravljinčenju, odrevenelosti in občutku težkih rok (VIDEO)

Se vam kdaj zgodi, da se ponoči zbudite in ne čutite ro...

Gibanje je pomemben del kakovostnega bivanja starejših

V začetku maja je Fakulteta za šport v sodelovanju z Ek...

5 razlogov, zakaj se vam okoli trebuha kopiči maščoba in kako se je znebiti

Se vam okoli trebuha nabira maščoba, ki se jo nikakor n...

Kako ublažiti pogosta vaginalna vnetja ob in po menopavzi?

Med menopavzo se pri ženski pojavijo fizične in psihičn...

Bolečine v kolku – 5 najpogostejših diagnoz

Kolčni sklep je zaradi svoje funkcije, ki nam omogoča g...

HandyCure - revolucionarna naprava, ki lajša bolečine in proces celjenja

HandyCure je inovativna prenosna naprava za terapijo, ...

Astrološka napoved: Kaj vas čaka ta teden (20.5 - 26.5. 2024)?

S Soncem v dvojčkih prehajate v teden, ki vam obljublja...

Maj je mesec čebel: Mestna občina Ljubljana pripravlja pester izobraževalni program

V Ljubljani veliko pozornosti namenjajo skrbi za čebele...

Kako je razporejena višina pokojnin?

Povprečna starostna pokojnina ljudi, ki se sedaj upokoj...

6 živil, ki znižujejo slab holesterol

Holesterol je nujno potrebna snov za telo. Lahko je dob...

NAVADNI RMAN– zeliščni super-junak narave (piše zeliščarka)

Na prvi pogled se morda ne zdi nič posebnega S svojimi ...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Starejše novice:
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Nadica Lukman

Nadica Lukman
djotiš astrologinja in mentorica za osebno rast


"Lahko smo nejevoljni, tarnamo nad svojimi leti, žalujemo za preteklostjo, a vse to je nesmiselno. Namesto tega delajmo stvari, ki nas veselijo."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2024 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.