8 stvari, ki jih morate narediti, če ste starejši od 50 let

Ste starejši od 50 let? Potem je nujno, da naredite teh osem stvari in vaše življenje bo srečnejše in kvalitetnejše.
Tudi po petdesetem letu je lahko življenje zdravo in kvalitetno. (foto: www.123rf.com)
Tudi po petdesetem letu je lahko življenje zdravo in kvalitetno. (foto: www.123rf.com)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila

Danes so ljudje, ki so starejši od 50 let, mnogo bolj aktivni kot so bili nekoč. Današnja petdeseta so nova trideseta, je pogosto slišati. Če skrbimo za svoje zdravje, za svoje telo in duha, so ta leta lahko polna zdravja in energije. Kako izboljšati kvaliteto življenja?

Meditirajte
Če se še niste, je sedaj pravi čas, da se naučite meditirati. Meditacija je odličen način za odpravljanje stresa in za krepitev naših možganov. Naši možgani se z leti starajo, a raziskava je odkrila, da lahko s pomočjo redne meditacije to staranje upočasnimo. Tisti, ki redno meditirajo, imajo veliko bolj zdrave možgane, krepijo kognitivne funkcije le teh.

Meditacija uspešno odpravlja tudi stres. Znano je, da je stres velik sovražnik našega zdravja. Povzroča anksioznost, bolezni srca, depresijo, nespečnost in še kaj. Meditacija ga uspešno premaguje.

Pojdite na meritve kostne gostote
Še posebej za ženske, ki so v obdobju pred ali med menopavzo, je zelo pomembno, da skrbijo za svoje kosti. V menopavzi se namreč poveča možnost za nastanek osteoporoze. Zaradi tega je nujno potrebno, da se odpravite na pregled, kjer vam bodo izmerili kostno gostoto.

Prav tako pa je potrebno čim pogosteje izvajati vaje, ki ščitijo naše kosti in jih krepijo. To je hoja, kolesarjenje, plavanje, joga.

Tisti, ki se redno ukvarjajo s športom, imajo tudi v kasnejših letih manj možnosti, da bodo imeli težave z osteoporozo. Če pa se do sedaj niste ukvarjali s športom, še vedno ni prepozno. Pričnite.

Merite krvni tlak
S staranjem se povečuje tudi možnost za razvoj srčno žilnih bolezni. Zato je pomembno tudi, da redno merite svoj krvni tlak. Če imate preveč kilogramov, shujšajte. Če se nezdravo prehranjujete, prenehajte. Če kadite, ne počnite več tega.

Zdrav način življenja vam bo pomagal, da boste krepili svoje srce in živeli polno. Tega pa si želi vsak, kajne?

Negujte prijateljstva
Ste vedeli, da je prijateljstvo zelo koristno? Ne le za našega duha, tudi za naše telo. Ljudje, ki se družijo, imajo prijatelje, živijo dlje in so bolj zdravi. Raziskava je pokazala, da prijateljstvo pozitivno vpliva na naš krvni tlak, odpravlja depresijo, zmanjšuje celo možnost za nastanek Alzheimerjeve bolezni, kardiovaskularnih bolezni, zmanjšuje možnost osteoporoze in artritisa.

Spremljajte spremembe pri spolnosti
Spolni odnosi so zelo pomembni za trdno zvezo dveh. Odpravljajo depresijo, izboljšujejo imunski sistem in zmanjšujejo možnost za nastanek srčnih bolezni. Ko raven estrogena v menopavzi pade, se pri ženskah libido zmanjša. Pride lahko do suhosti nožnice, kar pa otežuje sproščen spolni odnos.

Če do tega pride, če nimate več želje po spolnosti, se posvetujte s svojim ginekologom.

Pojdite na kolonoskopijo
Raziskave so pokazale, da je rak črevesja tretji najpogostejši rak, ki povzroča smrt. V zadnjih nekaj deset letih pa smrtnost zaradi tega raka upada. Razlog je redno pregledovanje črevesja s pomočjo kolonoskopije. Na tak način strokovnjaki odkrijejo raka v zgodnji fazi in zdravljenje je veliko bolj uspešno.

Pri nas kolonoskopija poteka preko programa SVIT. Če ste dobili vabilo, odzovite se, pojdite na pregled in ne odlašajte.

Prilagodite prehrano
Po petdesetem letu starosti se spremeni tudi potreba po hrani. Ogljikovi hidrati postanejo vse težje prebavljivi, kar se kaže tudi na odvečnih kilogramih. Upočasni se metabolizem, presnova deluje počasneje, pojavijo se lahko težave pri prebavi, tudi zaprtost, napihnjenost. Vse to pa bistveno vpliva tudi na počutje.

Zato na svoj jedilnik dodajte več beljakovin, vlaknin, svežega sadja in zelenjave, polnovrednih žitaric, zdrave maščobe. Omejite pa vnos mesa, še posebej rdečega, omejite vnos soli, sladkorjev, bele moke in ostalih ogljikovih hidratov.

Zaščitite sklepe
Danes so ljudje pri svojih petdesetih veliko bolj aktivno kot so bili nekoč. Kar je edino prav. gibanje ohranja zdravje in dobro počutje. A kljub temu se morate zavedati, da vaše kosti, vaši sklepi niso več tako zelo mladi. Zato je prav, da jih zaščitite in okrepite. To pa boste najlažje storili tako, da redno telovadite, ohranjate zdravo telesno težo, se izogibate napornih aktivnosti, redno izvajate vaje za kolena in kolke, skrbite za zadosten vnos kalcija in vitamina D.

Morda te zanima tudi:

ZDUS: Vrsto let že opozarjamo na slab gmotni položaj upokojencev

Tudi pri Zvezi društev upokojencev Slovenije (ZDUS) so ...

Nasilje: Kako lahko upokojitev vpliva na partnerski odnos?

Ali se oblika nasilja med partnerjema po upokojitvi spr...

Osamljenost v starosti: Je to izbira?

Ali je tarnanje o osamljenosti v zrelih letih bolj stva...

Programu Starejši za starejše donirali 10 tisoč evrov

Program Starejši za starejše, ki deluje od leta 2004 v ...

Pereča vprašanja: Kaj bo s pokojninami in domovi za starejše?

V Sloveniji se v zadnjem času veliko govori in bere o t...

Letos brezplačno cepljenje za starejše od 65 let

V Sloveniji je že dolga leta poskrbljeno, da je najbolj...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Milan Pavliha

Milan Pavliha
psiholog, pedagog


"Upokojitev je lahko tudi začetek nove kariere."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2019 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.