Kaj storiti, ko vas zagrabi močna lakota - teža pa raste?

Moje zdravje > Prehrana | piše: Alenka Krajnik | 13.5.2024
Razlogi z prenajedanje so različni. Odvisni so od posameznika, zato je vedno potrebno poznati ozadje za prenajedanje - kje tiči razlog. Kljub vsemu pa boste v prispevku našli nekaj splošnih načinov, kako preprečiti pretirano poseganje po hrani.
	Kako preprečiti prenajedanje? (Foto: Freepik.com)
Kako preprečiti prenajedanje? (Foto: Freepik.com)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila

Vadite čuječe prehranjevanje

Mnogi med nami se enostavno prenajedajo, ker so pri obroku raztreseni. Kaj to pomeni? Naša fokus je drugje. Med obrokom listamo po časopisih, revijah, gledamo zadnje objave na družbenih omrežjih ali gledamo televizijo. Tako zelo težko spremljamo kaj in koliko smo pojedli.

Prvi korak je: čuječe prehranjevanje. To pomeni, da se pri prehranjevanju resnično poglobim in svoja čutila osredotočimo na vonj, okus, teksturo hrane. Doživljamo hrano in smo prisotni pri tem.

Bodite pozorni na prehranjevanje pod stresom

Stres lahko povzroči prenajedanje. Ko smo pod stresom, se dvigne raven stresnih hormonov (adenalin in kortizol). To pa vpliva na apetit, saj se telo pripravlja na soočanje z nevarnostjo. Takrat najbolj naraste potreba po mastni in sladki hrani. Za obe je znano, da sta kalorični bombi.

Stresu se ni vedno mogoče izogniti, vendar je poznavanje taktik obvladovanja stresa vedno dobrodošlo. Meditacija in redna vadba sta le dva načina, kako lahko obvladujemo stres.

Zmanjšajte porabo predelanih živil

Salama, klobase, šunka, paštete in podobno, se prepogosto znajdejo na naših krožnikih. Takšna hrana se v našem telesu hitro prebavi. To pa vodi do povišane ravni sladkorja v krvi. Padec, ki sledi, pa ponovno sproži pojav lakote. Podobno se zgodi tudi pri uživanju alkohola. Ta ima tako imenovani “aperitivni učinek”. To pomeni, da se apetit poveča. Posledično bomo zaužili več, kot resnično potrebujemo.

Redna vadba

Redna fizična aktivnost, ne le da požene cirkulacijo, izboljša tudi delovanje prebavnega sistema, zlasti črevesja. Metabolizem se pospeši in prebava bo boljša. Seveda pa je najbolj priporočljiva 10 - minutna hitra hoja po obroku.  

Pijte dovolj vode

Večkrat je slišati priporočila glede količine popite vode. Jaz pravim naslednje: dobro poslušajte svoje telo, ko bo žejno, vam bo to sporočilo. Če preslišite, vam bo naslednji dan dalo jasno vedeti, da ste nanj pozabili. Zato poslušajte svoje telo. Seveda pa ne pozabite - voda naj ne bo mrzla. Z mrzlo vodo bo telo imelo še nekaj dodatnega dela - moralo jo bo ogreti na telesno temperaturo. Šele takrat jo bo lahko telo sprejelo.

In za konec: Zadnja stvar, ki je mali trik

FOTO: sentinelassam.com

FOTO: sentinelassam.com

Med palcem in kazalcem je kožna guba. To gumo močni stisnite in držite 30 sekund. Ta točka je ob lakoti malce občutljiva. A brez skrbi. Nič ni narobe, če zaboli. Točka vam bo pomagala obvladati tudi stres in  olajšala bolečino (glavobol). S pritiskom na to točko boste uravnali izločanje inzulina in tako ohranili uravnotežen nivo sladkorja v krvi. Nihanja sladkorja v krvi so najbolj pogosti vzrok za neobvladljivo lakoto.

Avtorica prispevka je Alenka Krajnik, prehranska svetovalka, trenerka samohipnoze in čuječnosti in kinezologinja. Več o njej lahko prereberete TUKAJ.

 

Spremljajte Moja leta na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.

Morda te zanima tudi:

Z rednim pitjem kave do manj težav v postelji

Moški, ki dnevno popije dve skodelici črne kave, ima ma...

FMD DIETA – ste že slišali za njo? Dieta, ki deluje enako kot post, a ni postenje

Ste že slišali za FMD dieto? To je posebna dieta, ki po...

Ekskluzivna pomladna ponudba: oddih v Termah Lendava po ugodnih cenah

Izkoristite ugodno ponudbo za oddih v Termah Lendava vs...

Ambasadorka MojaLeta ocenila hotel Floramare: "Vstopila sem preplavljena s čustvi"

Na portalu Moja leta.si so mi zaupali, da grem v nov ho...

7 zdravstvenih razlogov ZA uživanje v seksu

Seks ni samo v užitek, ampak znanstveno dokazano izbolj...

Beli madeži na nohtih: Kaj pomenijo?

Beli madeži na nohtih so eden izmed najpogostejših znak...

Bolečine v kolku – 5 najpogostejših diagnoz

Kolčni sklep je zaradi svoje funkcije, ki nam omogoča g...

6 živil, ki znižujejo slab holesterol

Holesterol je nujno potrebna snov za telo. Lahko je dob...

NAVADNI RMAN– zeliščni super-junak narave (piše zeliščarka)

Na prvi pogled se morda ne zdi nič posebnega S svojimi ...

Shujšajte z Ornish dieto. Pomaga pri kroničnih boleznih, holesterolu, zaustavlja staranje

Študije kažejo, da z njo lahko enostavno shujšate in na...

TELOVADIMO: Kako izboljšamo ravnotežje in okrepimo moč (+video z vajo)?

Z leti so padci vse bolj neprijetni. Zato enostavno pot...

Osteoporoza: kako jo preprečiti in zdraviti?

NE! Osteoporoza NI bolezen. Dovolj imam tega, da ljudje...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Starejše novice:
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Trezika Vidovič

Trezika Vidovič
upokojena vzgojiteljica


"Prave odločitve me peljejo v pravo delovanje v življenju. Držim se zakona privlačnosti. Tisto, kar privlačiš, dobiš. Dobila sem življenje!"

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2024 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.