Kako biti samozavestnejši?

Moji odnosi > Psihologija | piše: Petra Cvek | 6.9.2019
Kako biti samozavestnejši je bilo vprašanje, ki sem si ga zastavila velikokrat in ki je bilo na delavnicah za iskalce zaposlitve velikokrat zastavljeno tudi meni. Hecno se mi je zdelo vsakič, ko so mi udeleženci postavili to vprašanje, saj sebe veliko večino življenja nikakor nisem dojemala kot samozavestno osebo in sem vsem tistim, ki so samozavest izkazovali, to nekoliko zavidala.
Ste samozavestni? (foto: pexels.com)
Ste samozavestni? (foto: pexels.com)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila

Kasneje se je sicer izkazalo, da sem imela napačno predstavo o tem, kaj samozavest pravzaprav je in posledično sem spoznala, da marsikdo, ki sem mu samozavest pripisala, te sploh ni imel. A to je že druga zgodba.

Verjamem, da je samozavest beseda, ki smo jo v besedni zvezi moraš biti samozavesten verjetno slišali neštetokrat. Od staršev, prijateljev, morda tudi učiteljev. Moraš verjeti vase so nam govorili. Vse lepo in prav, ampak kako?

Ko sem sama iskala odgovor na vprašanje kako biti samozavestnejši, sem uporabljala številne tehnike. Dve, ki sem ju prepoznala kot bolj učinkoviti, predstavljam v tokratnem zapisu.

Uporaba afirmacij
Spomnim se, kako sem po prebrani knjigi Življenje je tvoje, avtorice Louise L. Hay, začela z uporabo afirmacije Rada se imam in se cenim. Ponavljala sem si jo vsakokrat, ko sem se spomnila nanjo. Pa ni delovala. Kako le bi, ko pa je njeno ponovitev vsakič pospremil neprijeten občutek blage bolečine v predelu trebuha. Ta mi je skušal povedati, da je v vsaki celici mojega telesa tako globoko zakoreninjeno prepričanje, da takšna kot sem, nisem dovolj dobra, da tega le izgovarjanje omenjene afirmacije ne bo tako zlahka odpravilo. Ko sem še dodatno raziskovala uporabo afirmacij sem na lastni koži izkusila, kako pomembno je, da v izgovorjene afirmacije resnično verjamemo že od samega začetka. Če izgovorjeno afirmacijo pospremijo prijetni občutki, potem smo na pravi poti, v nasprotnem primeru pa si delamo več škode kot koristi. Ko sem razumela kako pravilno kreirati afirmacije mi je njihova uporaba olajšala marsikatero situacijo, v kateri bi bila prej mnogo bolj nesamozavestna.

Uporaba NLP tehnik
Krog odličnosti je izredno učinkovita NLP tehnika, ki ob rednem izvajanju omogoča hiter priklic prijetnih občutkov. Laično povedano, bi lahko rekli, da je njena skrivnost v sidranju oz. povezovanju izbranih situacij, oseb ali predmetov s prijetnimi občutki. To je nekaj, kar pravzaprav počnemo vsi. Če vam rečem, da pomislite na rojstvo vašega otroka, se bodo ob tej misli v vas verjetno prebudili prijetni občutki, na vaš obraz se bo narisal nasmeh. To je dogodek, ki ste ga povezali s prijetnimi občutji in vedno, ko boste pomislili nanj, se boste ob tem počutili prijetno. Na enak način določene dogodke, osebe ali predmete povezujemo tudi z neprijetnimi občutki. To je nekaj, kar pravzaprav počnemo popolnoma avtomatično, pri izvajanju tehnike krog odličnosti pa te povezave delamo zavestno in namensko. Prav to je bila tehnika, ki mi je v začetku mojega dela predavateljice mnogokrat učinkovito pomagala premagati strah pred javnim nastopom.

Obe omenjeni tehniki sem s pridom uporabljala kar nekaj časa in ju uporabljam tudi še danes. Pa vendar je med preteklo in današnjo uporabo bistvena razlika. Odgovor za to se skriva v globoko zakoreninjenih omejujočih prepričanjih, ki smo jih o sebi sprejeli že kot otroci. Prav ta so namreč pogosto razlog za nesamozavest.

Ko sem stopila na svojo pot do samozavesti tega seveda nisem vedela in vse prepogosto se mi je zdelo, da je izvajanje tehnik tako zelo naporno. Težko sem našla čas, da sem se jim res posvetila, vse se mi je zdelo na nek način prisiljeno. Danes vem, da je bil ta napor in občutek prisile posledica omejujočih prepričanj, ki sem jih imela o sebi. Telo se je upiralo novemu in neznanemu, hotelo je ostati v varnih vzorcih dotedanjih, pa čeprav neprijetnih, prepričanj. Šele sprememba prepričanj je bila tista, ki je s seboj prinesla občutek lahkotnosti pri izvajanju zgoraj omenjenih tehnik, s čimer pa se je povečala tudi njihova učinkovitost. Zato pojdite v tišino svojega uma in preverite kakšna prepričanja imate. Prav ona namreč krojijo naša življenja bolj kot si morda mislimo.

Še več o avtorici prispevka Petri Cvek in njenem delu pa boste našli tukaj in tukaj.

Morda te zanima tudi:

BRALCI SVETUJTE: Dedek priznava le vnuka

Ima tri otroke, enega sina in dve hčeri. Dedek, njen ta...

Zgodba deklice, ki je verjela, da je nepomembna

To je zgodba deklice, ki je že zgodaj v otroštvu, ne da...

Kako prepoznati smisel svojega življenja?

Smisel je tista skrivnostna stvar, ki jo v življenju iš...

3 stvari, ki jih moramo vedeti o čustvih

Tokratni zapis nekaj več pozornosti namenja čustvom. Ra...

Koliko je vredno vaše dobro počutje?

Preden berete naprej, odgovorite na preprosto vprašanje...

Naučimo se biti samemu sebi najboljši prijatelj

Svoje prijatelje poslušamo, mar ne? Jim skušamo ustreči...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Marija Hrvatin

Marija Hrvatin
pisateljica, kolumnistka


"Življenje je preveč lepo, da bi ga zatemnila z nepomembnostmi; v tej zgodbi je zdravje biser, ki ima neprecenljivo vrednost tukaj in zdaj. "

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2019 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.