Sarkopenija

Sarkopenija je s starostjo pogojeno progresivno upadanje količine mišičnega tkiva in njegove učinkovitosti, kar se kaže kot manjša mišična moč, manjša jakost in slabša vzdržljivost. Preberite si, kateri so vzroki za njen nastanek in nasvete o tem, kako jo preprečiti.
Zaradi pomanjkanja proteinov v prehrani, lahko privede do sarkopenije. (foto: Domen Mazzini)
Zaradi pomanjkanja proteinov v prehrani, lahko privede do sarkopenije. (foto: Domen Mazzini)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Vzroki sarkopenije
• Starost: Sarkopenija je dolg proces. Po 50. letu starosti navajajo študije letni upad mišične mase za 1-2 odstotka, kar se še poveča po 60. letu na 3 odstotno izgubo letno.
• Hormonalne spremembe: upad estrogena po menopavzi
• Nevrodegenerativne bolezni: bolezni, ki povzročajo kaheksijo, npr. rak
• Fizična neaktivnost: je pomemben faktor izgube mišične mase in moči pri vsaki starosti, posebno pri starejši populaciji. Nizka fizična aktivnost je vzrok in posledica majhne mišične mase.
• Suboptimalna dieta: večina starejših ljudi ima v prehrani premalo proteinov. Študije kažejo, da ženske po 50. letu jedo za 32-41 odstotkov premalo proteinov, moški pa za 22-38 odstotkov premalo. Poleg tega študije kažejo, da je staranje povezano z manjšo sintezo proteinov v mišicah, kar je tudi lahko razlog za sarkopenijo.

Pogostost pojava sarkopenije
Pogostost pojava sarkopenije v populacijah se razlikuje glede na uporabljeno definicijo, omejitve glede prejšnjih epidemioloških in kliničnih podatkov iz majhnega vzorca ljudi in različne informacije iz različnih tehnik merjenja sarkopenije.
Pojavnost sarkopenije je 50 odstotna pri osebah, starejših od 80 let.


Sarkopenija in gibanje
Sarkopenija pomeni upad mišične moči in mase v povezavi s staranjem. Ti dve lastnosti mišic se izboljšata z vadbo za moč. Vadba moči ima mnoge koristne učinke na zdravje. Poleg tega da zmanjša sarkopenijo, zmanjša tudi incidenco osteoporotičnih fraktur. Ima anaboličen učinek na mišice.

To dejstvo je v nasprotju z dosedanjim mnenjem, da se z vadbo za moč sicer pri starejših izboljša mišična moč, koordinacija in funkcija mišic, ne poveča pa se mišična masa. Progresivni trening moči izboljša ravnotežje dušika. Starejši, ki trenirajo moč imajo sčasoma manjšo potrebo po proteinskem vnosu kot tisti, ki živijo bolj sedeč način življenja. Zelo pomembna je primarna preventiva sarkopenije.

 

Če imate vprašanje za strokovnjakinjo Marušo Dovnik, dipl. kineziologinjo, ji ga lahko zastavite TUKAJ.

Morda te zanima tudi:

Nasveti: Kako obuditi osebo z demenco iz otopelosti?

Ljudje z demenco se postopno umikajo v svoj svet. Kako ...

Krepite spomin in si priigrajte lepo nagrado

Spet je tu, vaša priljubljena nagradna igra Fala spomin...

Tedenski numeroskop: Podjetno v vsak nov dan

Kaj lepega nam prinaša teden, ki je pred nami? Izračuna...

Vremenska napoved za 18. november

Kakšno vreme se obeta?

Vremenska napoved za 15. november

Kakšno vreme se obeta?

Bodite pozorni: To so znaki, ki nakazujejo na eno najhujših bolezni

Spada med najhujše in najbolj pogoste bolezni in ker je...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Marija Hrvatin

Marija Hrvatin
pisateljica, kolumnistka


"Življenje je preveč lepo, da bi ga zatemnila z nepomembnostmi; v tej zgodbi je zdravje biser, ki ima neprecenljivo vrednost tukaj in zdaj. "

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2019 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.