Staranje: Kolagen preprečuje nastanek gub in bolečin

S staranjem naše telo proizvaja vedno manj kolagena. Ta pa je izredno pomemben za našo kožo, kosti, organe. Zato starejši ko smo, več kolagena potrebujemo. Preberite, katera živila morajo biti nujno na našem jedilniku.
Zelena zelenjava je pomembna za proizvodnjo kolagena. (foto: pexels.com)
Zelena zelenjava je pomembna za proizvodnjo kolagena. (foto: pexels.com)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila

Imamo ga v mišicah, kosteh, koži, c krvi, v sklepih, prebavnemu traktu. Naše telo ga potrebuje za lepši videz kože, za zdravje sklepov, pomemben je za močne in zdrave nohte, zobe, lase, za dobro zdravje jeter in za boljšo prebavo, za krepitev kardiovaskularnega sistema.

Staranje in kolagen
Raziskava je pokazala, da ženske, med 34 in 55 letom potrebujejo 2,5 do 5 grama kolagena na dan. s tem pripomorejo, da je koža bolj elastična, mehka, sijoča in zdrava. Dovolj kolagena prepreči razvoj gub, preprečuje strije in celulit.

Še ena raziskava je pokazala, da če ima telo dovolj kolagena, se zmanjšajo bolečine v nogah, v sklepih. Lajša tudi težave z revmo, artritisom. Pomaga k zdravju las in preprečuje prekomerno izpadanje.

Kolagen ščiti tudi zobe in nohte, pripomore, da se jetra hitreje obnavljajo ter hitreje opravijo s strupi, ki jih imamo v telesu. prav tako pa ščiti naš prebavni sistem ter srce in ožilje.

Kje najdemo kolagen?
Kolagen je aminokislina, ta se lažje absorbira v naše telo, če jemo primerno hrano.

Hrana, ki je bogata z vitaminom C: ta vitamin je za proizvodnjo kolagena zelo pomemben. Najdemo ga v sadju in zelenjavi. Največ ga najdemo v zeleni listnati zelenjavi, v brokoliju, paprikah, jagodičevju, v kiviju.

Hrana, ki je bogata z bakrom: tudi baker je pomemben pri proizvajanju kolagena. Tega najdemo v ostrigah, školjkah, zeleni zelenjavi, stročnicah, oreščkih.

Vitamin B3: tega bomo našli v perutnini, tunini, v kvasu, datljih, arašidih, slivah in marelicah, kalčkih, lososu, avokadu, v semenih.

Železo: za tvorbo kolagena pa ne smemo pozabiti niti na železo. Največ ga vsebujejo otrobi, divjačina, govedina, sezam, sardine, suhe slive, tuna, jajčni rumenjak, pravi kakav, špinača, oreščki.

Zdrava prehrana je torej ključnega pomena za zaviranje staranja in za dobro počutje. Če bomo izbirali zdrava živila, se nam bo to zagotovo obrestovalo.

Spremljajte Moja leta na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.

Morda te zanima tudi:

Metka Klevišar: PRIKRIVAL JE SVOJO BOLEZEN

Navadno ljudje zelo radi govorijo o svoji bolezni, včas...

Tragedija v domu za starejše: Strelski pohod na Hrvaškem terjal šest življenj

V ponedeljek zjutraj je Hrvaško pretresla tragična novi...

TELOVADBA: Vaje za sprostitev limfe in meč (tudi krčne žile)

Krčne žile nastanejo zaradi popuščanja žilnih zaklopk a...

Recepti za zdrava kosila: Vegetarijanski burger z lečo

Tokrat si privoščite za prebavila in organizem lažjo in...

Povečanje odločnosti za gibanje pri odraslih: vpliv na mikrobioto in možgane

Vprašanje, kako spodbuditi odrasle k gibanju, ni prepro...

Recepti za zdrava kosila: Polnjene paprike z rjavim rižem

Tokrat recept za odlično, okusno zdravo kosilo. Polnjen...

Demenca je v porastu. Kako ukrepati, da ne doleti tudi vas (svetuje trenerka spomina)?

Glede na porast demence je izrazito pomembna preventiva...

TELOVADIMO: Vaje za mobilnost kolkov (+video z vodeno vadbo)

Težave s kolki lahko s časom začnejo povzročati nelagod...

Spoznajte učinkovit aparat CoaguChek INR za nadzor koagulacije krvi

CoaguChek INR je pomemben korak pri spremljanju koagula...

Dobrodelni koncert Viljem Julijan za male borce

Za male borce - otroke z redkimi boleznimi bodo 12. okt...

Alkalna dieta: reši vas lahko raka, visokega pritiska, osteoporoze in odvečnih kg

Strokovnjaki, ki zagovarjajo alkalno dieto trdijo, da l...

Izšla je poletna številka revije Vzajemnost (julij-avgust 2024)

Najbolj dragocen je osebni stik z ljudmi. Tudi če kdaj ...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Starejše novice:
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Vlasta Nussdorfer

Vlasta Nussdorfer
varuhinja človekovih pravic


"Nihče ni popoln; ne mlad in ne star, šele vsi skupaj lahko zgradimo lepši in srečnejši svet."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2024 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.