Raziskovalci so preučili navade več tisoč potrošnikov z namenom, da bi ugotovili, kaj najpogosteje pozabijo kupiti in kako jim svetovati, da se dvojni ali trojni obiski trgovine ne bi več dogajali. Izkazalo se je, da sta ključna dva preprosta trika.
Naredite seznam. Naj se sliši še tako klišejsko - več kot polovica kupcev tega ne počne. Čeprav se v trgovino odpravite samo po kruh, mleko, sadje in jajca, se hitro zgodi, da vas premami kaj drugega na policah, na tisto, po kar ste šli, pa pozabite. Raziskovalci so testnim osebam dali nakupovalni seznam in jih prosili, naj napovejo, koliko stvari iz njega se bodo spomnili, ko bodo začeli nakupovati. Izkazalo se je, da so si zapomnili bistveno manj, kot so pričakovali. »Ko imamo nekaj »trdno« v mislih, se zdi skoraj nemogoče, da bi nam ušlo iz spomina. Pa vendar se zgodi natančno to. Zato je nakupovalni seznam zelo dobra ideja,« je pojasnil eden od avtorjev študije Daniel Fernandes.
Drugo pravilo, ki se ga velja držati med obiskom trgovine, je: nakupujte počasi. Tudi, če greste v trgovino brez nakupovalnega seznama, se boste, če si boste le vzeli dovolj časa, verjetno spomnili večino stvari, ki ste jih nameravali kupiti. Raziskovalci so testnim osebam dali seznam 10 do 20 vrst sadja in zelenjave. Polovica udeležencev je prejela seznam sadja in zelenjave, ki ga običajno kupijo,na primer jabolka in solato. Druga polovica je prejela seznam z bolj redkimi vrstami, kot sta kokos in avokado. Obe skupini sta se po nakupih odpravili brez seznama. Izkazalo se je, da so tisti, ki so imeli na seznamu vsakdanje stvari, nalogo opravili brez težav. Pri ostalih je bil večkratni sprehod med policami najboljši način, da so se spomnili, kaj je pisalo na seznamu in to tudi kupili.
Viri:
Journal of Consumer of Psychology
Elsevier
Journal of Applied Behavior Analysis