3 načini za ohranitev dobrega spomina v visoko starost

Moje zdravje > Prehrana | piše: Vesna Cetinski | 5.9.2019
Ameriški znanstveni so odkrili, kako lahko sami preprečimo in tudi zaustavimo proces napredovanja bolezni, ki jim je skupno to, da človeku peša spomin, orientacija in druge kognitivne zaznave. To so Alzhajmerjeva bolezen, demenca, pa še kakšna bi se našla. Pojav teh bolezni pri starejših je postal tako množičen, da sedaj že govorijo o epidemiji. Zdravil zanje ni, medicina lahko le blaži simptome.
Za dober spomin je pomembno tudi, kaj jemo. (foto: FreeDigitalPhotos.net)
Za dober spomin je pomembno tudi, kaj jemo. (foto: FreeDigitalPhotos.net)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila

Če pobrskam po spominu svoje mladosti, se ne spomin, da bi med starejšimi, ki sem jih poznala, kdo bolehal zaradi slabega spomina. Pa so ljudje tudi pred 40., 50. in več leti dolgo živeli. Res, da se povprečna življenjska doba povečuje, vendar ne tako skokovito, da bi lahko rekli, da pred desetletji ni bilo starih ljudi. So bili in redki so imeli težave s spominom in z drugimi težavami uma. Bolezen je postala tako množična, da boste skorajda v vsakem domu za upokojence našli oddelek za dementne osebe, ki običajno poka po šivih. Oskrba v teh oddelkih je zelo draga, saj ti ljudje potrebujejo nenehen nadzor in skrb zdravstvenega osebja. Kje torej tiči vzrok za tako izrazito povečan porast teh bolezni?

Skladno s poročilom znanstvene literature si k dobri možganski kondiciji lahko veliko pomagamo sami. Tri stvari pa so ključne, in sicer:
1. Jejte le dvakrat, največ pa trikrat na dan. Ne grizljajte ves dan po malem, od ranega jutra do poznega večera. Pojejte 2 kvalitetna obroka na dan, morda še manjšo malico in to je to.

2. Prakticirajte krajša tedenska postenja, ena do dva dni. To lahko in zmore vsak, tudi starejši in bolni. Ta kratkotrajna postenja ne smejo prakticirati ljudje, ki imajo bistveno zmanjšano težo, so torej izrazito suhi, iz kakršnega koli razloga. Na ta dan, ki ga v tednu izberete za postenje, predvsem pijte, ali pa vsaj bolj skromno jejte, do cca 500 Kcal.

3. Bistveno, ampak res bistveno zmanjšajte vnos hrane iz žitaric in pa sladkih jedi (kruh, makaroni, pecivo, sladki jogurti, marmelade, med, sadni sokovi,..), ter jejte manj sadja. Predvsem s sadjem smo v zadnjih letih izrazito pretiravali. 

Vam je vse to znano? Ni naključje. Tako smo jedli še nedolgo nazaj, pred 40. in več leti in v vseh letih pred tem, torej v času, ko hrana še ni bila industrija, katere dobiček se povečuje s količino hrane, ki jo pojemo.  

S tem se je odgovor, zakaj v moderni dobi tako velik porast bolezni možganov, ponudil kar sam. Razlog je v današnjih prehranjevalnih navadah.  Znanstveniki pravijo, da se te bolezni najbolj učinkovito zdravijo (in tudi ustavi njihovo napredovanje) s spremenjenim življenjskim slogom, saj smo jih z življenjskim slogom v zadnjih 30 letih tudi dobili. Ta dognanja in nasveti, ki jih navajam zgoraj so nastali na podlagi opazovanj ljudi, ki so tak način prehranjevanja prakticirali. Slonijo na novejših znanstvenih dognanjih, ki pa le potrjujejo to, kar so naši predniki že dolgo vedeli, in sicer: Jej kot berač in živi kot kralj. 

Vir: spletna verzija revije »Discover, science for the curious«, junij 2019

Še več o avtorici prispevka boste našli tukaj in tukaj.  

Morda te zanima tudi:

5 živil, ki so pri hujšanju nepogrešljiva

Če tudi vi spadate med tiste, ki poskušajo oklestiti ne...

10 najmočnejših naravnih antibiotikov

Ali veste, katera živila spadajo med naravne antibiotik...

Kaj dobimo, če zmešamo skupaj limonov sok in himalajsko sol?

To je stari ljudski recept, ki naj bi pomagal lajšati b...

Vas zanima, kaj se zgodi, če pijemo vodo s sodo bikarbono? Preberite

Kaj bi se zgodilo, če bi vsako jutro pili kozarec vode,...

Neverjetna metoda, ki očisti jetra v 30 dneh!

V prispevku boste našli navodila za odlično metodo, s k...

Čudežna semena, ki ekspresno topijo maščobo, urejajo prebavo in ravnajo trebuh

Če jih še ne uporabljajte, jih čim prej dodajte na svoj...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Vlasta Nussdorfer

Vlasta Nussdorfer
varuhinja človekovih pravic


"Nihče ni popoln; ne mlad in ne star, šele vsi skupaj lahko zgradimo lepši in srečnejši svet."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2019 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.