4 zdrava živila, ki znižujejo raven stresa

Moje zdravje > Prehrana | piše: M. L. | 30.4.2021
Če ste pod stresom, potem se spomnite na ta štiri živila. Znižujejo raven hormona kortizola, ki pa je tudi eden glavnih krivcev, da se redite. Preberite več v prispevku.
Zdrava živila zmanjšujejo raven stresa. (foto: freepik.com)
Zdrava živila zmanjšujejo raven stresa. (foto: freepik.com)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila

Stres je lahko veliko breme za naše zdravje. Kadar smo pod stresom, se zvišuje raven hormona kortizola. To je stresni hormon, ki upočasnjuje metabolizem in lahko povzroči tudi, da se prebava poleni, nabirati se pričnejo odvečni kilogrami. Previsoka raven hormona kortizola vpliva na naše psihično in fizično počutje. In tudi, ko se stresna situacija, v kateri smo se znašli, umiri, raven kortizola še vedno ostaja visoko in se umiri šele počasi.

Kako se uspešno boriti proti povišani ravno stresnega hormona?

Pomembna je aktivnost in sproščanje. Vadite jogo, vsak dan pojdite na sprehod v naravo, meditirajte. Če je stres prehud, pa poiščite pomoč terapevta, ki vam bo znal ustrezno pomagati.

Tudi s pravilno prehrano lahko naredite zelo veliko. Nekatera živila pozitivno vplivajo in pomagajo zniževati stresni hormon. Preberite, katera so.

Omega 3 maščobne kisline

Številne študije so dokazale, da omega 3 maščobne kisline, ki jih najdemo predvsem v morskih ribah in ribjem olju, znižujejo možnost za vnetja v telesu, ki lahko nastane kot posledica povišanega stresnega hormona. Zato čim pogosteje posezite po lososu, postrvi, sardelah, tuni. Dober vir omega 3 maščobnih kislin pa so tudi orehi.

Probiotiki

Tudi hrana, ki je bogata s probiotiki znižuje raven kortizola. Probiotiki so v kislem zelju, kisli repi, v jogurtu, kefirju, zelnici, v špargljih, jabolkih, bananah, česnu in čebuli.

Živila, ki dvignejo raven hormona sreče

Kortizol lahko znižamo tudi tako, da dvignemo raven serotonina, to je hormon sreče. Živila, ki dobro vplivajo na hormon sreče so: polnovredne žitarice, fižol, grah, leča, sladki krompir.

Kalij

Tudi živila, ki vsebujejo veliko kalija, pomagajo zniževati hormon stresa. Ta živila so avokado, zelena listnata zelenjava, paradižnik, banane.

 

Morda te zanima tudi:

Zakaj je bolje jesti zelene banane?

Vas zanima, zakaj zrele banane niso dobre za naše telo ...

Mikroplastika tudi v slovenskih rekah!

Vzorčenje, ki je potekalo na 35 različnih slovenskih vo...

Zdravje na mizi: Domači bučni kruh

Ste že slišali za bučni kruh? Poleg tega, da je izredno...

Natečaj: Naj FALA kruh 2021

Če recept za svoj naj FALA kruh 2021 pošljete do 25. se...

Zdrava jesen: Ajurvedska pravila za jesen

Jesen je suha, lahka, hladna, vetrovna, ostra in prazna...

Sinuzitis: Kako se ga dokončno rešiti?

Kako se izogniti začaranemu krogu z antibiotično terapi...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Vlasta Nussdorfer

Vlasta Nussdorfer
varuhinja človekovih pravic


"Nihče ni popoln; ne mlad in ne star, šele vsi skupaj lahko zgradimo lepši in srečnejši svet."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2021 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.