Čeprav večina delodajalcev še vedno prisega na mlade zaposlene, pri tem izgublja vse prednosti, ki jih lahko ponudijo le starejši zaposleni.
Čeprav namreč veljajo za počasne, neprilagodljive in digitalno nepismene, ne smemo pozabiti na vse njihove prednosti, ki jih imajo pred mlajšim kadrom.
Katere so torej tiste lastnosti, ki bogatijo starejše zaposlene in so zaradi njih lahko tudi v pomembni prednosti pred mlajšimi - tako za njih kot za podjetje?
1) Izkušnje, znanje in posebne veščine
Poleg tega, da so starejši delavci veliko bolj izkušeni in polni strokovnega znanja, razpolagajo z določeno ravnijo veščin in načina razmišljanja, ki se ga ne da naučiti v par mesecih ali tudi letih.
V nekaterih panogah - na primer v zlatarstvu, pletenju in mizarstvu - lahko traja tudi desetletje, da delavci pridobijo tehnične sposobnosti, potrebne za opravljanje svojega dela. Mladi imajo sicer lahko veliko zaupanja v svoje sposobnosti, vendar starejši bolje vedo, katera vprašanja zastavljati in se zato tudi hitreje učijo.
2) Delajo dlje in so manj časa na dopustu
Izkazalo se je, da so starejši delavci, ki morajo preživljati družine oziroma imajo razlog, da na delo morajo priti, bolj zanesljivi kot mlajši delavci, ki pogosteje hitreje prekinejo zaposlitev in koristijo več dni dopusta.
Zabrisala se je tudi starostna meja upokojitve, saj mnogi starejši delavci nadaljujejo z delom tudi po izpolnjenih pogojih za upokojitev. Upokojitev tako postaja vse bolj osebna odločitev posameznika in ne toliko odločitev, na katero vplivajo za upokojitev primerna leta.
3) Visoka delovna etika in zanesljivost
Starejši delavci so med tistimi, ki prvi prispejo na izmeno, so ves dan osredotočeni in redko zamudijo, tudi v primeru fizično zahtevnejših zaposlitev. Svoje delo jemljejo zelo resno. Kateri delodajalec pa bi se branil tako predanega in zanesljivega delavca?
4) Zgrajena poslovna mreža poznanstev in poslovno znanje
Poslovno znanje in zgrajena poslovna mreža poznanstev sta še posebej pomembna v družinskih podjetjih, kjer je mehek prehod nujno potreben, saj se vsega znanja in poznanstev ne da predati na mlajše zelo hitro.
Potrebno je medgeneracijsko sodelovanje, s katerim mlajši doprinesejo vitalnost, starejši pa poslovne veščine in široko mrežo poznanstev.
5) Pritegnejo več strank
Starejši predstavljajo največjo bazo kupcev, zato mora delodajalec razmišljati, kako bo najbolj pritegnil ravno to bazo. Pogosto je pravi odgovor v starejših zaposlenih, saj se starejše stranke med starejšimi zaposlenimi počutijo bolj domače.
Poleg tega pa se starejši najlažje povežejo z vsemi starostmi, ne samo s svojimi vrstniki.
6) Strankam simbolizirajo spoštovanje, doslednost in poštenost
Če ima podjetje med svojimi delavci (in to tudi na vodilnih položajih) tudi starejše zaposlene, s tem takorekoč avtomatsko pridobi na ugledu, saj se stranke z dolgoletnimi delavci, s katerimi imajo večkratne stike, počutijo bolj udobno.
Dolgotrajna zaposlitev pri enem podjetju strankam tudi sporoča, da podjetje spoštuje svoje delavce, stranke in skupnost. Da je torej spoštljivo, dosledno in pošteno.
7) Tudi tehnološko vrzel zmorejo uspešno premostiti
Ker starejši delavci niso odraščali z računalniki, internetom in pametnimi telefoni, veljajo za počasnejše. Mitja Pajek, ustanovitelj Seniordela.si, stičišča zaposlovalcev in dela željnih seniorjev, pojasnjuje:
»Digitalna pismenost je bolj problematična pri najstarejših. Mlajši seniorji pa so vedno bolj digitalno pismeni in v koraku s časom. Tako se meja prestavlja vse višje, tako da je digitalna nepismenost danes bolj stereotip kot pa resnična omejitev. Nivo seveda ni vedno primerljiv z mlajšo populacijo, a je v večini primerov pri digitalno pismenih starejših zadosten.«