Dilema: Katero knjigo o zdravi prehrani vzeti v roke?

Moje zdravje > Prehrana | piše: Vesna Cetinski | 27.9.2018
Pred kratkim sem v knjižici prebirala različne knjige o dietah, zdravi prehrani itd. Polne police so jih. Toliko je nasprotujočih pravil in nasvetov, da je človek, ki se želi prehranjevati zdravo ali pa morda shujšati, pred resnim izzivom, kaj vzeti v roke.
Kaj in koliko jesti, če želimo shujšati? (foto: freeimages.com)
Kaj in koliko jesti, če želimo shujšati? (foto: freeimages.com)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila

Lahko se prehranjujete po krvni skupini, dnk dieta torej, lahko jeste le surovo hrano, ste vegetarianec, veganec..Lahko jeste tako, kot so naši predniki v železni dobi, torej le meso. In še marsikaj drugega boste našli na policah. Kaj torej izbrati? Svetujem zdrav razum, to je vedno najboljša izbira. In zdrav razum bi nam o teh idejah povedal marsikaj.

Velika tema v knjigah so sladkorji. Nekatere knjige imajo na veliko napisano »proč s sladkorjem » in podobno. Vendar vse, kot bi kopirale ena od druge, za zajtrk priporočajo ovsene kosmiče, za malico sadje in kruh. Za kosilo riž itd. Kot, da to ne bi bili sladkorji. Zdravi? Morda sadje, za ostalo, pa čeprav polnozrnato, bi se že dalo debatirari. Predvsem nevrologi bi imeli dosti povedati (dr.Perlmutter in drugi), saj jih povezujejo z boleznimi možganov. Ameriški znanstveniki vam bodo tudi povedali, na kateri študiji temeljijo nasveti za tako prehrano, ki so jo nato le kopirali po vsem svetu. In koliko je avtor te študije (univ. profesor na prestižni univerzi) dobil plačano za to študijo s strani nekaj največjih proizvajalcev kosmičev in druge hrane iz žit in sladkorja. Številke gredo v miljone dolarjev in to v 80. letih prejšnjega stoletja.

Vsi avtorji praviloma svetujejo 5 obrokov na dan. Pri vsakem je potrebno jesti žitarice, sadje. To je začaran krog lakote, v menopavzi pa misija nemogoče. To zagotovo vem, tako se ne da shujšati. Telo samo čaka na sladkorje, nima niti časa, da bi koristilo maščobe. Od maščob pa svetujejo le tisto hrano, z manj ali nič maščobami. Polne police teh knjig. Velik izziv za obupano žensko v srednjih letih, ki se bori s težo in zdravjem.

Logika 5 obrokov na dan je tudi vprašljiva. Redimo se, ker preveč jemo, s tem se vsi strinjamo. Če bi želeli shujšati, bi kljub temu morali jesti 5 obrokov na dan? Zajtrk, malica, kosilo, malica, večerja. Ves dan jesti kot hrčki in bomo shujšali? Ni variante, da bi telo koristilo zaloge po telesu, zakaj bi jih? Vprašajte moje zaloge! Ne bo vam potrebno, sem se sama dovolj dolgo bojevala z njimi, potem pa spremenila paradigmo in prenehala upoštevati take nasvete, zato zalog ni več.

Sledenje tem nasvetom pomeni hudo bitko s svojim telesom, s stalnim občutkom lakote, stalno mislijo na hrano in neprestano žalostjo zaradi kilogramov, ki kar nočejo skopneti. Morda bi, če bi intenzivno vadili, ali pa vsak dan tekli. Večina od nas ni ljubitelj takih naporov. Pa tudi, v menopavzi postane človek malo počasnejši, ni nam veliko do intenzivne vadbe. Poznam veliko ljudi, ki so si s preintenzivno vadbo uničili sklepe v nogah. Naše telo vseeno ni narejeno za ekstremne napore. Od časa do časa že, ne pa kar naprej. Pa tudi ni razumljivo: jesti ves dan, 5 obrokov, tudi sladkorje, potem se pa znojiti do izčrpanosti, da to kar smo pojedli, tudi pokurimo.

Večina avtorjev teh knjig je Amerikancev in Angležev. Na fotografijah so običajno mlajši ljudje, gibčni, tečejo, so srečni. Verjamem. Pri mladih letih shujšaš en dva tri. Opazila sem tudi, da je večina avtorjev moškega spola. Preizkusite, dragi avtorji, vaše teorije pri svojih ženah v menopavzi, boste videli, kaj bo. Doma boste dobili tako nastresirano in živčno ženo, da si boste želeli, da je spet debelušna, le da boste imeli mir v hiši.

Modna industrija se vedno vrača nazaj, vintage, rečejo temu. Ne razumem zekaj prehrambena industrija ni zmožna tega. Saj se ni potrebno vrniti v srednji vek ( kot bi modna industrija svetovala, da hodimo naokrog v kožah, rjuhah in opankah). Vendar, zakaj bi zavrgli vse, kar je bilo v bližnji preteklosti dobro. Zakaj se ne prizna, da je bila odločitev za sladkorje slaba, da smo se bolj zdravo hranili pred 40., 50. leti? Da toliko žitaric (ki so tudi sladkorji), kot jih danes spravimo vase, iz nas delajo potencialne umske bolnike in debeluhe. Se spomnite gonje, ko so poskušali umakniti sladke pijače iz avtomatov po šolah? Dobiček prehrambene industrije in trgovin s hrano je pri nas sveta krava, ki mu država težko pride do živega. Pri izbiri knjige o hujšanju in zdravi prehrani uporabite torej razum.

Še več o avtorici prispevka boste našli tukaj in tukaj.

Morda te zanima tudi:

Buče blagodejno vplivajo na ledvice, mehur in prostato

V ljudskem zdravilstvu so buče zelo cenjeno živilo, saj...

ŠTEFKINE DOBROTE: Jabolčni zavitek s skuto

Jabolka so zrela in naredimo si slasten jabolčni štrude...

Svetovni dan hrane: Zaupanje v varno in zdravo hrano

Svetovni dan hrane, ki letos poteka pod sloganom “Naša ...

Vitamin B12: Ali veste, kako vpliva na naše telo?

Za naše dobro zdravje in počutje je zelo pomembno, da p...

Zanimivo: Ali veste, kako se pravilno skuha riž?

Imate radi riž? Pa ga znate kuhati pravilno? Preberite ...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Irena Dolinšek - IR1

Irena Dolinšek - IR1
upokojena organizatorka dogodkov


"Ljudje se moramo čim prej otresti strahu pred staranjem in delom življenja v penziji! Pomembno je, da sprejemamo vse stopnje razvoja v svojem življenju in izkoristimo njihove prednosti, saj je teh v vsakem obdobju življenja veliko, če jih le vidiš."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2019 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.