Izobraževalna potovanja za starostnike

Moj čas > Izobraževanje | piše: Nina Tušek | 17.12.2020
Kevin Kelly je nekoč zapisal, da je potovanje najintenzivnejši način učenja. Odkrivanje novih dežel, spoznavanje novih kultur ter običajev nas ne le uči, temveč tudi osebnostno bogati.
Foto: freepik.com
Foto: freepik.com
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila

Potujemo, tako ali drugače, vse življenje. Potujemo v otroštvu na izlete ali počitnice s starši in starimi starši. V odrasli dobi potujemo poslovno, z našimi ljubimi ali sami. Z vstopom v dobo upokojitve bi pričakovali, da se pogostost popotovanj ohrani ali celo poveča, a statistika kaže drugače. Po poročanju Eurostata je bil leta 2018 delež turistično aktivnih starostnikov v EU 18 %. Najpogostejši razlogi turistične pasivnosti so bili zdravje (46 %), temu so sledili finančni izdatki in nezainteresiranost za potovanje.

Populacija starostnikov se iz leta v leto povečuje. Statistični podatki Statističnega urada RS (2017) kažejo, da je leta 2015 v Sloveniji živelo 17,9 % prebivalstva starejšega od 65 let. Predvideva se, da bo delež starejših leta 2057 bistveno večji (31 %). Večji delež starejše populacije in daljšanje življenjske dobe andragoge in izobraževalce starejših spodbuja k oblikovanju različnih (izobraževalnih) programov, ki bodo starostnika spodbudili k aktivnemu življenju in vseživljenjskemu učenju. Programi naj bi pozitivno vplivali na ohranjanje ali dvig kakovosti posameznikovega življenja.

Young-joo Ahn in Megan C. Janke (2011, str. 654) izpostavita, da so se v ta namen oblikovali programi, ki starostnika spodbudijo k fizični aktivnosti, obenem pa mu ponudijo možnost raziskovanja in izvajanja različnih aktivnosti, druženja in učenja. V Združenih državah Amerike so oblikovali izobraževalna potovanja, ki starostnike vabijo v različne države sveta. Programi odgovarjajo na potrebe starostnikov po ohranjanju življenjske mladosti, vzdrževanja fizične kondicije ter učenja in pridobivanja novih izkušenj.

Avtorici (prav tam, str. 655) kot začetnika izobraževalnih potovalnih programov izpostavita Elderhostel (1975), ki ga danes poznamo pod imenom Road Scholar. Na njihovi spletni strani lahko zasledimo več kot 5500 različnih izobraževalnih programov v 150 državah. Izobraževalni programi zajemajo vodenje in spoznavanje lokalnega prebivalstva in kulture ter športno udejstvovanje (golf, kolesarjenje, raftanje), ki je prilagojeno ciljni skupini. Pomemben del programov so aktivnosti različnih področji, kot so: kulinarika, umetnost, zgodovina in spoznavanje različnih kultur, fotografiranje ipd.

Izobraževalni potovalni programi se od komercialnih razlikujejo po aktivni participaciji udeležencev in so prisotni tekom celotnega potovanja. Udeleženci izobraževalnih potovanj poročajo o osebnem zadovoljstvu, pridobivanju novih znanj, osebni rasti in nepozabnih izkušnjah. Osebni interes in doživetja spodbudijo učenje udeležencev (Sie, Patterson in Pegg, 2016, str. 107). Tovrstnih programov v slovenskem prostoru še nismo zasledili. Starostniki v Sloveniji lahko potujejo v lastni režiji, v okviru številnih društev ali znotraj organiziranih potovanj, ki jih ponujajo turistične agencije. Upamo, da bodo v prihodnosti tovrstni programi prisotni tudi pri nas.

Do takrat pa lahko sanjarimo o raziskovanju francoske mode v Parizu, učenju latinsko-ameriških plesov v Mehiki, proučevanju naravnega habitata v Yellowstone-u ali spoznavanju skrivnosti življenja Dancev, najsrečnejših ljudi na svetu.

Besedilo je nastalo v okviru vaj pri predmetu Izobraževanje starejših, ki se izvaja na Oddelku za pedagogiko in andragogiko Filozofske fakultete v Ljubljani.

 

Viri in literatura

Ahn, Y. in C. Janke, M. (2011). Motivations and Benefits of the Travel Experiences of Older Adults. Educational Gerontology, 37, št. 8, str.  653-673.

Educational Travel for Adults, Road Scholar. (b. l.). Dostopno na: https://www.roadscholar.org/ (pridobljeno 7. 11. 2020).

Projekcije prebivalstva za Slovenijo 2015. (2017). Dostopno na: https://www.stat.si/StatWeb/News/Index/6584 (pridobljeno 7. 11. 2020).

Sie, L., Patterson, I. in Pegg, S. (2016). Towards an understanding of older adult educational tourism through the development of a three-phase integrated framework. Current Issues in Tourism, 19, št. 2, str. 100-136.

Tourism trends and ageing. (b. l.). Dostopno na: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Tourism_trends_and_ageing#Older_people_participate_less_in_tourism (pridobljeno 7. 11. 2020).

Morda te zanima tudi:

Ali je to tako težko razumeti in mi priti naproti?

Na Univerzi za tretje življenjsko obdobje deluje Inštit...

Naj bodo vse generacije digitalne

Digitalna pismenost je v današnjem času izredno pomembn...

Vključitev starejših v digitalni svet

Računalniki in pametne naprave niso zgolj domena mlajši...

Kaj in kdaj prinaša 7. protikoronski zakon upokojencem?

Včeraj so v državnem zboru RS potrdili že sedmi protiko...

Učenje tujega jezika - investicija v naše možganske celice

Med ljudmi je pogosto razširjeno prepričanje, da je uče...

Upokojenci, prejeli boste solidarnostni dodatek

Sedmi protikoronski paket je sprejet in sedaj je tudi ž...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Zvezdana Mlakar

Zvezdana Mlakar
igralka


"Človek se mora imeti rad. Le tako najde moč za spremembe in neskončno veselo lepoto, ki sije navzven."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2021 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.