Veliko slušateljev Univerze za tretje življenjsko obdobje (UTŽO) nadaljuje svoj izobraževalni proces prek različnih oblik digitalnih povezav. Ali se je študijska skupina odločila za nadaljevanje izobraževanja na daljavo po tem, ko so se vrata UTŽO zaprla, je odvisno od več dejavnikov. V prvi vrsti od pripravljenosti slušateljev, da nadaljujejo z izobraževanjem, in njihove računalniške pismenosti, nekaj je odvisno od same izobraževalne vsebine, saj vse niso enako primerne za izobraževanje na daljavo, veliko pa je odvisno tudi od pripravljenosti mentorja za drugačen način dela.
Rada bi predstavila potek izobraževanja v naši študijski skupini za ruščino, ki jo vodi mentorica Tjaša Pavšič Klasinc. Že pred to izredno situacijo so bile ure ruskega jezika pri njej vedno pestre in zanimive in nikakor niso bile omejene samo na delo po učbeniku. Mentorica nam je redno posredovala veliko dodatnih gradiv, bodisi za širjenje besedišča, spoznavanja z rusko kulturo in tudi video vsebine. Že dve leti smo imeli ob 8. februarju tudi mi kulturni dan, na katerem je prvo leto vsak član skupine predstavil eno pesem v ruščini, drugo leto pa življenjepis izbranega ruskega umetnika.
Ob razglasitvi epidemije in prekinitvi izobraževalnih srečanj v predavalnicah smo se vsi člani naše skupine strinjali, da nadaljujemo z izobraževanjem na daljavo. Izgubili nismo niti ene učne ure. Še preden nam je UTŽO posredovala navodila za uporabo aplikacije Zoom, nam je naša mentorica Tjaša Pavšič Klasinc posredovala prek elektronske pošte različna učna gradiva (članke, slovnične preglednice in povezave na video-vsebine, na katere so se potem nanašale tudi vaje za delo doma). Popravljala je celo naše domače vaje in nam naknadno posredovala pravilne rešitve. Z začetkom uporabe aplikacije Zoom, ko smo imeli že več rednih srečanj na daljavo, so se možnosti našega izobraževanja še razširile. Nadaljujemo s študijem po učbeniku, mentorica nam pripravlja razlago slovničnih pravil v različnih preglednicah, ki jih vidimo na njenem ekranu in nas izmenično vključuje v sodelovanje. Za domače delo pa nam še vedno, tako kot prej, posreduje različna gradiva in video vsebine.
Zavedamo se, da tak način izobraževalnega dela zahteva od mentorice veliko dodatne časovne obremenitve, zato smo ji za njen trud in zavzetost za naš učni proces iskreno hvaležni. Mi, slušatelji, pa z izobraževanjem na daljavo ohranjamo medsebojni stik, napredujemo v znanju in hkrati svoje razmišljanje in delovanje usmerjamo v pozitivno smer in s tem malo pozabimo na vse omejitve v našem sedanjem življenju ter žalostno statistiko epidemije korona virusa v svetu in pri nas.