E-novice

Naroči se in prejemaj nove članke, nagradne igre in kupone.
 

Pet navad, ki povzročajo nespečnost

Moje zdravje > Bolezni | piše: Mo. S. | 6.1.2017
Ne morete zaspati? Ne skrbite, niste edini. Nespečnost muči vsakega petega odraslega. S staranjem se potreba po spanju zmanjšuje.
Nekatere navade so lahko krivec, da ne morete zaspati. (foto: pixabay.com)
Nekatere navade so lahko krivec, da ne morete zaspati. (foto: pixabay.com)
Nazaj Naprej
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Premalo spanja ne vodi samo v to, da jutro začnemo izčrpani, pač pa lahko »prikliče« tudi resne zdravstvene težave. Včasih se zdi, da se je zvečer vse dobesedno zarotilo proti nam: čeprav pod odejo zlezemo ob dostojni uri (ker je eden od najstarejših »trikov« zoper nespečnost) in spokojno ugasnemo luč ter spustimo rolete (tudi tema pomaga, da se oči zaprejo prej), mehkega pristanka v deželo sanj noče biti. Pogosto je vzrok v aktivnostih, ki jih počnemo pred spanjem, pa sploh ne vemo, da bomo zaradi njih težko zaspali. Če so tudi pri vas na dnevnem redu, jih črtajte. Da bo spanec trden in bo noč hitro minila.

Uporaba elektronskih naprav pozno v noč
Elektronske naprave so nam sicer v marsičem olajšale življenje, kar pa ne pomeni, naj jih uporabljamo še zvečer v postelji. Veliko ljudi zadrema na kavču pred televizorjem, ko pa pride čas za »pravi« odhod v posteljo, postanejo budni kot sove. Vzrok je v tem, da z odlaganjem spanca zmotimo našo notranjo uro. Študije so tudi pokazale, da ljudje, ki pred spanjem berejo elektronsko knjigo, zaspijo težje kot tisti, ki berejo navadno. Vzrok je v svetlobi: v času, ko naše telo pričakuje temo, dobi njeno popolno nasprotje: luč. Ameriška študija, v kateri so testne osebe v kampu kontrolirano izpostavili samo dnevni svetlobi, je pokazala, da so že po enem tednu ritem prilagodili soncu: zbujali so se ob sončnem vzhodu, zaspani pa so postali, ko je padla noč.

Branje pred spanjem
Je kaj lepšega, kot zvečer zlesti pod mehko odejo in v roke vzeti dobro elektronsko knjigo? Tovrstni užitek za dušo telesu ni tako zelo prijazen. Če že morate brati pred spanjem, elektronsko knjigo zamenjajte z navadno. Za dobro spanje bo to več kot dobrodošlo. In skrbno izberite, kaj boste brali. Lahkotni plaža roman je še najbolj prava izbira. Študija, objavljena v reviji Behavior Therapy, je pokazala, da pred-spalne aktivnosti, ki vključujejo čustva in vznemirjenje ali zahtevajo koncentracijo, vodijo v slabši nočni počitek.

»Športanje« pozno v noč
Fizična aktivnost koristi spanju, vendar ne, če se za žogo podite skoraj do sredine noči ali pa iz orbitreka »padete«, ko je Odmevov že zdavnaj konec. Večer je čas za umirjanje in pripravo na počitek, na pa za intenzivne fizične aktivnosti. Najbolj običajna »posledica« poznovečerne rekreacije sicer ni slab spanec, pač pa težko zaspimo.

Pitje alkohola
Za alkohol velja podobno, kot za številne druge razvade: naj bo v mejah in po pameti. O vplivu alkohola na spanje je bilo opravljenih veliko študij. Ena zadnjih, objavljena v reviji Alcoholism: Clinical & Experimental Research, je pokazala, da tisti, ki uživajo alkohol pred spanjem, sicer zaspijo prej, spanec pa je nemiren in s prekinitvami. Znano je tudi, da nekaj kozarčkov pred spanjem povzroča smrčanje.

Premišljevanje o spanju
Ljudje, ki so pod stresom ali zaskrbljeni, imajo pogosto težave z nespečnostjo. Bolj, kot se ukvarjamo z mislimi o (ne)spanju, slabše je. Nenadoma smo bolj budni, kot smo bili čez dan. Če se znajdete v taki situaciji, je najbolje, da vstanete in začnete početi nekaj, kar vas bo umirilo. Nekaterim pomaga sestavljanka, drugim kakšno ročno delo, tretji postanejo zaspani ob rumenem tisku, četrte pomiri glasba. Bolj, kot bo aktivnost dolgočasna, bolje bo.
Viri:
Proceedings of the National Academy of Sciences
Current Biology
Behavior Therapy
Alcoholism: Clinical & Experimental Research,
Morda te zanima tudi:

Kombuča - starodavni kitajski eliksir zdravja in večne mladosti

Ste že slišali za neverjetni, starodavni kitajski eliks...

Glivice na nohtih? Črtajte sladkor!

Glivice na nogah so posebej neprijetne v poletnem času....

En kozarec, pa boste takoj shujšali in znižali nevarni holesterol

Ta kombinacija zdravih živil bo hitro znižala nevarni h...

To je vaja, ki vam bo spremenila življenje

Potrebujete le pet minut dnevno, naredite to vajo vsako...

To se bo zgodilo, če boste pili mešanico limone in kurkume!

Najboljši jutranji napitek je navdušil mnoge, prinaša t...

Če boste imeli dovolj tega vitamina, se ne boste zredili!

Ali ste vedeli, da lahko že s tem, ko v telo vnesete do...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Milan Pavliha

Milan Pavliha
psiholog, pedagog


"Upokojitev je lahko tudi začetek nove kariere."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2017 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.