Preproste navade za bolj zdravo srce in ožilje

Moje zdravje > Alternativa | piše: Mojca Šimenc | 28.2.2018
Bolezni srca in ožilja so najpogostejši vzrok smrti v razvitem svetu in ker je najbolj uspešno zdravilo zoper njih preventiva, smo poiskali nekaj nasvetov, ki vas ne bodo udarili po žepu in ki se jih je lahko držati. Izhajajo iz okolij, kjer ljudje najmanj zbolevajo za boleznimi srca in ožilja ter so globoko zakoreninjene v njihovo kulturo in vsakdanje življenje.
Kozarec vina in zmerni obrok sta dobra preventiva za zdravo srce. (foto: pixabay.com)
Kozarec vina in zmerni obrok sta dobra preventiva za zdravo srce. (foto: pixabay.com)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila

Ne najejte se do sitega
Poln želodec ob vsakem obroku ne vodi samo v občutek napihnjenosti in nabiranje kilogramov, pač pa tudi škodi srcu in ožilju. Kontrola velikosti porcij je najbolj zasidrana v japonski kulturi, kjer se držijo načela, da se je treba najesti do 80 odstotkov. Pri nas je obratno: prepričani smo, da je treba «pustiti krožnik prazen«.

Na jedilnik uvrstite fermentirano hrano
Fermentacija je proces, v katerem bakterije in kvasovke povzročijo, da ogljikovi hidrati v hrani (sadju, zelenjavi, mlečnih izdelkih), razpadejo na manjše enote ter tako postanejo lažje prebavljivi. Hrana postane bolj hranljiva, protivnetne snovi, antioksidanti in druge hranilne snovi pa se vsrkajo v večji količini. Korejski kimči je eno od najbolj znanih fermentiranih živil. Slednja dobro poznamo tudi pri nas: kislo zelje, kislo mleko, kefir, kisla repa, jogurt, suhe klobase so vse živila, ki spadajo med fermentirana. Ne koristijo samo srcu in ožilju, pač pa tudi krepijo imunski sistem, izboljšajo prebavo ter celo dvignejo razpoloženje.

Jejte ribe pogosteje kot dvakrat na teden
Znano je, da so ribe izjemno koristna hrana. Ampak, da bi jih jedi skoraj vsak dan, tako, kot to počnejo severnjaki, se zdi precej težka naloga. Mastne ribe, kot so skuše, losos in tuna so pravo bogastvo omega 3 maščobnih kislin ter vitamina D – slednjega večini kronično primanjkuje. Študija, ki so jo opravili med Eskimi, ki dnevno jedo ribe, je pokazala, da sedemkrat manj pogosto zbolevajo za boleznimi srca in ožilja ter zelo redko doživijo srčno ali možgansko kap.

Televizijo zamenjajte za hobije
Narodi, ki manj časa presedijo pred televizijo, so bolj zdravi. Če daljinca zamenjate za hobije, pri katerih se boste premikali ali boste stali (in ne sedeli), bo to še posebej koristno. Sodeč po ugotovitvah kanadske študije si boste tako lahko podaljšali življenje celo za 30 odstotkov.

Redno uživajte alkohol
Dve enoti alkohola na dan koristita zdravju. Kar je več, zdravje uničuje. Najbolj koristna sta pivo in rdeče vino. Raziskave temu pritrjujejo: redni, a zmerni pivci alkoholnih pijač živijo dlje kot tisti, ki alkohola niti ne poskusijo. In koliko žlahtne kapljice si lahko privoščite? Za ženske je meja kozarec vina na dan, moških si lahko privoščijo dva.

Po opravkih pojdite peš ali s kolesom
Narodi, pri katerih je stopnja zbolevanja za boleznimi srca in ožilja najnižja, ne preživljajo ur v fitnesu in tudi maratonov ne tečejo. Namesto tega večino svojih vsakdanjih poti opravijo peš ali s kolesom. Za zdravje je najbolj koristna zmerna, a redna fizična aktivnost, pri kateri ne pozabite na vaje za moč in vaje za hrbtenico.

Viri:
Inflammation Research Foundation
Ornish Lifestyle Medicine
The Health & Fitness Journal of Canada

 

Morda te zanima tudi:

Odlični triki, ki odpravijo še tako trdovratne madeže

V prispevku boste našli super nasvete, s katerimi boste...

Trik, ki hitro odpravi temne kolobarje pod očmi

Če imate težave s temnimi kolobarji okrog oči, preizkus...

Praktično: Tudi tako lahko uporabimo odpadlo listje

Jesen je tu, listje odpada. Pa ste vedeli, da ga lahko ...

FOTO: Razmišljate o prenovi doma, preberite, kaj je modno!

Ste se naveličali videza svoje kuhinje, dnevne sobe, sp...

Septembrska opravila na vrtu: Ste se jih že lotili?

Če imate vrt, potem veste, da z zaključkom poletja dela...

Jesen je tu, čas je za sejanje in sajenje nekaterih vrtnin

Tudi v jesenskem času vrt ne počiva. Sedaj je namreč pr...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Irena Dolinšek - IR1

Irena Dolinšek - IR1
upokojena organizatorka dogodkov


"Ljudje se moramo čim prej otresti strahu pred staranjem in delom življenja v penziji! Pomembno je, da sprejemamo vse stopnje razvoja v svojem življenju in izkoristimo njihove prednosti, saj je teh v vsakem obdobju življenja veliko, če jih le vidiš."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2020 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.