7 temeljnih navad za zdravo in dolgo življenje

Moje zdravje > Bolezni | piše: Helena Primic | 26.1.2022
Za to, da smo zdravi čim dlje v starost, v resnici ni potrebno veliko, le nekaj pravil se moramo držati. V članku preverite, katere so temeljne navade, ki jih je dobro usvojiti, če želimo biti čim dlje zdravi in srečno stari.
Ni važno, kaj počnete, pomembno je, da ste vsak dan v gibanju in se vsaj dvakrat na teden zaradi gibanja prepotite. (Foto: Freepik.com)
Ni važno, kaj počnete, pomembno je, da ste vsak dan v gibanju in se vsaj dvakrat na teden zaradi gibanja prepotite. (Foto: Freepik.com)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila

1) Pijte zares čisto in kakovostno vodo

Voda sestavlja tako večino človeka kot človekovega doma – Zemlje. Brez vode ni življenja, zato smo z vsakim izpuščenim kozarcem čiste in kakovostne vode dlje od dobrega zdravja in dolgega življenja.

Če ste že usvojili navado rednega pitja vode (in ne pozabite, čaj in juha nista voda, četudi sta tekočini, ki vsebujeta vodo!), ohranite to za zdravje nujno navado, sicer pa se prisilite, da končno vse sokove, gazirane in energetske pijače zamenjate za navadno čisto vodo.

Če niste navajeni piti vode, se boste v začetku morda morali nekoliko posiliti z njo, toda zagotovo se bo vaše telo čez nekaj časa »spomnilo« svojega izvora – vode in po njem z žejo, ki jo lahko odžeja le voda, tudi zahrepenelo.

Pa ne pozabite, da je najbolj zdrava izvirska voda, zato si vzemite čas za to odlično navado starih ljudi, ki so po vodo hodili k izvirom.

 

2) Telo vsak dan napolnite s kisikom

Tako kot voda je za življenje nujen tudi kisik. Zato bodite čim več na svežem zraku v naravi – v gozdu, v hribih, ob morju ali le pod drevesom na terasi.

Pozornost usmerite na dihanje in preverite, ali tudi vi – tako kot večina sodobnih ljudi – dihate preplitko in le s prsnim košem. Naučite se pravilnega dihanja s trebušno prepono, ki smo ga ob rojstvu prav vsi obvladali, nato pa zaradi sodobnega načina življenja in prevelikega stresa nanj enostavno pozabili.

Z vsakim globokim in sproščenim vdihom vase vdihnite ne le kisik, temveč tudi pozitivno energijo, ki se kot bela svetloba razliva čez vaše telo. Z izdihom pa izdihnite tudi vse skrbi, strahove in črno energijo, ki vam jemlje voljo do življenja.

In ne pozabite: kisik v telo vnašamo tudi z zdravo prehrano, medtem ko industrijsko predelana hrana telesnim celicam kisik dobesedno »krade«. Ali ste vedeli, da rakave in druge »slabe« celice ne marajo kisika?

 

3) Življenje napolnite s soncem v vseh letnih časih

Ni le D vitamin tisti, ki nam zmanjka, če smo premalo na soncu. Sonce poleg tega, da omogoča rast rastlin ter z ogrevanjem zraka in vode ohranja razmere, primerne za življenje, na človekovo telo deluje zdravilno.

Helioterapija je že v prejšnjem stoletju ugotovila, da redno izpostavljanje nadzorovani količini sonca niža krvni tlak, holesterol v krvi in previsoko raven sladkorja ter povečuje število belih krvničk, ki jih potrebujemo za boj proti boleznim.

Zato poskrbite, da boste vsak dan vsaj 20 minut na soncu, pri čemer poslušajte svoje telo, ki vam bo dalo jasne znake (rdečica, izpuščaji, opekline), da ste s soncem pretiravali.

In, ali ste vedeli, da so znanstvene študije Rollierove klinike (v kateri so v 20 letih skoraj 80 odstotkov vseh bolnikov, ki so bolehali za hudo obliko tuberkuloze na kosteh, popolnoma ozdravili le z zdravilno energijo sonca!) dokazale, da je sonce kot zdravilo popolnoma neučinkovito, če bolnik nosi sončna očala?

In seveda ne pozabite na dovolj sončne energije oziroma energije življenja tudi v srcu!

 

4) Kraljevsko negujte svoj tempelj - svoje telo

Spoštujte in negujte svoje telo kot kraljevski tempelj. Vanj torej ne mečite slabega goriva (nezdrave hrane), nanj ne nanašajte nenaravne kemije (od sodobne kozmetike do oblačil, obdelanih s pesticidi), prav tako pa ga po nepotrebnem ne obremenjujte s strupi iz okolja (od dišav v vtičnicah do zdravju škodljivih gradbenih materialov).

Človeško telo je resnično zmožno prenesti marsikaj, toda prav vedno pride čas, ko je treba plačati račune. Lahko tudi za 30 let nazaj. Zato se ne tolažite z mislijo, kako je stric, ki je veliko pil in kadil ter nezdravo jedel, malo obiskoval zdravnika in dolgo živel, ter odgovornost za svoje telo in zdravje končno vzemite v svoje roke.

Tudi v avtomobil na dizelsko gorivo ne nalivate bencina, zato tudi svojemu telesu privoščite le najboljše – to, kar mu je namenila narava, ne pa človekov pohlep. Ljubite vsako svojo telesno celico in ji v vsakem trenutku to tudi dokažite!

 

5) Spreminjajte in gibajte se skupaj z naravo

Narava se ves čas spreminja in je tako ali drugače ves čas v gibanju. Zato kljub sedenju v službi, v avtomobilu in na kavču poskrbite za dovolj gibanja. Prav vsak dan! Gibajte se kot otrok – navdušeno, razigrano in radovedno.

Sprostite svoje telo in ga ne potiskajte v sodobne kalupe. Naj se spreminja skupaj z naravo: pozimi več počivajte, poletne dni pa izkoristite za bosonogi tek po travniku, plezanje po drevesih in čofotanje po bližnjem potoku.

In ne pozabite na gibanje proti smrti – sprejmite staranje kot del življenjskega kroga in se razveselite vsake nove gube, ki vas spreminja v čudovito starko oziroma starca. Živite življenje vse do zadnjega diha tako, da se prav vsak dan zahvalite še za en dan druženja z ljudmi, živalmi in rastlinami … za še en dih skupaj z vesoljem.

Prav vsako življenje je edinstveno in dragoceno, le zares živeti ga morate. Takšni, kakršni ste in v naravnem ritmu.

 

6) Sprostite svojo ustvarjalno reko in zares živite

Čeprav nas družba zadnjih nekaj tisoč let poskuša prepričati, da je le izbrancem dano biti umetniki, smo v resnici prav vsi ljudje ustvarjalni. Zato sprostite svojo reko ustvarjalnosti, da si ustvari svojo lastno strugo, pa četudi tam, kjer je niste pričakovali.

Ne veste, kakšen je vaš talent oziroma za kaj ste poklicani na svet? Raziskujte in se igrajte ter predvsem počnite to, v čemer uživate. Umetnost ni le slika v muzeju ali čudovita simfonija. Vse, kar pride od srca in seže do srca, je v resnici človekova umetnost. Konec koncev smo tudi na razstavi in v gledališču navdušeni le nad tistimi umetninami in umetniki, ki se nas »dotaknejo«, ki nas »prebudijo«.

Zato odvrzite vse predsodke in začnite ustvarjati – slikajte, plešite, pojte, pišite, gradite, kuhajte, vrtnarite, okrašujte, šivajte, vezite, predavajte, masirajte, programirajte … osrečujte sebe in tiste, ki z vami delijo vaše originalne umetnine.

 

7) Ljubite ljudi, živali, rastline, naravo in celotno stvarstvo

Če vam je uspelo v svoje življenje vključiti vseh prvih šest navad, bo vaše zdravje zagotovo cvetelo. Toda zares zadišalo bo šele, če boste ob vsem tem tudi ljubili. Sebe, druge, naravo, svet, vesolje … življenje.

Ko ljubimo življenje samo, se ne zadržujemo preveč v preteklosti in ne uhajamo prepogosto v prihodnost, temveč smo prisotni predvsem tukaj in zdaj. Zadovoljni smo sami s sabo takšni, kakršni smo, in zadovoljeni v takšnem svetu, kot nas obkroža.

To seveda ne pomeni, da postanemo pasivni opazovalci življenja, toda medtem, da aktivno sooblikujemo svoje življenje in ga sprejemamo tudi, ko ni po naših načrtih, in tem, da se ves čas pritožujemo nad življenjem, ker ni takšno kot smo si ga želeli ustvariti, je velika razlika. Saj veste, včasih nas do želenega rezultata pelje popolnoma druga pot, kot smo jo sposobni (u)videti.

Zato zaupajte življenju, vesolju ali bogu, kakor vam je pač ljubše, da bo dobro poskrbelo za vas. Vse dokler ne boste pasivno čakali, temveč aktivno in samozavestno stopali proti svojemu dušnemu cilju.

 

 

Imunosal Senior je odlična podpora vašemu imunskemu sistemu!

Imunosal Senior je prehransko dopolnilo v obliki kapsul z beta glukanom, koencimom Q10, resveratrolom, vitamini C, D in E, cinkom, kalcijem in vitamini B-skupine.
Cink ima vlogo pri delovanju imunskega sistema.
Folat prispeva k delovanju imunskega sistema.
Vitamin D prispeva k ohranjanju zdravih kosti, k delovanju mišic in k delovanju imunskega sistema.
Vitamin C ima vlogo pri delovanju imunskega sistema.
Kalcij prispeva k delovanju mišic.
Kalcij je potreben za ohranjanje zdravih kosti.
Vitamin B6 ima vlogo pri delovanju imunskega sistema.

 

Morda te zanima tudi:

100% naravni afrodiziaki, ki delujejo močneje kot viagra!

Ste vedeli, da muškatni orešček in klinčki znanstveno p...

5 shujševalnih trikov BREZ DIETE!

Preverite pet shujševalnih trikov, s katerimi boste izg...

RECEPT: Lažna paradižnikova omaka iz rdeče pese

Paradižnik je razhudnik in tudi pogost alergen, zato pr...

7 zdravstvenih razlogov ZA uživanje v seksu

Seks ni samo v užitek, ampak znanstveno dokazano izbolj...

Skoraj polovica žensk se med menopavzo zredi

Študije so pokazale, da se ženske med 40. in 53. letom ...

Samo moški, ki zares ljubi, bo naredil teh 10 reči!

Morda vam ne zna z besedami povedati, kako zelo vas lju...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Vlasta Nussdorfer

Vlasta Nussdorfer
varuhinja človekovih pravic


"Nihče ni popoln; ne mlad in ne star, šele vsi skupaj lahko zgradimo lepši in srečnejši svet."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2022 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.