Kako se izogniti decembrskemu prenajedanju?

Moje zdravje > Prehrana | piše: Helena Primic | 2.12.2021
Preverite pet trikov, kako se izogniti decembrskemu prenajedanju ter neprijetnim posledicam v obliki odvečnih kilogramov in slabšega zdravja, ki sledijo. Da vam ne bo treba v letu 2022 vse do naslednjega božiča hujšati ...
Če se letos želite izogniti preveliki količini sladkarij in povečani telesni teži, vsa »sladka darila« podarite naprej. (Foto: Freepik.com)
Če se letos želite izogniti preveliki količini sladkarij in povečani telesni teži, vsa »sladka darila« podarite naprej. (Foto: Freepik.com)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila

Se tudi vi težko uprete decembrskim prazničnim dobrotam in sladkim darilom, ki polnijo vaše predale še cel januar?

Preverite pet trikov, kako se izogniti decembrskemu prenajedanju ter neprijetnim posledicam v obliki odvečnih kilogramov in slabšega zdravja, ki sledijo.

 

1) Napolnite želodec s tekočino

Naj gre za družinsko praznično srečanje ali poslovna kosila, poskrbite da bo vaš želodec čim bolj poln tekočine – vode, čaja, naravnih sokov in drugih zdravih pijač seveda. Tudi kava s smetano vas bo prijetno nasitila in tako preprečila, da bi pojedli preveč hrane in sladic, ki jih je v božično-novoletnem času, pa še tedne potem v izobilju.

Saj veste, večino kuharic je strah, da bo zmanjkalo božičnih piškotov, potic, tort in drugega peciva, zato po navadi spečejo prevelike količine, ki seveda pristanejo tudi v vaši kuhinji. Domačega peciva pa že ne bomo metali stran!

In če prištejemo še vse čokolade in čokoladice, ki jih dobimo v prazničnih darilih, se nabere kar velika količina sladkarij, ki si jih sami sicer nikoli ne bi kupili toliko. Pa jih vendarle vse pojemo, kar se nam seveda pozna tudi na telesni teži. In tako potem vse leto, do naslednjega Božiča, hujšamo, da izgubimo ta višek, ki bi se mu lahko izognili.

 

2) Zavestno jejte počasi in z užitkom

Če si med letom težko vzamete dovolj časa za počasno hranjenje, izkoristite decembrski čas za prave gurmanske užitke. Vse decembrske dobrote zato jejte zavestno počasi in z užitkom. Kot degustator, ki mora po obroku podati kuharsko oceno, se posvetite okusu, vonju, izgledu in občutku tako poslovnega kosila kot domače nedeljske juhe.

Ko namreč jemo počasneje, pojemo manj hrane, kot če jemo hitro, saj se v resnici nasitimo že z okušanjem. In, ali ste vedeli, da bi za zdravo prebavo morali vsak grižljaj prežvečiti vsaj dvajsetkrat? Tudi vam hrana kar zdrkne po grlu še preden preštejete do deset?

Naj bo to letošnji decembrski izziv! Morda vam pa takšno zdravo počasno uživanje v hrani pride v navado in ga ohranite tudi v prihajajočem letu 2022.

 

3) Jejte veliko, a pojejte malo

Da, tudi to je možno – da jeste veliko, a pojeste malo. Če se namreč prazničnih obrokov lotite kot bi jedli kanapejčke, lahko poskusite veliko različnih jedi, vendar pri tem ne pojeste veliko. Ker pri takšnem okušanju prazničnih dobrot svojim brbončicam privoščite veliko okusov, boste imeli občutek, da ste pojedli veliko, toda skupna kalorična vrednost bo nižja, kot če bi se obrokov lotili s tipičnimi količinami.

Podobno jedo tudi otroci – malo tega in malo onega. Pa to ne pomeni, da so izbirčni in »si preveč zmišljujejo«. Otroci so namreč rojeni raziskovalci, ki tudi pri prehranjevanju radi eksperimentirajo. Pa to ne le tako, da iz hrane izdelujejo različne oblike, temveč tudi tako, da z radovednostjo okušajo različne jedi. Če jim le pustimo dovolj prostora in jih prehitro ne ukalupimo v »pravilno vedenje za mizo«.

 

4) Ne jejte in pijte iz vljudnosti ter na silo

Vas skrbi, kaj bo rekla tašča ali kako bodo vašo slabšo ješčost sprejeli poslovni partnerji in glavni kuhar? Bodo že preživeli.

Vsekakor ne jejte in pijte prevelikih količin hrane ter pijače zgolj iz vljudnosti in na silo, saj je konec koncev to vaše telo. Zato si vzemite to pravico in dolžnost, da s svojim telesom ravnate kot s svetiščem, ki mu privoščite le najboljše ter ravno prave količine točno tiste hrane in pijače, ki vam v tistem trenutku najbolj ustreza.

Če se težko postavite zase in bi se radi izognili bitkam za svoj prav, ne boste prav nikomur škodili, če se boste izgovorili na slabo počutje. Dolgoročno gledano to seveda ni najboljša strategija in so v resnici vse takšne situacije odlična priložnost, da povadite, kako uspešno zaščititi svoje meje, toda oproščeno vam bo, če tega ne želite početi ravno med prazniki.

 

5) Sladka darila podarite naprej

Že res, da se daril ne spodobi podariti naprej, saj so bila namenjena vam. Toda, če smo zares iskreni, vsako leto dobimo in podarimo veliko neosebnih daril, za katera ne bo prav nihče užaljen, če bodo zaokrožila.

Če se torej letos želite izogniti preveliki količini sladkarij in povečani telesni teži, ki skoraj nujno sledi, vsa »sladka darila« podarite naprej. Pri tem seveda pazite, komu jih boste podarili, da vas pri tem početju ne odkrijejo.

Četudi to namreč vsi počnemo, se vsi tudi pretvarjamo, da se to ne spodobi in da tega nihče ne počne. Saj ne želite biti vi tisti, ki boste razkrili to decembrsko darilno prevaro?

 

Imunosal Senior je odlična podpora vašemu imunskemu sistemu!

Imunosal Senior je prehransko dopolnilo v obliki kapsul z beta glukanom, koencimom Q10, resveratrolom, vitamini C, D in E, cinkom, kalcijem in vitamini B-skupine.
Cink ima vlogo pri delovanju imunskega sistema.
Folat prispeva k delovanju imunskega sistema.
Vitamin D prispeva k ohranjanju zdravih kosti, k delovanju mišic in k delovanju imunskega sistema.
Vitamin C ima vlogo pri delovanju imunskega sistema.
Kalcij prispeva k delovanju mišic.
Kalcij je potreben za ohranjanje zdravih kosti.
Vitamin B6 ima vlogo pri delovanju imunskega sistema.

 

Morda te zanima tudi:

100% naravni afrodiziaki, ki delujejo močneje kot viagra!

Ste vedeli, da muškatni orešček in klinčki znanstveno p...

5 shujševalnih trikov BREZ DIETE!

Preverite pet shujševalnih trikov, s katerimi boste izg...

RECEPT: Lažna paradižnikova omaka iz rdeče pese

Paradižnik je razhudnik in tudi pogost alergen, zato pr...

Babičini triki za zdrave, krepke in sijoče lase

Preverite recepte za negovalne kure za lase, da bodo va...

Astrologija: To so pari, ki se najbolj ujemajo

Je vaše astrološko znamenje v ujemanju s partnerjevim? ...

7 zdravstvenih razlogov ZA uživanje v seksu

Seks ni samo v užitek, ampak znanstveno dokazano izbolj...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Vlasta Nussdorfer

Vlasta Nussdorfer
varuhinja človekovih pravic


"Nihče ni popoln; ne mlad in ne star, šele vsi skupaj lahko zgradimo lepši in srečnejši svet."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2022 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.