V tekmovalnem sporedu, v katerem so se gledališčniki potegovali za festivalske nagrade matičke, se je zvrstilo sedem predstav. Izbrane predstave je ocenjevala tričlanska strokovna žirija, na čelu katere je bila plesalka, koreografinja in profesorica umetnosti giba Uršula Teržan, kot člana pa sta se ji pridružila dramski igralec Gašper Jarni in režiser Tin Grabnar.
S podelitvijo matičkov in posebnih priznanj se je zaključilo 61. Linhartovo srečanje
Žirija je podelila štiri matičke, za najboljšo predstavo v celoti si ga je prislužila skupina Loški oder Škofja Loka, ki je v režiji in scenografiji Dejana Spasića uprizorila Predstavo Hamleta v vasi Spodnja Mrduša. Tudi eden izmed matičkov za moško vlogo je šel omenjeni predstavi, prejel pa ga je Matej Čujovič, ki je nastopil v vlogi Bukovca. Žirija se je odločila, da podeli kar dve nagradi za moško vlogo, tako je matička prejel tudi Domen Koren, ki je v predstavi Seksualna perverzija Šentjakobskega gledališča Ljubljana odigral vlogo Danijela Škapina. Med ženskimi liki je žirijo najbolj prepričala Tina Tavčar, ki je v že omenjeni predstavi Seksualne perverzije prepričljivo upodobila vlogo Jane Weber.
Komisija je podelila tudi tri posebna priznanja, za igralski tandem sta ga prejeli Maša Kavčič in Monika Jekler, ki sta nastopili v vlogah Sakešvilija in Sakešvilija v predstavi Ljudski demokratični cirkus Sakešvili (KUD Fofité Medvode), priznanje za skupinsko dinamiko so podelili igralski ekipi predstave Salto morale (Hlodi, KUD Franc Kotar Trzin), za inovativni pristop k lutkovni umetnosti pa ga je prejela predstava Pot okoli sveta, ki je nastala v produkciji Koruznega zrna Slovenska Bistrica / Hiše otrok in umetnosti Ljubljana / Lutkovnega gledališča NEBO Kranj.
Ljubiteljski gledališčniki bogatejši za štiri matičke
Da je letošnja bera gledaliških predstav bogata in kakovostna, je bilo jasno že ob razpisu, saj je bila na regijska srečanja prijavljena 101 predstava, 22 od teh se je uvrstilo v izbor, ki si ga je ogledal državni selektor Vid Klemenc. Poudaril je, da bi si mesto na zaključnem srečanju zagotovo zaslužilo več kot sedem predstav, kolikor se jih uvrsti v tekmovalni del za festivalske nagrade. Potemtakem tudi žirija, ki je bila navdušena nad raznolikostjo ljubiteljske gledališke ustvarjalnosti, ni imela lahkega dela, preden je podelila nagrade.
Uprizoritev Predstava Hamleta v vasi Spodnja Mrduša v režiji in scenografiji Dejana Spasića in v izvedbi Loškega odra Škofja Loka so se odločili nagraditi z matičkom za najboljšo predstavo v celoti predvsem zaradi tega, ker jo odlikuje »izjemna kolektivna igra, čvrsta dramaturgija, lahkotno prehajanje med raznovrstnimi žanri ter zavidljive in še dolgo zapomnljive igralske kreacije so se zlili v kompletni in magični odrski dogodek, pod katerega bi se z veseljem podpisala tudi prenekatera profesionalna gledališka hiša.« Poleg tega, tako je žirija zapisala v utemeljitvi nagrade, igralke in igralci pod suverenim režijskim vodstvom gledalca že v prvih trenutkih posrkajo v dogajanje in ga ne izpustijo niti potem, ko zastor že pade, igralski kolektiv Loškega odra pa je tako vnovič dokazal, da se nam za slovensko ljubiteljsko gledališče nikakor ni treba bati.
V loškem ansamblu pa je še posebej izstopal Matej Čujovič v vlogi Bukovca, ki jo je oblikoval z zavidljivo mero nespornega igralskega talenta in odrske discipliniranosti. Pri tem je v vsakem trenutku predstave izžareval polnokrvni lik strupeno nevarnega človeka, kakršnega bi si želeli gledati zgolj v varnem zavetju gledaliških dvoran, a ga vse prevečkrat srečamo tudi na odrih naših vsakdanjih življenj,« za kar ga je žirija nagradila z matičkom za moško vlogo.
Prepričal pa je tudi Domen Koren v vlogi Danijela Škapina v predstavi Seksualna perverzija Šentjakobskega gledališča Ljubljana, v kateri, tako pravi žirija, »se z lahkoto sprehaja skozi natančno razčlenjene prizore in pri tem naniza različna emotivna stanja, ki jih venomer precizno odmeri, ob tem pa s svojo odrsko prezenco drži gledalčevo pozornost od samega začetka predstave.
Matička za žensko vlogo je prejela Tina Tavčar, ki je v vlogi Jane Weber v predstavi Seksualna perverzija (Šentjakobsko gledališče Ljubljana) »z natančnim razumevanjem besedilne predloge uspela na odrskih deskah upodobiti kompleksen notranji svet zapostavljene ženske, ki izgublja svojo najboljšo prijateljico. S tem je ustvarila igralsko kreacijo, ki jo ohranimo v spominu še dolgo potem, ko zapustimo gledališko dvorano.»
Trem predstavam še posebna priznanja
Maša Kavčič in Monika Jekler sta ustvarili izjemno vlogo oziroma vlogi Sakešvilija in Sakešvilija v predstavi Ljudski demokratični cirkus Sakešvili (KUD Fofité Medvode), za katero jima je žirija podelila posebno priznanje za igralski tandem. Kot lahko preberemo v obrazložitvi, sta prepričali tako v presenetljivem govoru kot v njuni celostni odrski prezenci: «Njuna lahkotnost in hkrati trdno suverena osredotočenost na igro, njuna igrivost in odrska iznajdljivost sta nas vznemirili in skoraj prepričali, da je biti Sakešvili prava stvar.«
Tudi ekipa predstave Salto mortale (Hlodi, KUD Franc Kotar Trzin) si je priigrala skupinsko nagrado, in sicer posebno priznanje za skupinsko dinamiko. »Na odru so se namreč izkazali v uigrani medsebojni igralski povezanosti, pretočni energiji in skupinskem naboju, ki iz njihovih medsebojnih odnosov seže dlje.«
Tretje posebno priznanje pa je šlo v roke ustvarjalcem predstave Pot okoli sveta, v kateri so se združili Koruzno zrno Slovenska Bistrica / Hiša otrok in umetnosti Ljubljana / Lutkovno gledališče NEBO Kranj. Po mnenju žirije so »v treh lutkovnih miniaturah s sodobnimi uprizoritvenimi sredstvi pred nami uspeli razkriti moč lutkovnega medija.«
Obrazložitve nagrad strokovne komisije najdete TUKAJ.