Na Zvezi potrošnikov Slovenije so prejeli vprašanje bralca. Ta sprašuje:
"Na dom sem prejel naročeno poštno pošiljko in ko sem želel plačati odkupnino, je dostavljavec Pošte Slovenije od mene zahteval številko osebne izkaznice, datum rojstva in še nekatere druge osebne podatke. Ker se mi je to zdelo nenavadno, mu osebnih podatkov sprva nisem hotel posredovati, vendar mi brez tega ni želel izročiti pošiljke. Ali je dostavljavec ravnal pravilno?"
Pri ZPS so odgovorili:
Zaradi začetka uporabe uredbe (EU) 2015/847, morajo vsi ponudniki plačilnih storitev (tudi Pošta Slovenije, kadar opravlja plačilne storitve, kot sta plačilo položnic na bančnih okencih ali dostava paketa z odkupnino) zbrati nekatere podatke od dejanskega plačnika položnice: ime, priimek, naslov, vrsto osebnega dokumenta, številko osebnega dokumenta, datum in kraj rojstva. Gre torej za obveznost na podlagi uredbe, ki jo mora dostavljavec (in preostali poštni uslužbenci) izpolniti ob gotovinskih plačilih.
Dostavljavec je torej ravnal pravilno, saj vam pošiljke ne sme izročiti, če od vas ne pridobi navedenih osebnih podatkov. Podatkov poštnemu uslužbencu ni treba posebej zbirati le pri zneskih plačil do 1000 evrov, če UPN-obrazec vsebuje zapis OCR ali kodo QR z vsemi podatki, prek katere je mogoče slediti transakciji.