Premagajte anksioznost s sproščanjem

Eden od izzivov sodobnega življenja je razvijanje sposobnosti uravnavanja stresa in napetosti. Za razliko od čustva strahu, ki je orientiran na določeno grožnjo in izgine, ko grožnja izgine je anksioznost stanje povišane občutljivosti za strah. Je stanje avtonomne vzburjenosti, ki išče izvor grožnje.
Anksioznost premagajte s sproščanjem. (foto: www.FreeDigitalPhotos.net)
Anksioznost premagajte s sproščanjem. (foto: www.FreeDigitalPhotos.net)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Kadar anksioznost traja dalj časa (šest mesecev ali dlje), zdravniki diagnosticirajo generalizirano anksiozno motnjo, ki jo lahko spremljajo simptomi, kot so nemir, nespečnost, utrujenost, slaba koncentracija, razdražljivost …

Dolgotrajna napetost pa seveda ne vpliva le na psihično počutje, temveč tudi na telesno. Z namenom sproščanja se ljudje poslužujemo različnih dejavnosti. Nekateri gredo radi v kino, spet drugi so športno aktivni, tretji se posvečajo svojim hobijem … Eden od načinov, ki ga lahko uporabljamo so tudi sprostitvene tehnike.

Tehnik je veliko. Njihov skupni namen pa je umiritev in sprostitev napetosti. To lahko storimo s preusmerjanjem pozornosti na dihanje, telesne senzacije, zvoke … Lahko opazujemo misli, brez, da bi se spustili v njihovo strugo – kot bi na primer sedeli na robu reke in le opazovali misli in jih ne ocenjevali, obsojali … Pred vsem v športu uporabljamo vizualizacijo, avtogeni trening, tehniko napni-sprosti … Nekatere izvajamo v tišini, druge ob sproščujoči glasbi.

Seveda je trening pomemben. Bolj ko treniramo preusmerjanje pozornosti, lažje se bomo sprostili in umirili v obdobjih napetosti. Začnemo lahko z nekaj minutami in podaljšujemo čas treninga tudi do ure. Izvajamo jih lahko v ležečem ali sedečem položaju. Cilj običajno ni, da med treningom zaspimo, če pa imate ravno s spanjem težave, lahko sprostitveno tehniko izvajate prav pred spanjem ali ponoči, če se med spanjem ponovno zbudite in ne morete zaspati nazaj.
Sprostitvene tehnike lahko uporabljamo tudi pred nastopi, tekmami pomembnimi sestanki … torej vsemi situacijami, ki prinašajo napetost.

Pomembno je, da se zavedamo, da so sprostitvene tehnike dobra in pomembna pomoč, ne pa tudi rešitev. Napetost ustvarja naš odnos do posameznih situacij v življenju. Na primer … oseba, ki ji napetost povzroča delo v službi, saj prevzema preveliko število nalog, ker se boji reči ne, se ne postavi zase … bo občutila napetost vedno znova, dokler ne bo naredila nekaj osebnostnih sprememb in sprejela odločitev, ki ji bodo pomagale se izražati, poskrbeti za svoje potrebe.

 
Če imate vprašanje o sprostitvenih tehnikah in depresiji, ga lahko strokovnjakinji Tanji Krist zastavite TUKAJ.

Še več o avtorici prispevka boste našli
TUKAJ.
Morda te zanima tudi:

Seks v zrelih letih: 9 zdravilnih položajev

Preverite devet splošnih zdravilnih položajev, ki jih s...

Nihče noče najine hiše

Otroci odrastejo in odidejo od doma, starša pa ostaneta...

Novo življenje: 7 majhnih, a pomembnih sprememb

Včasih so za to, da spremenimo svoje življenje, dovolj ...

Dieta: Kako vztrajati, ko je najtežje?

Kako enkrat za vselej prenehati s prekinjanjem in golju...

Injakulacija: Ali veste, kaj je to?

Akupunkturno točko, ki moškemu omogoča injakulacijo, ve...

Z rednim pitjem kave do manj težav v postelji

Moški, ki dnevno popije dve skodelici črne kave, ima ma...

Avgust prinaša nove priložnosti

Dogodki tega tedna bodo tako ponudili nek poseben vpogl...

Ob upokojitvi: 5 stopenj prilagajanja na novo življenje

Z upokojitvijo se začne popolnoma novo življenje, na ka...

Včasih je težko pomagati

Vem, samo, da je veliko laže tistim, ki se že celo živl...

Izšla je poletna Vzajemnost

Izpostavljamo pogovor z dolgoletnima prostovoljcema, za...

Suha koža: 5 zlatih pravil 100% naravne nege

Preverite, kaj svetuje narava, ko gre za suho kožo, ki ...

3 obvezni rituali nege starajočega telesa

Te lepotne rituale bi morala poznati vsaka ženska, saj ...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Milena Miklavčič

Milena Miklavčič
novinarka, pisateljica


"Od nas samih je odvisno, s katero nogo bomo vstali. To je recept za uspešno življenje, ne nazadnje tudi v zrelih letih."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2022 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.