Ste stari 50? Čas je, da pričnete!

Če se bližate 50. letu starosti, tudi, če ste že starejši, je skrajni čas, da pričnete z gibanjem in vadbo. V prispevku najdete nasvete, ki vam bodo pomagali, da se boste okrepili in živeli polno ter kakovostno!
Vadba z utežmi je zelo priporočljiva za starejše. (foto: FreeDigitalPhotos.net)
Vadba z utežmi je zelo priporočljiva za starejše. (foto: FreeDigitalPhotos.net)
Nazaj Naprej
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Treningi za moč, treningi, kjer dvigujete uteži, so ena najboljših vaj, ki bi jih morali izvajati tudi starejši. Seveda so tudi kardio vadbe zelo zdrave in priporočljive, a treningi za moč dajo vašemu telesu moč, krepijo mišice in so zelo priporočljivi v tretjem življenjskem obdobju.

Ko pomislimo na uteži, imamo pred očmi težke, več deset kilogramske uteži. Morda nas skrbi tudi, da bomo postali preveč mišičasti, če se bomo lotili vaj za moč. A temu ni tako. Uteži so lahke, dovolj je, da tehtajo od enega do dva kilograma, kasneje morda nekoliko več. Mišice, ki jih imajo mišičnjaki, ljudje, ki trenirajo tako imenovani »body bilding«, pa tudi ne nastanejo čez noč. Če vadite z lažjimi utežmi nekajkrat tedensko po pol ure, nikakor ne boste imeli preveč mišic. Sploh pa ne ženske, saj imajo zelo majhno raven testosterona. Ta pa je odgovoren za veliko mišično maso, ki jo imajo pretežno moški.

Zakaj pričeti z vadbo za moč?
Treningi in vadbe, pri katerih uporabljate lažje uteži izboljšujejo ravnotežje. Z leti pa je ravnotežje vse slabše. Ravnotežje je pogojeno tudi z mišicami. Zato je prav, da skrbite za svoje mišice. Raziskave so pokazale, da so padci pri starejših ljudeh za kar 40- odstotkov bolj pogosti, če ti niso fizično dobro pripravljeni.

Mišična masa prične z leti upadati. Ljudje, ki niso fizično aktivni, ki ne delajo vaj, se ne gibljejo, jo izgubljajo še toliko hitreje. To lahko privede do sarkopenije, upočasni se metabolizem, telo prične vse bolj intenzivno kopičiti maščobne zaloge. S tem, ko izgubljamo mišično maso, se povečuje delež maščobnih oblog.

Z upadom mišične mase pa je povezana tudi gostota kosti. Če nam mišična masa upada, upada tudi gostota kosti, to pa lahko privede do osteoporoze. Z redno vadbo lahko to preprečimo.

Vadba pozitivno vpliva tudi na sklepe. S tem, ko vadite in krepite mišice, lajšate znake artritisa. Močne mišice zmanjšujejo bolečine v sklepih.

Tudi spali boste bolje, če boste aktivni. Utrujenost po treningu je dobrodejna. Številne raziskave so pokazale, da gibanje in treningi zmanjšujejo raven stresa in pomagajo k boljšemu spanju, preprečujejo nespečnost.

Študije so pokazale tudi, da imajo telesno aktivni starejši veliko manj možnosti, da bi zboleli za sladkorno boleznijo tipa 2, saj vadba uravnava raven sladkorja v krvi.

Ko boste enkrat pričeli s treningi za moč, se vam bo življenje obrnilo na bolje. Veliko lažje boste premagovali vsakodnevni stres, imeli boste več energije, pomladili se boste, kos boste težjim fizičnim naporom in dlje časa boste samostojni. Vadba je zelo pomemben del tretjega življenjskega obdobja.

Če ne veste, kako začeti, katere vaje so najboljše, se obrnite na strokovnjake za šport. Ti vam bodo z veseljem pokazali in razložili kaj je najboljše za vas. Kaj še čakate? Pričnite danes!
Morda te zanima tudi:

Kaj je boljše: fitnes ali raztezne vaje?

Kar bom napisala, so moja lastna opažanja in izkušnje s...

Misel za 20. avgust

Portal MojaLeta.si vam vsako jutro podarja pozitivno mi...

Pevka iskreno o svojih temnih dnevih

Glasba jo je rešila pred depresijo.

5 zdravih nasvetov za uspešno hujšanje

Se tudi vi trudite izgubiti kak odvečni kilogram pa vam...

Misel za 19. avgust

Portal MojaLeta.si vam vsako jutro podarja pozitivno mi...

Bazeni po Sloveniji: Kakšna je kakovost vode?

Zdravstveni inšpektorat je tudi letos opravil nadzor na...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Irena Dolinšek - IR1

Irena Dolinšek - IR1
upokojena organizatorka dogodkov


"Ljudje se moramo čim prej otresti strahu pred staranjem in delom življenja v penziji! Pomembno je, da sprejemamo vse stopnje razvoja v svojem življenju in izkoristimo njihove prednosti, saj je teh v vsakem obdobju življenja veliko, če jih le vidiš."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2018 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.