Jejte več maščob in shujšali boste

Moje zdravje > Prehrana | piše: Vesna Cetinski | 9.8.2018
Se sliši neverjetno, kaj ne? Pa ni daleč od resnice.
Mastna hrana pomaga pri hujšanju. (foto: pexels.com)
Mastna hrana pomaga pri hujšanju. (foto: pexels.com)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila

Pojdimo lepo po vrsti. Telo za svoje energetske potrebe, torej za gorivo, lahko uporablja in je sposobno presnavljati dvoje: sladkorje in maščobe. Za primerjavo: kot če bi imeli peč na trda goriva. Vanjo bi lahko metali papir ali pa kvalitetna drva. Papir bi zgorel hitro in pustil veliko pepela, neprestano bi morali nalagi, če bi hoteli biti na toplem. Drva pa gorijo počasi, pustijo malo pepela in toplota traja dlje časa.

Sladkorji (to je sladkor v vseh oblikah, tudi bolj komplicirani ogljikovi hidrati in tudi sladkor v sadju) so v tem primeru, kot papir. Hitro se razgradijo, telo jih z veseljem uporablja, saj hitro preidejo v kri in služijo za energijo. Kar pa je viška, pa ga telo uskladišči v jetrih in v nadalje v maščobah, ki se nam pričnejo nabirati po telesu.

Po drugi strani se zaužite maščobe počasneje ragrajujejo in telo zalagajo z energijo dlje časa. Dlje časa tudi imamo občutek sitosti. Poleg tega maščobe pri presovi ne ustvarjajo za telo škodljivih snovi, kot to počno sladkorji, ravno nasprotno. Pri presnovi maščob nastajajo snovi, ki dokazano zavirajo rast škodljivih celic. Presnovni ostanki sladkorjev pa so za telo dobesedno strupeni.

V zadnjih 40 letih se je poraba sladkorjev in OH v zahodnem svetu bistveno povečala. In ravno tako število debelih ljudi in otrok. Vzrok za to stanje torej niso maščobe, temveč hruh, makaroni, pice, piškoti, sladkarije, procesirana hrana (čips, že pripravljene omake, juhe..). Pa tudi ogromen porast uživanja sadja, ki je včasih že kar na meji absurdnega. Če je bila včasih dovolj ena pomaranča, smo jih sedaj sposobni pojesti kilogram. Še najlažje z 100% čistim pomarančnim sokom. Ali pa vso skledo mandarin. Pa kilogram grozdja, jagod itd. Za čas pred 40 in več leti so to nepredstavljive količine sadja, ki je v presnovnem smislu le še dodaten sladkor. Pa, saj je zdravo, nam pravijo. Je zdravo. Vendar smo pričeli pretiravati s količinami. Vsega. Le poglejte vožičke v trgovinah. Včasih je bila dovolj košarica. Danes?

Znanstveniki in medicinski raziskovalci sedaj ugotavljajo, da so zaužite maščobe le v 5% povezane s povišanim slabim holesterolom. Ta holesterol je seveda povezan predvsem z debelostjo. Današnja debelost pa je v največji meri posledica prevelika količine zaužitega sladkorja in ne maščob.

Kako torej shujšati ob tem, ko bomo jedli več mastne hrane?
Prvi pogoj je, da radikalno, ampak res radikalno, črtate ves sladkor iz prehrane- vsaj do tedaj, dokler ne dosežete željene teže. Jejte več maščob (mastne ribe, jajca, slanino, avokado, sir, zdrava olja, maslo..). Po njih boste dlje časa siti in izstopili boste iz kroga stalne lakote, ki vas neprestano peha v prigrizke. Seveda, tudi s količino maščob ne smemo pretiravati. V nasprotnem bo telo porabljalo le te, ki jih uživamo, tiste, shranjene, pa bo pustilo pri miru.

Poleg tega je pomembno še nekaj: kolikokrat na dan jeste. Če ste v srednjih letih in starejši, ne potrebujete 5 obrokov na dan. Dovolj sta dva. Jejte veliko zelenjave, malo mesa, jajca, nič sladkorjev, malo sadja. In pri vsaki hrani malo maščob. Te vam bodo dajale dolgotrajen občutek sitosti in tudi bolj zdravi boste. Zdravi boste v telesu in v umu, počasneje se boste starali. Izognili se boste marskikateri bolezni, ki jo danes povezujejo s starostjo. Poleg tega boste bolj mirni boste in lažje se boste skoncentrirali.

Ko sem sama v menopavzi poizkušala shujšati po nasvetih različnih strokovnjakov, ki pa so vsi temeljili na 5 obrokov na dan, vsega po malem, manj sladkorja, zdrave OH (polnozrnata žita, kruh ), malo maščob itd., je bila to misija nemogoče. Kilogrami so se me trdovratno držali ne glede na to, kaj sem dala vase. Pa sem lahko še tako divje telovadila in se mučila. To je bilo res pravo mučenje. Vse to poznate.

Torej, če povzamem: če boste tako jedli in to še kombinirali z vmesnim postenjem (le dva obroka na dan), vam zagotavljam, da boste brez težav shujšali. Bolje se boste počutili. To ni dieta, to je zdrav način prehranjevanja, ki je lahko trajen. Temelji pa na znanstvenih dognanjih.

Če pobrskam po spominu, tako se je prehranjevala moja stara mama in prepričana sem, da tudi vaša.

 

Še več o avtorici prispevka boste našli tukaj in tukaj.

Morda te zanima tudi:

Tega za zajtrk raje ne jejte nikoli več

Pogosto posegamo po živilih, ki pa nikakor niso primern...

Neverjetno močan: Mesec dni in kar 5 kilogramov manj!

V prispevku boste našli super recept, s katerim bo hujš...

Črna redkev krepi imunsko odpornost in ustavi kašelj

Kako pogosto se spomnite na to zimsko zelenjavo, ki je ...

ZPS opozarja: Ti oreški povzročajo raka!

Zveza potrošnikov Slovenije obvešča o odpoklicu oreškov...

Rdeča pesa: Vse, česar o njej še niste vedeli

V zimskem času večkrat pomislimo tudi na okusno zimsko ...

Zlati sadež, ki krepi imunsko odpornost in vrača energijo

Poznamo ga po tem, da je zelo sladkega okusa, a je veli...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Marija Hrvatin

Marija Hrvatin
pisateljica, kolumnistka


"Življenje je preveč lepo, da bi ga zatemnila z nepomembnostmi; v tej zgodbi je zdravje biser, ki ima neprecenljivo vrednost tukaj in zdaj. "

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2018 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.