Vse skupaj je videti povsem nedolžno, pač še ena raziskava, v katero vas zvabijo tudi z možnostjo nagrade - osvojite lahko 1500 evrov za nakupovanje v eni od trgovskih verig. A že med reševanjem je mogoče posumiti, da nekaj ni tako, kot pri običajnih raziskavah. Vprašanja so preveč raznolika, pri desetem pa postane jasno, čemu je "raziskava" namenjena. Vpisati je namreč treba telefonsko številko, velik zapis na zaslonu pa vas opominja, da na prejeto sporočilo odgovorite z DA. Obenem vam sporočijo, da morate potrditev poslati čimprej, drugače bodo priložnost [za nagrado] ponudili drugemu obiskovalcu.
Plačali boste 4,98 evra ... na teden!
Z vsemi temi prijemi vas želijo obdržati v želji, da vendarle pridete do možnosti za osvojitev 1500 evrov, pri tem pa bi morali spregledati povzetek pogojev uporabe v spodnjem delu zaslona. Tam je z dovolj velikimi znaki najprej zapisano, kako preklicati včlanitev v SMS-klub, šele nekje vmes je informacija o ceni sporočil (4,98 evra na teden), omenjeno je še, da mora zmagovalec odgovoriti na kar največ vprašanj v najkrajšem možnem času. V pojasnilih ni več nobenega govora o 1500 evrov vredni nagradi, še več, dodajajo, da vsak tedenski krog vsebuje 5 vprašanj.
Informacija o plačljivi storitvi je uporabniku poslana tudi kot kratko sporočilo na mobilni telefon, hkrati pa je na koncu zapisano "Potrdi z DA na 6655". Glede na to, da marsikateri uporabnik, še zlasti otrok ali starejši, ob obljubi nagrade, žal, ne pomisli na past, se prav lahko zgodi, da spregleda omenjena "pojasnila" in hitro odgovori z DA. Osveščenemu potrošniku se morda zdi smešno in nepotrebno opozarjanje na tovrstne prakse, a dejansko se še vedno najdejo takšni, ki jim nasedejo.
Pri morebitnih spletnih anketah in ostalih raziskavah bodite nadvse pozorni na drobni tisk, sodelovanje pa vedno prekinite, če od vas zahtevajo številko mobilnega telefona. V pravih raziskavah namreč potrošnikov ne sprašujejo po osebnih podatkih (ime, natančna starost, telefonska številka ...), v primeru, ko se odločijo za morebitno nagrajevanje, pa bi morali oddati zgolj e-poštni naslov, pa še to povsem na koncu raziskave in ločeno od nje. Posebej je treba o teh pasteh podučiti otroke in starejše uporabnike, ki niso najbolj vešči mobilnega telefona, a jih premami nagrada in zato nič hudega sluteči potrdijo, da želijo sodelovati v igri. Še to: če začnete na telefon prejemati neželena sporočila, je velika verjetnost, da ste se včlanili v SMS-klub. V tem primeru na pošiljateljevo številko pošljite sporočilo z besedo STOP in s tem preprečite nadaljnje odlivanje denarja z vašega računa, še svetujejo pri ZPS.
Še več boste našli
tukaj.